کد خبر: ۴۹۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

جامعه روحانیت با مجمع روحانیون مذاکره‌ای نداشته است/ آشتیانی: با هر اصلاح طلبی گفت‌وگو نمی‎کنیم

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، گفت که هیچ بحثی درباره گفت‌وگو با مجمع روحانیون در این تشکل صورت نگرفته و مصباحی‌مقدم نظر شخصی خود را گفته است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در واکنش اظهارات حجت‌الاسلام مصباحی مقدم مبنی بر استقبال از گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز، گفت: بنده به عنوان عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز هیچ اطلاعی از گفت‌وگو با مجمع روحانیون مبارز نداشته و ندارم و در جامعه روحانیت مبارز هیچ بحثی دراین‌باره نشده است.

وی با بیان اینکه، فتنه خط قرمز نظام و مردم است، تصریح کرد: مطالبی که به نقل از آقای مصباحی مقدم نقل‌شده را در جلسه بعدی جامعه روحانیت مبارز موردبحث و بررسی قرار خواهیم داد تا مسئله روشن شود. چرا که جامعه روحانیت مبارز هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگو با مجمع روحانیون ندارد و ممکن است آقای مصباحی مقدم نظر شخصی خود را گفته باشند که این نظر نباید به‌عنوان نظر جامعه روحانیت مبارز تلقی شود.

در گفت‌وگو با اصلاح‌طلبان قائل به تفکیک هستیم

ایلنا نوشت:

امیر واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصولگرا گفت: پیشنهادم بر این است اگر بناست در عرصه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ورود پیدا کنیم کارشناسان این بخش با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند و سپس جمع‌بندی گفتمان‌ها به لیدرها و افراد اصلی سپرده شود و آنها به تناوب این گفتمان را ادامه دهند و این خود باعث می‌شود که بدنه اصلاح‌طلبان و اصولگرایانی که به اصول و ارزش انقلاب باور دارند ایفای نقش کنند چراکه اگر بنا باشد هر چیز را در قالب سیاسی دید و در این قالب حرکت کرد راه به جایی نمی‌بریم و نتیجه هم نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اگر این مسائل به صورت تخصصی بررسی شود یک حرکت راهبردی است که در عرصه اجرایی کشور می‌تواند کمک کند اما اگر تنها چانه‌زنی سیاسی صورت گیرد نمی‌توانیم بگوییم گفت‌وگوی سازنده شکل گرفته، لذا همه چیز در مسائل سیاسی نهفته نشده است.

وی درباره اینکه چرا زمانی که اصلاح‌طلبان چنین پیشنهادی را مبنی بر گفتگوی ملی بیان کردند، اصولگرایان از آن استقبال نکردند، گفت: شاید در آن مقطع زمان مناسب برای این موضوع نبود و هر موضوعی شرایط خاص خود را می‌طلبد ضمن اینکه افرادی که این پیشنهاد را دادند در جریان فتنه نیم‌نگاهی داشتند، بنابراین اگر چنین افرادی بخواهند مطرح کننده گفت‌وگوی بین جریان‌های سیاسی باشند اول باید خط‌کشی داشته و مشخص کنند که رابطه‌شان با طیف تندرو چگونه است و بعد وارد گفتمان بین جریان‌ها شوند.

سخنگوی جبهه یاران انقلاب تاکید کرد: بحث گفت‌وگوی جریان‌های سیاسی را اکنون آقای باهنر مطرح کرد و در جریان اصلاحات هم آقای عارف چنین بحثی را داشت. هیچ کسی ایشان را جزو جریان فتنه نمی‌داند لذا از فتنه برائت جسته و در مصاحبه اخیرش هم شاهدیم که این بحث را محکوم کرد. بنابراین در این سطح افرادی که پیشنهادهای اینچنین دارند اثرگذار خواهند بود و بزرگ‌ترین دستاورد گفت‌وگوی جریان‌های سیاسی می‌تواند گفت‌وگویی سازنده را به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین