کد خبر: ۴۹۲۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟ +عکس

بیش از 60 عضو هئات ژوری از 23 کشور در ماه‌های آینده به بررسی خودروها خواهند پرداخت. انها مسئول انتخاب یک برنده نهایی هستند تا در روز 5 مارس در نمایشگاه خودرویی ژنو 2018 به معرفی آن بپردازند.
آفتاب‌‌نیوز : در دنیای خودروها انتخاب بهترین خودروی سال چه در منطقه جغرافیایی چه در سطح جهانی اهمیت خاصی دارد و مثل انتخاب برترین بازیکن سال اروپا یا جهان یا بهترین بازیگر سال در دنیای فیلم و سینما می‌ماند. اینک در سال 2018 آلفا رومئو، آئودی، ب‌‌‌ام و، سیتروئن، کیا، سئات و ولوو برای به دست آوردن عنوان برترین خودروی سال اروپا در حال جدال هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از "اتومتیو نیوز"، نامزدهای معرفی شده منتخب  یک لیست 37 دستگاهی هستند. تمام این خودروها در سال جاری معرفی شده یا تا انتهای سال  2017 در بیش از پنج بازار اروپایی ارائه می‌شوند. فینالیست‌های این مجموعه تا کنون خود را در آزمایش‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند و از پس تست‌های متنوع به خوبی برآمده‌اند.

 بیش از 60 عضو  هیات ژوری از 23 کشور در ماه‌های آینده به بررسی خودروها خواهند پرداخت. آنها مسئول انتخاب یک برنده نهایی هستند تا در روز 5 مارس در نمایشگاه خودرویی ژنو 2018 به معرفی آن بپردازند.

آلفا رومئو استلویو

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

در سال گذشته و در نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس 2016 معرفی شده است و اولین عضو شاسی‌بلند برندش محسوب می‌شود. با طراحی آشنای آلفا و یک موتور 2.9 لیتری توئین توربوی V6 ارائه می‌شود که پیشتر روی مدل جولیا QV شاهدش بودیم.

آئودی A8

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

پرچم‌دار سدان‌های آئودی، به نسل چهارم خود ورود کرده و دارای ظاهر متحول شده‌ایست که با توجه به مدل مفهومی "پرولوگ" ساخته شده است. این خودرو با  بی‌ام‌و سری 7 و مرسدس بنز کلاس S رقابت خواهد کرد. جدیدترین خودروهایی که در کابین و ظاهر خارجی تغییرات زیادی را از خود نشان می‌دهند. این مدل اولین خودرویی است که روی خیابان‌ها با قابلیت سطح 3 خودرانی حرکت می‌کند.

ب‌ام‌و سری 5

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

یک پلت‌فرم "کلار" CLAR در زیر این خودرو وجود دارد. نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 در بررسی و ارزیابی‌های مختلف خود را ارزشمند نشان داده و اینک قصد دارد با جایزه بهترین خودروی سال اروپا به خانه رود. سبک‌تر از اسلاف خود ظاهر شده و موتور جدیدی در مجموعه آن قرار گرفته است. سامانه خودران نیز اجازه استراحت بیشتر به راننده خودرو در حین حرکت را خواهد داد.

سیتروئن C3 ایرکراس

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

کمپانی فرانسوی پاسخ نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل وکسهال موکا، فورد اکواسپورت و دیگر معرفی شدگان تابستان امسال را با سیتروئن  C3 ایرکراس داد. یک طراحی نه چندان دلچسب کراس‌اووری دارد و برخلاف مینی‌ون‌های شخصی گذشته می‌تواند گزینه‌های شخصی‌سازی متنوعی را در خود بپذیرد. این ویژگی‌ها باعث جلب مخاطبان جوان به خودرو خواهد شد.

کیا استینگر

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

با ظاهر جذاب و قابلیت محرک چرخ‌های عقب، کیا استینگر قصد دارد به رقابت با ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه و آئودی اسپورت‌بک A5 بپردازد. این در حالیست که قیمت مدل کره‌ای با نسخه‌های کره‌ای قابل قیاس نیست.

سئات ایبیزا

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

پنجمین نسل سئات ایبیزا، با ساختار و طراحی MQB A0 معرفی می‌شود و تفاوت‌های آن با نسل قبل باعث می شود تا خودرو در مقایسه با خودروهایی مانند رنو کلیو، اوپل/ وکسهال کورسا، فورد فیستا و پژو 208 چالشی‌تر ظاهر شود. این خودرو برای اولین بار ئر نمایشگاه ژنو 2017 معرفی شد و در مدل‌های پرآپشن آن، شاهد گزینه‌های فراوان و طیف گسترده سامانه‌های کمک راننده هستیم.

ولوو CX40

7 فینالیست برتر خودروهای سال اروپا کدامند؟

کوچکترین SUV ولوو است و ظاهر آن با الهام از طراحی آشنای دو مدل بزرگتر XC60 و XC90 ساخته شده است. از یک طراحی ساده ماژولار CMA برای ساختار آن استفاده شده است. این ساختار با همکاری شرکت جیلی ساخته شده است. تولید خودرو در ماه جاری در بلژیک آغاز شده و تا ماه آینده به دست مشتریان می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین