کد خبر: ۴۹۵۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

جذب حداکثری نیروی بومی در فولاد شادگان

وزیر صنعت گفت: بنای ما در مجموعه طرح های صنعتی که متکفل آن سازمان ایمیدرو است این است که حداکثر توانش را برای استفاده از نیروهای بومی صرف کند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد شریعتمداری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد فولاد برای نخستین بار در کشور در حوزه فولاد تشکیل شده است، اظهار داشت: عمده ترین ماموریت این ستاد رفع عدم تعادل ها در این بخش است.

وی افزود: ما برای ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد خام برنامه ریزی داریم و در تلاشیم که به این هدف برسیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تلاش ما بر تامین زیرساخت های این حوزه است.  در حوزه برق و ریل به تامین زیرساخت های مناسب برای رسیدن به اهداف سال 1404 نیازمندیم.

وی گفت: سرمایه گذاری برای اخذ سهمی حدود 3 هزار و 500 کیلومتر راه آهن از مجموعه 25 هزار کیلومتر راه آهنی که باید بر اساس برنامه تا سال 1404 در کشور ساخته شود و نیز تا امروز 15 هزار کیلومتر آن ساخته شده حتما مورد پیگیری ما خواهد بود.

شریعتمداری عنوان کرد: در حوزه زیرساخت های دیگر از جمله تامین برق باید قدم های موثری برداشته شود. 

وی ادامه داد: مجموعه منابعی که برای تکمیل طرح ها برای رسیدن به 55 میلیون تن تولید فولاد خام در کشور در بخش داخلی فولاد است حدود 8.5 میلیارد یورو است که این منبع توسط بخش های مربوط به فولاد قابل تامین است و پیش بینی شده که تامین شود.

وزیر صنعت تصریح کرد: اما حدود 14 میلیارد دلار منابع برای حل مشکل زیرساخت ها نیاز است که باید در سایر حوزه ها از جمله جاده، راه، برق، گاز و آب تامین منابع شود تا زیرساخت ها متناسب با پیشرفت صنعت همراه شود.

وی ادامه داد: درباره اقدامات برای تامین منابع گفت: ما در حوزه فولاد همه منابع مورد نیاز را تامین خواهیم کرد ولی دیگر زیرساخت ها مسئولیتش در حوزه وزاری زیر ربط است.

شریعتمداری درباره جذب نیروی بومی در فولاد شادگان تصریح کرد: بنای ما در مجموعه طرح های صنعتی که متکفل آن سازمان ایمیدرو است این است که حداکثر توانش را برای استفاده از نیروهای بومی صرف کند.

وی افزود: کرباسیان این موضوع را پیگیری خواهد کرد که حداکثر ظرفیت از نیروهای بومی منطقه مورد استفاده قرار گیرد مگر در مواردی که به لحاظ نبود تخصص امکان جذب نباشد. حتما این موضوع را آقای کرباسیان پیگیری کند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین