کد خبر: ۴۹۰۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

اسکان موقت زلزله‌زدگان دو ماهه انجام می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: اسکان موقت زلزله‌زدگان دو ماهه انجام و بعد از آن کانکس جایگزین می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علیرضا تابش در نشست شورای بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه درباره مسکن مهر باید به صورت جامع‌تر تصمیم‌گیری شود اظهار داشت: اسکان موقت دو ماهه جمع می‌شود و مردم از زیر چادر به کانکس و سپس دائم می‌روند و این روند شاید یک سال طول بکشد.

وی نخستین گام برای ایجاد اسکان موقت و دائم را تشکیل پرونده عنوان کرد و عنوان کرد: هیچکس نیست که پرونده تشکیل ندهد و امحای امکانات نشود بنابراین باید نظمی بر اقدامات حاکم باشد و بدانیم به چه افرادی و به چه میزانی امکانات، تسهیلات و مصالح داده می‌شود.

تابش با بیان اینکه برای ساختن منزل تأمین اعتبار نیاز است عنوان کرد: این اعتبار تخصیص یافته است و بانک‌ها مصوبه را دریافت کرده‌اند و بانک مرکزی سهمیه هر بانکی را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های اسکان موقت این است که سرپناه 12 متری ایجاد و بعد به اسکان دائم اضافه شود افزود: راه دیگر پرداخت اجاره است مشروط به اینکه آن خانوار چادر نداشته باشد.

به گزارش تسنیم، تابش عنوان کرد: اسکان دائم توسط خود مردم و با کمک‌های ما یعنی آواربرداری و نظارت و اعزام نیروی فنی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید مسیر این 1000 میلیارد را از جیب مردم جدا کنیم گفت: سعی کنیم از خود مردم استفاده کنیم و اجازه دهیم کار آغاز شود و بعد اعلام کنیم به چه میزان کم داریم اما اکنون بین مردم گفته می‌شود که با این پول نمی‌توان خانه ساخت و اسکان دائم ایجاد کرد.

تابش با اشاره به اینکه تأسیسات زیربنایی در مناطق زلزله‌زده خراب شده است خاطرنشان کرد: درباره حمام و سرویس بهداشتی سپاه و بسیج و هلال‌احمر باید فعالیت کنند و با بسیج توافق شده که همکاری شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین