کد خبر: ۴۹۰۹۸۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶

ماجرای جنجالی اسنپ و Waze+عکس

اسنپ در پیامی به رانندگانی که از برنامه فیلتر شده Waze استفاده می‌کنند، از آن‌ها خواسته است که برای استفاده از اسنپ، برنامه Waze را از گوشی موبایل خود حذف کنند. اقدامی که با واکنش تند شهروندان و کاربران مواجه شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- اسنپ در پیامی به رانندگانی که از برنامه فیلتر شده Waze استفاده می‌کنند، از آن‌ها خواسته است که برای استفاده از اسنپ، برنامه Waze را از گوشی موبایل خود حذف کنند. اقدامی که با واکنش تند شهروندان و کاربران مواجه شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، اسنپ درخصوص این اقدام خود توضیح داده است که "دستگاه قضایی کشور کلیه سرویس‌های اینترنتی حمل‌ونقل را موظف کرده است از ساعت ۲۴ روز ۳۰ آبان ارائه خدمات به رانندگانی که در سفرهای خود از مسیریاب ویز استفاده می‌کنند خودداری نمایند و این دستور شامل همه سرویس‌های اینترنتی درخواست خودرو می‌شود. بنا بر این دستور، ارائه خدمات از سمت اسنپ به همراهانی که این اپلیکیشن مسیریاب را در گوشی خود نصب دارند، غیرقانونی است."

اسنپ همچنین درخصوص انتقادی مبنی براینکه این سامانه هوشمند حمل و نقل از کابرانش جاسوسی می‌کند، اعلام کرده است: "اسنپ هیچ‌گاه نقض حریم خصوصی کاربرانش را در دستور کار ندارد و تنها تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است. در عین حال کاربران اسنپ نیز طبق قوانین عضویت در این سامانه پذیرفته‌اند که متعهد به رعایت همه قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران باشند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، با این حال، این توضیحات اسنپ نتوانسته است که شهروندان را قانع کنند و برخی کابران به شدت از این اقدام اسنپ انتقاد و آن را مصداق ورود به حریم خصوصی کاربران دانسته‌اند.

جاسوسی اسنپ از موبایل کاربران؟+عکس

در زیر نمونه‌ای از واکنش‌ کاربران را می‌خوانید:

*سرک کشیدن در گوشی‌های شهروندان و اجبار آن‌ها به حذف یک برنامه اقدام عجیبی است که از سوی تاکسی اینترنتی اسنپ انجام شده است!

*از اپلیکیشن مسیریاب داخلی استفاده کنیم؟ بزرگوار ما برای بازی آنلاین هم اول فیلترشکن باز می‌کنیم که شما رصد نکنی چندتا جون داریم، حالا آدرس روزانه‌مون هم از شما بپرسیم؟ماجرای اسنپ و Waze؛ جاسوسی از کاربران؟+عکس

*طرز تهیه اپ در ایران:

۱. اپ خارجی که تو ایران هم کار میکنه پیدا کنین
۲. سعی کنین ازش کپی کنین
۳. یه کپی ...شده دارین
۴. میبینین نمیتونین با اون اپ خارجی رقابت کنین
۵.تلفن رو بردارید و از بند «پ» استفاده کنین. خودتون رو بهترین و بی رقیب بنامید

*با همین روش که سالهاست بدترین خودروهای دنیا رو تولید می‌کنیم به اسم تولیدملی 

*منتظریم تا مشخص بشه نرافزار مسیریاب ایرانی که قراره جای ویز رو بگیره مال کدوم #ژن_خوب عزیز و گرامیه که اینجور چکشی دارن برخورد میکنن باهاش

*مث ماجرای #تاینی_موویز که جناب ژن خوب آیو زورش رسید و ...

*یک‌ماه پیش از ایسنا گرفته تا فارس و تسنیم و ۲۰:۳۰ با تبلیغ گستره مسیریاب دال رو معرفی کردن. امروز هم افراد رو مجبور به حذف مسیریاب Waze کردن. بعد یه عده اصرار دارن که دال مستقله، انتظار دارن ما هم باور کنیم.

*"دال اپلیکیشنی است ساخت دانشگاه شریف؛ یک مسیریاب صوتی که برخلاف نسخه خارجی‌اش، یعنی ویز، نیازی به فیلترشکن ندارد."روش نوین تبلیغ و ... کردن جنس ایرانی به حلق مشتری

*اگر برای توجیه #سانسور بهمون گفتن «برای حمایت از شرکت‌های داخلی» باید سریعا به ایران‌خودرو و سایپا فکر کنیم و وضع مشتری‌هاشون. 

*اگر قراره کسی با سانسور رشد کنه، خب چاره‌ای نیست و می‌کنه ولی هیچ وقت بزرگ و خوب نمی‌شه

*ولی واقعا اگر یه اپ ایرانی با کیفیت و خفن در حد نسخه‌های خارجی بزنن با یکم تبلیغ اگر واقعا محصول خوب باشه کاربرا میان سمتش. نیاز به فیلتر نیست. 

*همین مونده اپ محبوب #waze رو پاک کنیم و بدافزار جاسوسی ... رو نصب کنیم!

*دیر یا زود #ژن_خوب های عزیز کپی تمام اپهای پرکاربرد رو خواهند زد و اپهای خارجی رو مث بلایی که سر #تاینی_موویز و #Wase اوردن...

*الان میان توییت میکنن "من این تیم اپلیکیشن دال رو میشناسم خیلی زحمتکشن و روحشون هم از فیلتر ویز خبر نداره"

*...برای استفاده از برنامه مجبورت می‌کنن برنامه‌های دیگه رو حذف کنی!!! 

*این پیام تجاوز آشکار به حریم خصوصی کاربراس!  اسنپ رسماً داره جاسوسی محتویات گوشی کاربرانش رو میکنه!! 

*اپلیکیشن‌ #اسنپ با وارد شدن به حریم راننده‌ها در نحوه استفاده آنها از موبایل دخالت می‌کند.... این حرکت با بایکوت اسنپ توسط مردم و تشکیل پرونده برای اسنپ‌ در دادگاه پاسخ داده می‌شود. 

*جدا از اینکه waze خوب است یا بد، این عمل بدعتی است خطرناک و ناقص حقوق شهروندی. سرک کشیدن در گوشی‌های شهروندان و اجبار آن‌ها به حذف یک اپ، در آینده راه جدیدی برای ایجاد محدودیت‌ها... یا رقابت‌های ناسالم بین کسب‌وکارها را باز خواهد کرد. 

*به نظرم مشکل از گوگله که انقدر راحت اجازه میده یه برنامه، پکیج‌های نصب‌شده روی گوشی رو بخونه 

*از قبل این داستان بود برای این که همزمان اسنپ و تپ‌سی نداشته باشن راننده‌ها، راه‌حل؟ هر راننده ۲تا گوشی و خط داشت. حالا احتمالا باید برن روی پلن سه گوشیه 

*فقط اولش فاز دسترسی آزاد به اینترنت میگیرین‌، ژست من خودم جوونم درک میکنم مشکلات اینترنتو‌، وقتی پای عمل می‌رسید تو خصوصی‌ترین حریم آدم‌ها هم دخالت می‌کنید 

*ایکاش همیشه قبل انتخابات بود 

*خلاصه فعالیت‌های اخیر دولت: فیلتر اپلیکیشن waze، احتمال فیلتر تلگرام، گرون شدن نون. ولی خب رای بالایی دادیم که خیلی کارا میشه باهاش کرد.

*چنین کاری با وجود دستور دادستانی ابهاماتی دارد. استفاده از ویز جرم نیست. اسنپ هم ضابط قضایی یا میزبان یا سرویس دهنده این اپ نیست و در واقع عامل نیست. 

*حرکت مدنی چیه؟ اسنپ را تحریم کنید. تحریمش را تبلیغ کنید.

*اسنپ هم مجبوره تابع قوانین وضع شده تو کشور باشه. یعنی چی چون waze فیلتر شده می‌گید اسنپ رو تحریم‌ کنیم؟ 

*..اگر اسنپ به راننده‌هاش گوشی و سیم‌کارت و بسته‌ی اینترنت می‌داد حق داشت این قانون رو استفاده کنه! ولی گوشی وسیله‌ی شخصی راننده‌ست.

*در فضای آنلاین بدعت از این خطرناک‌تر نداریم که یه اپلیکیشن به‌مون تحمیل کنه که از یه اپلیکیشن دیگه استفاده نکنیم. حتا اگه قانون استفاده از waze رو ممنوع کرده اسنپ و تپسی هیچ حقی ندارن که موضوع رو به دیگران تحمیل کنن.

*اسنپ یک قدم جلوتر گذاشته و توی گوشی راننده‌ها سرک میکشه! این میتونه یک هشدار جدی باشه همه آدم هایی که از اسنپ استفاده میکنن. الان راننده ها و احتمالا در آنیده نزدیک نوبت به مسافران خواهد 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
11
2
بی سوادی که فقط به معنی عدم توانایی در خواندن و نوشتن نیست. تا به حال هنگام نصب نرم‌افزار به به پیغام دسترسی آن‌ها به محتوای گوشی خود دقت کرده‌اید. بسیاری از نرم‌افزارها به فهرست برنامه‌های نصب شده و برخی حتی به مخاطبان شما دسترسی خواهند داشت. این شما هستید که با تایید این دسترسی‌ها اجازه‌ی نصب آن‌ها را می‌دهید. با موافقت با این مورد، نمی‌توان این اقدام نرم‌افزارها را جاسوسی خواند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
خوب اگه دسترسي تاييد نشده برنامه اي هم نصب نخواهد شد!!
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
دکتر الان تو مثلا نابغه ای؟!
اون پیاما ربطی به جاسوسی و دید زدن نداره... بهتره یه دیکچنری و بابیلون برداری ترجمه کنی ببینی که چی میگه بعد بقیه رو متهم به بی سوادی کنی
در ثانی خیلی از این اسنپیا مدرک دانشگاهی دارن. که این هم جای تاسف داره.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
حرفش حقه ودر یک کلام این از ابتدایی ترین حقوق شهروندی یک فرد است اما برادر من تو این مملکت این حرفها ،فقط در مقام حرف است و شعار،وحقوق شهروندی و حریم خصوصی هم در عمل و اجرا چیزی همچون سراب است ودست نیافتنی.
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
2
اخه برادر اگه اجازه ندیم که نصب نمیشه برنامه
در ضمن الان با این روش خیلی راحت میتونن داخل گالری های رانندها و مسافرین رو هم ببینن
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
0
0
خوب یکم خرج کنیم یه گوشی خیلی ارزون بگیریم و روش ویز رو نصب کنیم یا روی اون اسنپ رو نصب کنیم و روی اون یکی برنامه دیگه رو
پژمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
بذار هک کنن گوشی من پر از فیلم و عکس ........ خخهه هر چی میخوان نگاه کنن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین