کد خبر: ۴۹۲۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

کشیش جمهوری خواه آمریکایی از حزب کناره گیری کرد

یک کشیش جمهوری‌خواه به دلیل آنکه رئیس جمهوری آمریکا با اظهارات و مواضعش به آغاز یک جنگ نژادی کمک می‌کند، این حزب را ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، "اونیل دوزیر"، کشیش برجسته سیاهپوست جمهوری خواه اهل فلوریدا که در کمپین انتخاباتی جورج بوش پسر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا حضور داشت، گفت: ترجیح می‌دهم یک حامی مستقل باشم تا جمهوری خواه.

وی در سرمقاله‌ای در روزنامه "سواس فلوریدا" نوشت:‌ دیگر نمی‌توانم یکی از اعضای حزبی باشم که ریاستش را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برعهده دارد. یکی از دلایل اصلی من در خروج از حزب جمهوری خواه امتناع ترامپ در محکومیت گروه‌های نژادپرست سفیدپوست است.

در اوت سال جاری میلادی، ترامپ پس از آنکه نژادپرست‌های سفیدپوست را که مسئول ناآرامی‌ها در شارلوتزویل ویرجینیا بودند محکوم نکرد، خشم بسیاری را برانگیخت. او تمامی طرف‌های درگیر در ناآرامی را مقصر جلوه داد.

این کشیش سیاهپوست ترامپ را به حمایت از نئونازی‌ها متهم کرد و گفت: اقدامات ترامپ و رویکردش در قبال آفریقایی-آمریکایی‌ها باعث شده تا سفیدپوستان و حزب جمهوری خواه بیش از گذشته نسبت به سیاه پوستان رفتاری بی عاطفه نشان دهند.

وی همچنین حمایت فاکس نیوز از ترامپ را مورد محکومیت قرار داد و اعلام کرد حزب جمهوری خواه روحش را به حمایت از این مرد 71 ساله فروخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین