کد خبر: ۴۹۲۵۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

قیمت‌های سر‌به‌فلک‌کشیده تورهای داخلی در اعیاد و عزاداری‌ها

در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما کیش-تهران در بعضی روزها 80 هزارتومان و تهران مشهد و بالعکس هم تقریبا همین نرخ است. این در حالی است که در ایام شهادت امام رضا(ع) برای کیش تهران بیش از 600 هزار تومان و مشهد-تهران هم همین نرخ و برگشت هم 670 هزار تومان گزارش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
شاید باورش سخت باشد که بلیط کیش-تهران در 28 اسفند 94 به 1000 تومان و تهران-کیش، همین تاریخ بیش از 400 هزار تومان بود! اینجاست که باید گفت اگه می‌خواهید تورم ببینید، بیایید در روزهای اعیاد و عزاداری و چند روز قبل و بعد، نرخ تورهای داخلی را ببنید. تور کیش با نرخ کمتر از 250 هزارتومان برای همان هتل به بیش از بیش از یک میلیون رسید. این درد، درد یک روز و دو روز نیست و سالهاست گریبان مسافر رو گرفته است. از وقتی که پرواز چارتر شد این درد بیشتر هم شد (قابل توجه آ‌ن‌هایی که فکر می‌کنند چارتر یعنی ارزان. این 670 هزار تومان چارتر بود!!)البته پروازهای سیستمی هم دستکمی ندارند و آن‌ها هم با نرخ فزاینده فروخته شده‌اند. جالب اینجاست که به فروش هم رسیده و پروازی خالی نماند. بله پرواز 670 هزار تومان مشهد-تهران سریع هم فروش رفت! الان شما می‌توانید تور مشهد، نرخ آن را از سایت‌های تورهای داخلی مثل http://تورکیش-تورمشهد.com/ ببینید و صبر کنید در تعطیلی رسمی هم ببیند؛ خصوصا که چند روز پشت سر هم تعطیل باشد که دیگر بدتر!

البته تورهای خارجی هم همچین اختلاف قیمتی دارنذ و دستکمی از داخلی‌ها ندارند. خیلی‌ها هم فکر میکنند چون خیلی از پروازهای خارجی سیستمی هستند، تورهای آن، آنقدری که تورهای داخلی نوسان دارند، آن‌ها ندارند. اما به هیچ عنوان همچین چیزی صحت ندارد و نرخ‌های آن‌ها هم فضایی است. تورهای شرق آسیا مثل تورهای مالزی، چین، بالی، سنگاپور، یا تورهای تایلند مثل تور پاتایا، تور پوکت هم کافیست در ایام عادی و پیک با هم مقایسه کنید.( در ضمن خیلی از پروازهای تور قشم سیستمی است ولی تورهای آن هم هماون نوسان نرخ تور کیش و مشهد روا دارد!) حالا اگر بدشانس باشید و آژانس هم کلاه‌بردار از آب دربیاید که دیگه... بعضی از آژانس‌ها نزدیک عید نوروز با چند میلیارد پول مسافر فرار میکنند؛ مسافر می‌ماند و سرگردانی در فرودگاه و کشور غریب و میلیون‌ها تومان پول از دست رفته. توصیه می‌کنیم، زنگ خطر: از هر آژانسی تور نخریم! رو حتما بخونید!

حالا سوال اینه: یقه کی رو باید گرفت؟ مسافر،آژانس یا سازمان گردشگری؟ شما چی فکر می‌کنید؟!

منبع: تورکیش-تورمشهد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین