کد خبر: ۴۹۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
رئیس کل بانک مرکزی گفته است که نرخ ارز در آینده تعدیل‌هایی خواهد داشت

روایت سیف از دلار ۴۲۰۰ تومانی، ادغام چند موسسه مالی و دلایل بسته‌ شدن حساب ایرانی‌ها در چین و امارات

رئیس کل بانک مرکزی از تدابیر دولت برای تک نرخی کردن ارز خبر داد و گفت: نظام ارزی کشور، شناور مدیریت شده است. رئیس کل بانک مرکزی افزود: این رقم با این هدف بوده که ارز مبادله‌ای برخی کالاهای مهم هم‌زمان با یکسان‌سازی نرخ ارز حذف خواهد شد و ممکن است بهای تمام شده آنها افزایش یابد...
آفتاب‌‌نیوز :
ولی‌الله سیف در حاشیه مراسم روز پژوهش در جمع خبرنگاران در خصوص تدابیر بانک مرکزی در حوزه یکسان سازی نرخ ارز گفت: نظام ارزی کشور، نظام ارزی شناور مدیریت شده است و نرخی که در بودجه لحاظ می‌شود یک نرخ محاسباتی به شمار می‌رود، البته باید در نظر داشت که نرخ ارز در بازار آزاد به طور طبیعی ۴۲۰۰ تومان نیست و در آینده تعدیل‌هایی خواهد داشت.

به گزارش آفتاب‌نیو، رئیس کل بانک مرکزی افزود: این رقم با این هدف بوده که ارز مبادله‌ای برخی کالاهای مهم هم‌زمان با یکسان‌سازی نرخ ارز حذف خواهد شد و ممکن است بهای تمام شده آنها افزایش یابد، برای کنترل قیمت، دولت از این بودجه استفاده خواهد کرد؛ البته یکسان‌سازی نرخ ارز به مقدماتی نیاز دارد که انجام شده و سطح روابط بین‌الملل هم یکی از مهم‌ترین زمینه‌های اجرای این سیاست است.

روایت سیف از دلار ۴۲۰۰ تومانی، ادغام ثامن، کوثر، بانک مهر اقتصاد و دلایل بسته‌شدن حساب ایرانی‌ها

وی تصریح کرد: برای بهبود روابط بین‌الملل، کارهای دیگری باید انجام شود تا زمینه به طور کامل برای یکسان‌سازی نرخ ارز به وجود بیاید، بنابراین هم‌اکنون نمی‌توانم زمان مشخصی را برای اجرای این سیاست اعلام کرد.

سیفدر خصوص دلار و حذف آن از مبادلات بانکی، گفت: دلار از مبادلات تجاری بانک مرکزی و نظام بانکی حذف شده و کاربرد چندانی ندارد. بانک مرکزی همه درآمد ارزی را با سایر ارزها دریافت می‌کند و در حوزه پرداخت‌ها هم از دلار استفاده نمی‌کند. در خصوص چین، بانک مرکزی این کشور به ما اعلام کرد اقدامات کنترلی و نظارتی که توسط بانک‌های چینی در حال اعمال است، فقط مخصوص ایران نیست بلکه سیاست داخلی بانک بوده و عمومیت دارد.

به نوشته خبرگزاری مهر، رئیس کل بانک مرکزی افزود: در مجموع بانک مرکزی نسبت به این موضوع حساسیت دارد و اگر مشکل خاصی وجود داشته باشد، آن را پیگیری و حذف خواهد کرد. قبل از اجرای برجام، نظام بانکی ایران تنها با ۳۳ بانک خارجی روابط داشت، اما هم‌اکنون سطح همکاری‌های به ۲۴۵ بانک رسیده است، هر چند که روابط هنوز کاملاً عادی نشده و در مواردی با مشکلاتی مواجه هستیم.

آخرین وضعیت ادغام موسسه "ثامن"

همچنین خبرگزاری ایسنا نوشته است: آنطور که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام دو موسسه ثامن، کوثر و بانک مهر اقتصاد در شرف انجام بوده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

از ماه‌های قبل و در جریان ساماندهی موسسات غیرمجاز بحث ادغام موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با موسسه مجاز کوثر مطرح شد که در ادامه با توجه به مسائلی که پیش آمد، رئیس کل بانک مرکزی رسما این خبر را تایید کرده بود، اما در مدت گذشته این جریان در سکوت باقی ماند، آن هم در شرایطی که سپرده‌گذاران موسسه ثامن از وضعیت خود چندان ابراز رضایت نکرده و دچار مسائلی شدند.

روایت سیف از دلار ۴۲۰۰ تومانی، ادغام ثامن، کوثر، بانک مهر اقتصاد و دلایل بسته‌شدن حساب ایرانی‌ها

اما امروز ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سئوالی در مورد آخرین وضعیت این ادغام و همچنین رسیدگی به شرایط سپرده‌گذارن موسسه ثامن در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کرد. بنابر گفته سیف این ادغام در شرف انجام بوده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد. در عین حال که ثامن موسسه‌ای نیست که قرار باشد منحل شود بلکه تجمیع خواهد شد.

سیف به سپرده‌گذاران ثامن اطمینان داده که مشکل خاصی در این رابطه وجود نداشته و می‌توانند با آرامش سپرده‌های خود را در موسسه حفظ کنند در عین حال که اگر مایل هستند سپرده‌های خود را دریافت کنند.سیف تاکید دارد که هیچ تزلزلی در ثامن وجود نداشته و  جای نگرانی در مورد آن نیست.وی در مورد زمان نهایی برای تعیین وضعیت ثامن و ادغام نیز فقط اعلام کرد که در شرف انجام است و زمان مشخصی در این باره اعلام نکرد.

نظری درباره لیست بدهکاران بانک سرمایه ندارم

سیف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا لیست بدهکارانی که توسط یکی از نمایندگان مجلس در مورد بدهکاران بانک سرمایه منتشر شد، مخدوش است، گفت: من هیچ نظری درباره این لیست منتشر شده ندارم و اگر بانک مرکزی در این باره نظری داشته باشد، به طور حتم آن را رسم اعلام خواهد کرد.

دلایل بسته شدن حساب ایرانی‌ها در چین و امارات

در حالی در روزهای اخیر اخباری در مورد بسته شدن حساب برخی هموطنان ایرانی در کشورهای چین و امارات منتشر شد که رئیس کل بانک مرکزی در این باره گفت: برخی از این اخبار رسمی و تایید شده نیستند، اما در مجموع اگر اقدامی هم از سوی چین انجام شد، فقط مربوط به ایران نبود و در مورد برخی کشورهای دیگر نیز این اتفاق افتاد. به هر حال ممکن است که یک بانک در چین بر اساس شرایط داخلی خود چنین تصمیمی گرفته باشد که عمومیت هم ندارد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی در مورد حساب‌های ایرانیان خارج از کشور و حساب‌های آنها در بانک‌های خارجی حساسیت کافی را داشته و اگر موضوعی در این باره پیش بیاید، به طور حتم پیگیری و حل و فصل خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
میشوبالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
1
4
... . زمانی عادلی ریس بانگ مرکزی وقت گفت دلار در. ۱۰۰ تومان می ماند. حالا رسیده به. ۴۲۰۰ تومان برادر اقتصاد شما ورشکسته و ناسالم است قیمت فعلی دلار کذایی است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
1
2
تكذيب بهترين راه است
مهران
|
Kuwait
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
1
2
حرفهای یکسال پیش تکرار کرده....که قیمت 3800تومان ارز قیمت کاذب است......البته مردم هیچ اهمیتی به این اظهارات ..نمیدن....البته میشه به عنوان ...اخر سال ................
علی فدابی
|
Germany
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
2
2
باز هم جمشید بسم الاه اومد !!!! چقدر دروغ ؟؟؟ چقدر فریب؟؟؟
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
3
3
آدم با سواد و کار بلد کم داریم ...همه باسوادها یا شهید شدن و یا رفتند از مملکت..حالا ما مانده ایم و......که فقط بلدند اختلاس کن پرورش بدهند...سیف هم دنبال منافع خودش است...
محمد مافي
|
Canada
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
1
2
جناب آقاي سيف توجيه نياز نيست.
آقا... تورم. افزايش قيمتها. گوچك كردن سفره ملت.
آخه چرا داري خيال پردازي را بين ملت ترويج ميدهيد.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
1
0
ارزش پول ملی با سیاست بازی پایین تر از ارزش پول عراق و افغانستان...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین