کد خبر: ۴۹۲۰۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷

توضیح درخصوص اظهارنظر يک نماينده مجلس درباره خودروسازی

یک نماينده مجلس در يك حضور رسانه‌اي اعلام كرده بود كه سايپا و ايران‌خودرو تعداد 90 هزار دستگاه خودرو را احتكار كرده‌اند...
آفتاب‌‌نیوز :
يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي روز گذشته در گفت‌وگويي اعلام كرده خودروسازان بايد محصولاتي را كه با ارز 3 هزار و 200 توماني خريداري كرده‌اند، هر چه سريع‌تر در بازار به فروش برسانند.

اين اظهارنظر در حالي مطرح مي‌شود كه دقيقاً مشخص نيست منظور ايشان از دلار 3 هزار 200 توماني چه بوده است، چون با نگاهي به سوابق قيمت ارز در چند ماه گذشته مي‌توان دريافت كه قيمت ارز مبادله‌اي در ابتداي شش ماهه دوم سال 96 رقمي معادل 3 هزار و 400 تومان بوده و در عرض شش‌ماه به‌تدريج افزايش يافته است؛ به گونه‌اي كه در پايان اسفندماه به رقم 3 هزار و 800 تومان رسيده است.

طبيعتاً اظهارنظر اين نماينده محترم مجلس درخصوص خودروهايي است كه در نيمه دوم سال گذشته توليد شده‌اند، اما ايشان علاوه بر آن‌كه در اعلام قيمت ارز مبادله‌اي دچار خطا شده‌اند، اين مسأله را هم ناديده گرفته‌اند كه خودروهايي كه در نيمه دوم سال گذشته با قيمت‌هاي مذكور توليد شده‌اند، اساساً به فروش رفته‌اند و امكان ندارد يك خودروساز بتواند خودرويي را به مدت هفت‌ماه در پاركينگ خود نگهداري كرده و آن را بعداً به‌عنوان يك محصول صفر كيلومتر عرضه كند.

به نظر مي‌رسد اين اظهارنظر كمي با چاشني ناديده انگاشتن واقعيات بيان شده و قطعاً اين نماينده باسابقه مجلس در صورت اندكي تأمل و محاسبه به خطاي خود پي خواهند برد.

اين نماينده مجلس چند روز قبل هم در يك حضور رسانه‌اي ديگر هم اعلام كرده بود كه سايپا و ايران‌خودرو تعداد 90 هزار دستگاه خودرو را احتكار كرده‌اند كه اين موضوع هم علاوه بر آن‌كه به دليل نبود چنين فضايي در اختيار خودروسازان، به‌دور از واقعيت محسوب مي‌شود، بنا به اظهارنظر جمعي از كارشناسان صنعت خودرو و حتي همكاران ايشان در مجلس هم موضوعي است كه به اثبات نرسيده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین