کد خبر: ۴۸۹۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

تاکید سازمان ملل بر قریب الوقوع بودن توافق سیاسی در لیبی

فرستاده سازمان ملل به لیبی با بیان اینکه تلاش‌های این سازمان برای ایجاد راه حل سیاسی جدید در راستای تحقق وحدت میان دو دولت رقیب در لیبی شاهد پیشرفت بوده است، ابراز امیدواری کرد توافق به زودی حاصل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
غسان سلامه، نماینده سازمان ملل در لیبی در جریان نشست شورای امنیت در مورد بحران لیبی گفت:‌ من مطمئنم  که به دستیابی به توافق در لیبی نزدیک شده‌ایم .

وی با این حال تصریح کرد، علی رغم تحقق پیشرفت‌های بسیار اما هنوز برخی نکات وجود دارد که لازم است در مورد آنها توافق حاصل شود.

سلامه گفت: اگر در مورد دولت وحدت ملی توافق صورت گیرد، نشست کنگره ملی در فوریه ۲۰۱۸ جهت تصویب قانون جدیدی که زمینه را برای برگزاری انتخابات آماده می‌کند، برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری این نشست  در لیبی را بررسی می‌کنند تاکید کرد: این نشست به لیبیایی‌هایی که از مناطق مختلف جهان می آیند فرصت نشست در مکان واحد، تاکید مجدد بر تاریخ ملی مشترک و توافق درمورد مراحلی که باید طی شود تا در مورد آینده سیاسی لیبی تصمیم گیری شود را اعطا می‌کند.

سازمان ملل طرح جدیدی را برای تحقق ثبات در لیبی ارائه کرده است که از  سال ۲۰۱۱ و بعد از سقوط قذافی دیکتاتور سابق لیبی در آشوب وناآرامی به سر می‌برد عملا میان دو دولت تقسیم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین