کد خبر: ۴۹۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

آیا سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بر می‌گردد؟

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه امروز مجلس در مورد امکان نامزدی اقلیت‌های دینی در شوراها، گفت که در صورت تایید نهایی این مصوبه، سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بر می‌گردد.
آفتاب‌‌نیوز : اسفندیار اختیاری با اشاره به مصوبه مجلس در اصلاح و تثبیت قانون انتخابات شوراها، ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس، گفت: طبق روال این مصوبه به شورای نگهبان می‌رود و این شورا در مورد آن اعلام نظر خواهد کرد. در صورتیکه مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان تایید نشود، نظر شورا در کمیسیون و صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و با پافشاری مجلس روی نظر خود، مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

وی در عین حال گفت: به نظر من اگر شورای نگهبان این مصوبه را بررسی مجدد کند احتمال تایید آن از سوی شورا وجود دارد. علتش هم این است که در این مدت نظرات قانونی و فقهی متعددی مطرح شده ضمنا این قانون یک بار ۲۰ سال پیش در شورای نگهبان تایید شده پس باید یک بار دیگر احتمال تایید آن مد نظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر احیانا شورای نگهبان نظراتی داشته باشد که مجلس نتواند آن را تامین کند این موضوع از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف خواهد شد.

اختیاری درباره پروسه زمانی بررسی این طرح در شورای نگهبان و احتمالا مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: با توجه به اینکه این طرح به قید دو فوریت به تصویب رسیده بود و جزء طرح‌های اولویت‌دار است فرآیند آن کوتاه‌تر از معمول خواهد بود.

نماینده زرتشتیان در مجلس با بیان اینکه مصوبه مجلس در چارچوب قانون اساسی بوده است، تصریح کرد: طبق ماده ۴ این طرح این مصوبات از شورای پنجم قابل اجراست یعنی در صورت تایید نهایی عطف به ماسبق می‌شود و در مورد سپنتا نیکنام هم قابل اجرا خواهد بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین