کد خبر: ۴۹۲۱۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰

کاستن از مشکلات مردم ساکن در بافت فرسوده تهران: از صدور رایگان پروانه ساخت تا واگذاری رایگان گذر

شهرداری شرق تهران اعلام کرده در صورتی که مالکان خانه‌های واقع در بافت فرسوده بخواهند با تجمیع املاک، نوسازی انجام دهند، تسهیلات زیادی برای آنها در نظر می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
تاکنون در سرویس مشکلات مردم، گزارشهایی درباره مشکلاتی که مردم ساکن در بافت فرسوده کلانشهرها به خصوص تهران با آن دچارند منتشر شده و به تسهیلاتی که شهرداری برای نوسازی این بافت در نظر گرفته هم اشاره شده است.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از خبرآنلاین، مسئله اینجاست که باز هم بافت فرسوده در جای جای تهران به جز برخی از محلات محدود شمال پایتخت، دیده می شود. در این راستا، شهرداری تهران تسهیلات جدیدی را برای نوسازی بافت فرسوده برای مالکان اعلام کرده و از آن جمله گفته است مالکانی که املاک خود را برای نوسازی کلی، تجمیع کنند، از تسهیلات فراوانی مانند واگذاری گذر رایگان با معافیت از عوارض ساخت و ساز برخوردار می شوند.

در این رابطه شهردار منطقه 7 از تسهیل و تسریع در فرآیند صدور پروانه های ساختمانی در بافت های فرسوده منطقه خبر داد.

سمیه حاجوی با اعلام این مطلب گفت: بیش از 30 درصد بافت فرسوده سطح منطقه با ارائه بسته های تشویقی سازمان نوسازی شهر تهران نوسازی شد.

او در ادامه گفت: مشاوره به شهروندان از طریق دفاتر سه گانه خدمات نوسازی سازمان نوسازی شهر تهران مستقر در محدوده منطقه 7 به مالکین در صورت تجمیع املاک، اعطای تسهیلات عوارض صدور پروانه بصورت رایگان، واگذاری گذر رایگان (گذرهایی که شارع عام نباشند) در صورت تجمیع املاک، ارائه طراحی نما با هویت ایرانی اسلامی بصورت رایگان و راهنمایی درخصوص اعطا تسهیلات بانکی از جمله خدماتی است که به صورت رایگان به شهروندان منطقه ارائه می شود.

شهردار منطقه 7 توضیح داد: معاونت شهرسازی و معماری منطقه در نظر دارد با تسهیل و تسریع در فرآیند صدور پروانه های ساختمانی در محدوه بافت فرسوده با هماهنگی بیشتر دفاتر خدمات الکترونیک شهر و دفاتر خدمات نوسازی مستقر در محدوده منطقه نسبت به فرآیند سهولت و تشکیل پرونده به صورت قرارداد مشارکت در ساخت تا اخذ جواز ساختمانی و ایفای صد در صدی برنامه زمان بندی شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران به تعهدات خود عمل کند.

به گفته او درصورت نوسازی در پلاک های واقع در بافت فرسوده مصوب تسهیلاتی مانند وام مسکن، معافیت کامل از پرداخت عوارض، واگذاری یک طبقه متراکم تشویقی، اعطای انشعابات آب و فاضلاب و گاز و ودیعه مسکن به مالکان در پروژه های تجمیعی بزرگ مقیاس (تجمیع چند پلاک)، صدور پروانه ساختمانی بر اساس تجمیع فیزیکی پلاک ها و موکول کردن تجمیع ثبتی به زمان دریافت پایان کار از سوی شهرداری به مالکان تعلق می گیرد.

حاجوی با اشاره به اینکه نوسازی در بافت فرسوده یک فرآیند زمان بر است و نیازمند مشارکت و همراهی شهروندان است، گفت: بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث غیرمترقبه، سهولت دسترسی به این مناطق در مواقع بروز حوادث، کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش میزان نفوذپذیری بافت فرسوده و سرزندگی محلات ضروری است لذا نوسازی بافت‌ فرسوده در اولویت کاری این منطقه قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین