کد خبر: ۴۹۱۴۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
ارتش پس ازپایان امدادرسانی به زلزله‌زدگان از مناطق زلزله‌زده خارج شد

بدرقه با شکوه ارتش در سرپل ذهاب

با پایان یافتن عملیات امدادرسانی ارتش در مناطق زلزله‌زده، هنگام خروج نیروهای ارتش از شهر سرپل ذهاب، مردم داغدیده، ولی قدرشناس کرمانشاه، خودجوش و مهربان با سبدهای گل و چشم‌هایی که به اشک آلوده بود به بدرقه افسران ارتش رفتند.
آفتاب‌‌نیوز :
 روز گذشته شبکه‌های اجتماعی پر بودند از تصاویر بدرقه احساسی افسران ارتش به دست مردم زلزله‌زده کرمانشاه. بی‌شک این اتفاق یکی از ماندگارترین صحنه‌های تاریخ نیروهای مسلح ‌جمهوری اسلامی را رقم زد. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، با پایان یافتن عملیات امدادرسانی ارتش در مناطق زلزله‌زده، هنگام خروج نیروهای ارتش از شهر سرپل ذهاب، مردم داغدیده، ولی قدرشناس کرمانشاه، خودجوش و مهربان با سبدهای گل و چشم‌هایی که به اشک آلوده بود به بدرقه افسران ارتش رفتند، تا زحمات نیروهای ارتش را که در اولین لحظات حادثه جانکاه زلزله روز یکشنبه 21 آبان‌ماه آنها را همراهی کرده و به مناطق زلزله‌زده آمده بودند سپاس گویند.‌ گزارش‌های مردمی و مستقل از مناطق حادثه‌دیده حکایت از رضایت مردم از خدمات نیروهای ارتشی داشت.

روز گذشته اما برای نیروهای ارتش هم روز عجیبی بود. آن‌ها در برابر حجم احساسات مردم با فرهنگ استان کرمانشاه و خطه زاگرس نمی‌توانستند احساسات خود را کنترل کنند.

تصویر منتشرشده از درون کابین خودروی ارتش مردمی را نشان می‌دهد که راه عبور خودرو را بسته‌اند و از سرعت حرکت آن کاسته‌اند تا خالصانه‌ترین درودها را نصیب نیروهای ارتش کنند که در روز حادثه بی‌هیچ چشمداشتی به کمک قربانیان شتافته بودند. مردم کرد در جغرافیای مهربان مرز غربی میهن، زن و مرد و پیر جوان، در حاشیه جاده ایستاده بودند و همراه خود گل و شیرینی داشتند و دعای خیر خود را بدرقه نیروهای ارتش می‌کردند. تصویر ضلع دیگری هم دارد: افسری از شرم و اشک صورت خود را میان دست‌هایش پنهان کرده است و به درخواست مردم شیشه پنجره خودرو را پایین می‌آورد. مردم خطاب به افسران ارتش می‌گویند: «خداوند نگهدارتان باشد. درود بر شرفتان، درود بر غیرتتان. روی ارتش را سفید کردید و…» به باور بسیاری از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی این تصویر نشان از روح محترم و قدرشناس ایرانی دارد.

ویدئوی بدرقه باشکوه مردم سرپل ذهاب کرمانشاه از نیروهای ارتش غوغایی در آدم ایجاد می‌کند. قدرشناسی و بزرگواری مردم داغدیده کرد از یک طرف و عظمت افسرانی که خجل از این بدرقه روی در شرم و اشک و دست‌هایشان پنهانش می‌کنند از سوی دیگر از اندازه حقیر این کادرها بزرگتر است!

منبع: جامعه فردا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین