کد خبر: ۴۹۰۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

طلا رکوردشکنی کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نگرانی ها نسبت به اجرای قانون اصلاحات مالیاتی در آمریکا فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است. کنگره آمریکا سرانجام طرح اصلاح مالیاتی دولت ترامپ را تصویب کرده و قرار است بزرگترین اصلاحات مالیاتی در آمریکا از دهه ۱۹۸۰ میلادی اجرا شود.

تای وونگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری بی ام او در این باره تاکید کرد: در حالیکه بازارهای بین المللی به شدت نگران سرنوشت اصلاحات مالیاتی در آمریکا است، به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت هر اونس طلا در روزهای آینده ۱۳۱۰ دلار خواهد بود. اگر این سطح مقاومتی شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات جمعه با ۱.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۹۳ دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد ۱.۳ درصدی روبرو شده که این بهترین عملکرد قیمت این فلز گرانبها از اواسط اکتبر به شمار می رود.

جاناتان باتلر تحلیلگر اقتصادی موسسه میتسوبیشی در لندن نیز بیان کرد: نگرانی ها نسبت به نوسانات بازار سهام می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده داشته باشد.

شاخص ارزش دلار در برابر شش ارز معتبر بین المللی با کاهش روبرو شده و بیشترین افت خود در یک ماه اخیر را تجربه کرده است. شاخص سهام در بورس وال استریت نیز تحت تاثیر نگرانی های مربوط به قانون مالیاتی آمریکا با کاهش همراه شده است.

البته برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ، ارزش دلار با افزایش بیشتری روبرو می شود و این مساله قیمت طلا را تحت فشار قرار خواهد داد.

قیمت هر اونس نقره نیز در بازارهای بین المللی با ۱.۴ درصد افزایش به بیش از ۱۷.۳۱ دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت با رشد ۲.۵ درصدی روبرو شده است.به نظر می رسد قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی قرار خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین