کد خبر: ۴۹۰۷۸۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

سلیمی:نرخ ارز نباید ۵۰ سال یک قیمت باشد

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت:«برخی افزایش قیمت دلار را به نفع صادرات می دانند، اما من ثابت می کنم اگر امروز دلار ۶ هزار تومان شود، قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می کند و به همین ترتیب صادرات کالا سخت تر خواهد شد.»
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسین سلیمی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با حضور در مناظره خبرآنلاین در مخالفت با افزایش نرخ ارز اعلام کرد و گفت:«با ادامه افزایش نرخ ارز، به دلیل اینکه هرینه تولید بالا می رود،صادرکننده ها نمی توانند کالای خود را صادر کنند. زیرا بهره وری تولید در کشور ما به شدت پایین است. اگر بتوانیم نرخ بهره وری را بالا ببریم می توانیم با کالاهای خارجی رقابت کنیم.»

او ادامه داد:« باید توجه داشت که  با افزایش هر ۱۰ درصدنرخ ارز،ارزش پول ملی کاهش پیدا می کند و یک درصد تورم هم به همراه خود دارد. بارها شاهد بودیم قیمت دلار که افزایش پیدا می کند، میوه یا سبزی نیز گران می شود.»

سلیمی بیان کرد:« برخی افزایش قیمت دلار را به نفع صادرات می دانند، اما من ثابت می کنم اگر امروز دلار ۶ هزار تومان شود، قیمت مواد اولیه افزایش پیدا می کند و به همین ترتیب صادرات کالا سخت تر خواهد بود.»

او اظهار داشت:«دونرخی بودن نرخ ارز فساد ایجاد می کند؛بنابراین باید ارز به پایداری برسد؛اما پایداری یا ثبات به این معنا نیست که نرخ ارز ۵۰ سال یک قیمت باشد.»

سلیمی گفت:« اگر روند افزایش نرخ ارز ادامه یابد، مجددا با مشکل رو به رو خواهیم شد. بی عرضگی برخی از صادرکننده ها را نباید با اجحاف کردن به پول ملی پاسخ داد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
2
نرخ دلار افزایش پیدا کند دوباره گرانی ایجاد میشود.
فعلا اتاق ایران در حال تبلیغ برای گرانی دلار و بدبختی بیشتر مردم است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
2
نرخ ارز سالها روی 67 ریال ثابت بود وضع هم روز به روز بهتر می شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
حقوق بازنشستگان وکم درآمدها وآموزش وپرورش هم همینطور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
0
نباید هم یک شبه ره صدساله برود.وجدان چی توی کشورارزانه شده حتی قیمتها ثابت هم نمی مانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
0
1
جناب از نظر کسانی که در زمان احمدی نژاد با مجوز دولت و با اعلام سیاست ارز = کالا و با رانت کلی ارز خریدند بله این کالای سرمایه ایست است و قیمتش باید سالانه افزایش پیدا کند
این چیزی هم که در مورد افت قیمتش صحبت می کنید پول ملی ماست
اما من نمی فهمم روشنگری بفرمایید چرا سالهاست نرخ برابری دلار با یورو و پوند در یک حدود آن و نوسانات این نرخ برابر همیشه کمتر از یک واحد پولی است؟
فتاد دانان آن کشورها احمق هستند دیگر! علم دنیا در شکم یک عده اقتصاددان در پیت جمع شده که به نفع جیب یک عده کار کنند و به مردم القا می کنند که پول ملی ما باید ارزشش سالانه با شیب ملایم! افت کند
کشوری که پولش ارزش از دست می دهد آن هم کشوری که تولیدات صنعتی ندارد و صرفا فروشنده مواد خام است و حتی صنایع آن برای تولید هم وابسته به واردات هستند یعنی وضع اقتصادر خراب است
ایران را با چین مقایسه نکنید
چین اگر از خارج مواد اولیه وارد نکند کارخانه هایش نمی خوابند جناب
بر پدر و مادر هرچی آدم نفهم و بیسواد که در این مملکت مثل سوسک هشت سال زاد و ولد کرده لعنت آخر شما چه جور نفهمی هستید دیگر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
1
چرا نرخ ارزها فقط باید بالا برود چرا قدرت پول ملی زیاد نشود؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین