کد خبر: ۴۹۵۰۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

آخرین‌اخبار از زلزله‌شدیدکرمان+فیلم‌وعکس

ساعت 12:13 امروز زلزله‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر به عمق 10 کیلومتری حوالی هجدک در استان کرمان را لرزاند.
آفتاب‌‌نیوز :
دقایقی پیش زلزله 6.2 ریشتری هجدک کرمان را لرزاند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، جزئیات این زلزله به شرح زیر است:

بزرگی: 6.2

 محل وقوع: استان كرمان - حوالی هجدک(کرمان)

 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/09/21 12:13:17

طول جغرافیایی: 57.32

عرض جغرافیایی: 30.75

عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

 ۵.۹ یا ۶.۲ ریشتر؟

سازمان لرزه‌نگاری آمریکا بزرگی این زلزله را ۵.۹ ریشتر و محل وقوع این زلزله را هجدک، حدود صد کیلومتری شمال شرق شهر کرمان اعلام کرده است.

*رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: ۱۰ تیم ارزیاب در منطقه زلزله زده کرمان حضور دارند؛ تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب مدیریت بحران و اورژانس در پی زلزله کرمان/آماده باش تمامی نیروها

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطقی که دقایقی پیش تحت تاثیر زلزله 6.2 ریشتری هجدک قرار گرفته بود، خبر داد.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است، گفت: در پی این حادثه بلافاصله تیم‌های ارزیاب و پیشرو از سوی استانداری به مناطق زلزله زده اعزام شده و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شده است.

وی با اشاره به زمین لرزه‌ای که چند روز پیش هم منطقه را تحت تاثیر قرار داده بود، گفت: با توجه به این زلزله بسیاری از تیم‌های امدادی در منطقه در آماده باش بودند و با این وجود مدیریت بحران تمامی دستگاه‌های امدادی خدماتی و انتظامی را به حالت آماده باشد درآورده است.

به گفته اکبرپور تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی این زلزله مخابره نشده است.

سخنگوی اورژانس کشور هم از اعزام تیم‌های این سازمان به هجدک در پی زلزله دقایق پیش خبر داد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایسنا، در پی وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری در استان کرمان اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب اورژانس برای ارزیابی به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند و نتیجه بررسی‌ آنها متعاقبا اعلام می‌شود.

خسارتی از زلزله استان کرمان تاکنون اعلام نشده است

سید مصطفی آیت اللهی موسوی، جانشین ستاد بحران استانداری کرمان نیز اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر ساعتت 12:13 در عمق 10 کیلومتری زمین، منطقه هجدک استان کرمان را لرزانده است.به محض حضور در منطقه زلزله زده و دریافت اطلاعات کاملتر اطلاع رسانی بیشتری خواهم کرد.

سرپرست اورژانس کشور: منازل قدیمی در ۶ روستا حوالی هجدک آسیب دیده است. این زمین لرزه تاکنون یک مصدوم داشته است.

مدارس شیفت عصر امروز در کرمان تعطیل شد

مدیر کل روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان: مدارس شیفت عصر کلیه ناحیه های یک و دو شهرستان کرمان،امروز تعطیل شد.

مصدوم شدن 17 نفر در زلزله کرمان/ به زلزله زدگان چادر داده شود

رییس شورای شهر راور گفت: در وضعیت کنونی و با وقوع این زمین لرزه ها، اسکان موقت اهمیت زیادی دارد و باید به مردم چادر داده شود.

حسین نخعی راد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به زلزله های اخیر در شهرستان راور اظهار کرد: نزدیک ترین محل با جمعیت بالا به هجدک که کانون این زلزله هاست، شهر راور است که خانه های خشت گلی زیادی دارد.

نخعی راد تصریح کرد: در هجدک تعدادی چادر توزیع شده که ممکن است برخی از کسانی که آن را دریافت کرده اند اکنون حضور نداشته باشند. باید مسوولان ذیربط با بررسی دقیق به کسانی که خانه های آنها غیرمقاوم است چادر بدهند و این چادرها به صورت امانت باشد زیرا در حال حاضر هوا سرد است و نباید اجازه بدهیم با کوتاهی در این زمینه، بر اثر زلزله تلفات انسانی وارد بشود.

عضو شورای اجرایی هلال احمر شهرستان راور گفت: در سفر رییس سازمان مدیریت بحران کشور به مناطق زلزله زده در هفته قبل بنده این مسائل را در نامه ای به ایشان اعلام کرده و رونوشتی نیز به هلال احمر ارائه کرده ام اما تاکنون ترتیب اثری داده نشده است.
 
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تعداد مصدومان غیرمستقیم زلزله 6.2 ریشتری را  17 نفر اعلام کرد.

دکتر سید محمد صابری با اعلام این خبر افزود: آخرین آمار مصدومان غیر مستقیم (آسیب حین فرار) ناشی از زلزله تا کنون 17 نفر اعلام شده است.

وی ادامه داد: 11 نفر مصدوم در بیمارستان شهید باهنر کرمان، 3 زخمی در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و 3 مصدوم در بیمارستان راور پذیرش شده‌اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از میزان خسارات سخن به میان آورد و اظهار کرد: دیوارهای خانه‌های قدیمی که در زلزله قبل(6.1 ریشتر) دچار آسیب شده بودند اکنون فرو ریخته‌اند، ضمن آنکه خسارات جانی در پی نداشته است و مصدومین نیز به صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

 "رضا فلاح" از وقوع 18 پس لرزه در این منطقه خبر داد و بیان کرد: تاکنون 18 پس لرزه پس از وقوع زلزله 6.2 ریشتری ظهر امروز منطقه هجدک را لرزانده است که بزرگترین آنها 4.2  ریشتر و کمترین آنها 2.6 ریشتر بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان این مطلب که تیم‌های ارزیاب در حال ارزیابی هستند، عنوان کرد: 12 تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند و اکنون روستاهای گورک، هجدک، هرجند، گزک، گورکانی، هوتک، ده اسماعیلیه، سرآسیاب و ده اولیا ارزیابی شده‌اند.

وی از آغاز ارزیابی هوایی خبر داد و مطرح کرد: منطقه کرمان، راور و چترود به وسیله بالگرد در حال ارزیابی هوایی هستند.

در لحظه اولیه زلزله خطوط ارتباطی منطقه زلزله‌زده به دلیل حجم زیاد تماس‌ها دچار مشکل شده بود که بلافاصله مشکل برطرف شد.

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان با اشاره به اینکه زلزله 6.1 در منطقه اطلاع‌رسانی انجام شده بود و مردم نکات ایمنی را رعایت کرده بودند لذا تلفاتی نداشته‌ایم، اعلام کرد: دو زلزله (6.1 ریشتری و 6.2 ریشتری) هجدک دو زلزله مستقل از یکدیگر بودند.

 "علی حسین‌زاده‌مهرابی" به تشریح آخرین وضعیت زلزله 6.2 ریشتری ظهر امروز 21 آذرماه پرداخت و گفت: اولویت اول ما جان مردم می‌باشد لذا تا کنون آماری از تعداد خانه‌های تخریب شده را نداریم.

مدیر کل مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری کرمان با بیان این مطلب که برق هیچ یک از نقاط زلزله‌زده قطع نیست، اظهار کرد: فقط راه روستای دیزی مسدود شده است که در حال بازگشایی آن هستیم.

وی با اعلام این خبر که 24 پس لرزه تا نیم ساعت قبل منطقه هجدک راور را لرزانده است، عنوان کرد: براساس گزارشات رسیده تا کنون حدود سه خانه با سازه خشت و گلی که در زلزله قبلی دچار حادثه شده بودند، مقداری تخریب شدند. متاسفانه تا حدود یک ساعت پس از زلزله تماس از طریق تلفن همراه با مناطق زلزله‌زده غیر ممکن بود.

بخشدار کوهساران نیز گفت: با توجه به اینکه شدت زمین لرزه امروز نسبت به زمین لرزه جمعه ۱۰ آذرماه بیشتر و مدت زمان آن نیز طولانی تر بوده، تخریب بیشتری در روستاهای منطقه داریم و خسارات مادی زیادی وارد شده است.

 "مظفری زاده" در گفت و با خبرنگار ایسنا با اشاره به زلزله ظهر امروز هجدک شهرستان راور اظهار کرد: کانون زلزله روستای گزک واقع در بخش کوهساران بوده و هم اکنون بنده و فرماندار راور در این روستا حضور داریم. خوشبختانه با توجه به آمادگی مردم و حضور در چادرها، زلزله ظهر امروز تلفات جانی نداشته است.

وی با اشاره به تخریب خانه های قدیمی در روستاهای بخش کوهساران بیان کرد: روستاهای گورکانی، جَرک و حُرجند، سرانگر و درب هزار در کانون زلزله بوده اند.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان نیز با بیان اینکه در عین حال این فرودگاه در آمادگی کامل به سر می برد، اظهار کرد: اختلالی در انجام پروازها رخ نداده و روال عادی خود را طی می کنند.

علی قاسم‌زاده" گفت: به دنبال وقوع زلزله نسبتا شدید امروز در استان کرمان مسئولین فرودگاه کرمان ضمن بازدید از سطوح پروازی، ابنیه‌های فرودگاهی، سیستم‌های کمک ناوبری و زیرساخت‌های فرودگاه، شرایط را نرمال ارزیابی کرده و کاملا عملیاتی است و روال عادی کار خود را ادامه می‌دهد.

  وی با بیان اینکه در عین حال این فرودگاه در آمادگی کامل به سر می برد، اظهار کرد: اختلالی در انجام پروازها رخ نداده و روال عادی خود را طی می کنند.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: براساس اطلاعاتی که از همکاران بحران بدست آمده است خسارتی از زلزله استان کرمان تاکنون اعلام نشده و تیم‌های امدادی در منطقه حضور یافته‌اند.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی، جانشین ستاد بحران استانداری کرمان اظهار کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.2 ریشتر ساعتت 12:13 در عمق 10 کیلومتری زمین، منطقه هجدک استان کرمان را لرزانده است.

وی افزود: به محض حضور در منطقه زلزله زده و دریافت اطلاعات کاملتر اطلاع رسانی بیشتری خواهم کرد.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده خبر داد.

هادی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند. متاسفانه خطوط ارتباطی منطقه زلزله‌زده روستای «گورک» هجدک قطع شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز از تعطیلی کلیه مدارس شیفت عصر نواحی یک و دو شهرستان کرمان خبر داد.

امید سلاجقه افزود: با توجه به زلزله 6.2 ریشتری امروز کلیه مدارس شیفت عصر نواحی یک و دو شهرستان کرمان امروز 21 آذرماه تعطیل شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز اظهار کرد: کلاس‌های عصر امروز و فردا دانشگاه شهید باهنر کرمان لغو شدند.

حامد حسین خانی افزود: در پی وقوع زلزله امروز 21 آذر ماه و نگرانی دانشجویان خوابگاهی و خانواده‌های آنان، تمامی کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه شهید باهنر کرمان، امروز سه شنبه(بازه بعد از ظهر) و فردا چهارشنبه 22 آذرماه، لغو شدند.

مدیر کل بحران استان کرمان نیز گفت: خوشبختانه بررسی های انجام شده نشان می دهد که زلزله هجدک کرمان تاکنون خسارت جانی نداشته و تنها 2 نفر در راوند و یک نفر در شهر کرمان به دلیل فرار برای نجات یافتن صدمه دیده‌اند.

مهرابی اظهار کرد: براساس گزارش‌های رسیده از نیروهای امدادی مستقر شده در کانون زلزله یعنی روستای هجدک استان، بروز این زلزله، خسارت مالی زیادی نداشته است. 10 گروه امدادی متشکل از نیروهای نظامی و انتظامی، فرمانداری و بخشداری به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند.

وی افزود:در پی بروز این زلزله خانه های کلنگی که در زلزله چند روز پیش این روستا آسیب دیده بودند دچار تخریب بیشتری شدند و خوشبخانه این خانه ها تخلیه شده بودند و فردی در آن ساکن نبوده است. زمین لرزه ای نیز به بزرگی 6.1 ریشتر جمعه 10 آذر ماه روستای هجدک کرمان را لرزانده بود.

مهرابی خاطرنشان کرد: بعد از زلزله چند روز گذشته این منطقه و آسیب دیدگی برخی خانه ها، امکانات امدادی از جمله پتو و چادر در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته بود و مشکلی از این نظر نداشته اند  و حال نیز نیروهای امدادی در منطقه مستقر هستند تا اگر کمبودی وجود دارد برطرف کنند.

خلیل همایی‌رادبه تشریح آخرین وضعیت زلزله امروز هجدک پرداخت و گفت: تا کنون خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر وجود تلفات انسانی نداشته‌ایم.

وی از حضور تیم‌های ارزیاب در منطقه خبر داد و بیان کرد: بیمارستان‌ها در حال آماده باش هستند، ضمن آنکه ارژانس و آمبولانس‌ها نیز در آماده باش هستند و به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: برخی از ساختمان‌های قدیمی که سازه آنها خشت و گل بود است دچار خسارت شده‌اند که باید مورد بررسی دقیق قرار گیرند.

تعداد مصدومان زلزله هجدک راور به 29 نفر رسید

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت افرادی که بطور غیرمستقیم در زلزله 6.2 ریشتری هجدک راور مصدوم شدند، گفت که تعداد مصدومان ناشی از ترس و فرار از این زمین لرزه به 29 نفر رسید.

سید محمد صابری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 23 مصدوم زلزله هجدک راور امروز به بیمارستان شهید باهنر کرمان مراجعه کردند که تاکنون 11 نفر ترخیص شدند.

وی اظهار کرد: سه مصدوم ناشی از ترس زلزله نیز امروز به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان مراجعه کردند که هر سه نفر ترخیص شدند.

صابری گفت: مصدومین مراجعه کننده به بیمارستان در منطقه راور سه نفر شامل یک زن باردار و 2 بیمار دیگر نیز به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.تمام مصدومان به دلیل آسیب های غیرمستقیم ناشی از ترس و فرار از زلزله دچار جراحت شده اند.

دهم آذرماه نیز زمین لرزه ای در هجدک راور رخ داد که موجب خسارت به واحدهای مسکونی این منطقه شد.  وقوع زمین لرزه های متعدد در این شهرستان موجب نگرانی مردم این منطقه و نیز نگرانی مردم سایر مناطق همجوار شده است. 



زلزله ۶.۲ ریشتری کرمان را لرزاند/آماده‌باش تمامی نیروها+فیلم و عکس



زلزله ۶.۲ ریشتری کرمان را لرزاند

آخرین‌اخبار از زلزله‌شدیدکرمان+فیلم‌وعکس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.
خداکنه که تا آخر همین خبر تکرار بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
این همه زلزله در جاهای مختلف کشور و در مدت کوتاه تعجب آوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
0
0
هارپ.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
2
0
گناهانمان را کم کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
0
2
چرا عربستان سعودی وهابی زلزله نمی شود؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین