کد خبر: ۴۹۰۳۵۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
اتهام‌های احمد ابوالغیط علیه ایران

اتحادیه عرب: فعلا علیه ایران اعلام جنگ نمی‌کنیم/تهدیدات تهران از حد و مرز گذشته/برنامه‌ موشکی ایران بزرگترین تهدید منطقه است

دبیرکل اتحادیه عرب با تکرار ادعای رژیم سعودی، برنامه‌ موشک‌های بالستیک ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در اظهارات خود در نشست وزیران خارجه عرب در قاهره مدعی شد: موشک‌هایی که نیروهای انصارالله با دبیرکل اتحادیه عرب: فعلا علیه ایران اعلام جنگ نمی‌کنیم/تهدیدات ایران از حد و مرز گذشته/برنامه‌ موشکی ایران بزرگترین تهدید منطقه استآن عربستان را هدف قرار دادند، ساخت ایران است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: ایران از طریق تجهیز حوثی‌ها به موشک‌ می‌خواهد اعلام کند که تمام پایتخت‌های عربی در تیررس آن قرار دارد.

ابوالغیط خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل گفت: "تهدیدات ایران از حد و مرز گذشته و این تهدیدات منطقه را به سراشیبی خطرناکی می‌کشاند.

وی با متهم کردن ایران به دخالت در امور کشورهای عربی گفت: ضروری است که ایران دخالت‌های خود در امور کشورهای عربی را متوقف کند.

به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه افزود: کشورهای عرب به حاکمیت خود افتخار می‌کنند و قادر هستند که از ثبات و امنیت خود دفاع کنند.وی برنامه‌ موشک‌های بالستیک ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه دانست.

اتحادیه عرب: در مرحله کنونی علیه ایران اعلام جنگ نمی‌کنیم

«احمد ابو الغیط» دبیر کل اتحادیه عرب پس از پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه تأکید کرد که در مرحله کنونی صرفا اقدامات ایران محکوم می‌شود و اعلام جنگی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب پس از پایان نشست فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب که به دعوت عربستان تشکیل شده بود مدعی شد که  ایران بیش از یک دهه است که تلاش می‌کند بر پایتخت کشورهای عربی مسلط شود.

به گزارش شبکه اسکای نیوز، ابو الغیط در ادامه گفت: هنوز تصمیمی برای بردن پرونده ایران به شورای امنیت وجود ندارد، بلکه در صدد هستیم تا مواضع کشورهای عربی را به خوبی بشناسیم.

او همچنین مدعی شد که تمام کشورهای عربی به جز لبنان با مفاد بیانیه موافقت کرده‌اند که لبنان نیز نسبت به بخش‌های مربوط به حزب‌الله تحفظ دارد.

ابوالغیط همچنین بار دیگر گفت که موشک‌هایی که با آن شهرهای عربی هدف قرار می‌گیرند در ایران ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پیام مورد نظر به ایران رسیده باشد تا رفتار خود در منطقه را تعدیل کند.

دبیر کل اتحادیه عرب در پاسخ به سؤال درباره زمان توقف جنگ یمن، پاسخ آن را به ائتلاف سعودی محول کرد و از آن طفره رفت.

 نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب به‌درخواست عربستان سعودی و با موافقت امارات، بحرین، کویت و به‌منظور مقابله با آنچه «دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی» خوانده می‌شود، برگزار شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ایرانی
|
Germany
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
2
عراق هم امضاء کرده این باعث تاسف است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
8
تجربه تاریخی نشان داده هرموقع ایران باکشورهای عربی ارتباط نداشته به طرف رشد رفته است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
4
اعراب در خیلی اتحادیه هایشان ایران را دعوت نمی کنند ,
چرا ایران در اتحادیه کشورهای فارسی زبان در رسانه کم رنگ است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
اگر اعلام جنگ کنید مثلا چه .... می خواهید بکنید جز ویرانی و بدبختی و نابودی چه های نفت و و ... هیچ غلطی برای کشورتان نمیکنید داعش که دست پرورده همه شما بود و هر آ«چه توانستید پول و سلاح و امکانات دادید اما نابود شدند با این که همه با هم بودید حالا در مقابل کشور قدرتمندی مثل ایران چه غلطی میتوانید بکنید شما از پس یک مشت پا بهنه یمنی برنمیآیید حالا از روی درماندگی دارید ما را در یک نمایشناتمه تهدید میکنید
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
0
2
اگر عرب بمیرد خیانت می میرد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین