کد خبر: ۴۹۵۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
نمایش مدارک ساختگی علیه ایران/نقش آمریکا مخرب و تحریک‌آمیز است

واکنش ایران به اتهامات تازه آمریکا علیه تهران: ایران موشکی به یمن ارسال نکرده/ادعای واشنگتن تحریک‌آمیز است/ایران آماده کمک به حل مسالمت‌آمیز بحران یمن است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، اتهامات سفیر آمریکا علیه ایران را قویا رد کرد و گفت: این اقدام نشانه بارز نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیر مسئولانه آمریکا است.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی نشست مطبوعاتی روز پنج شنبه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل که در واشنگتن انجام شد، غلامعلی خوشرو با صدور بیانیه ای اظهار کرد: به دنبال طرح اتهامات بی پایه دولت آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی ایران طی 10 ماه گذشته، امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم. شواهد و مدارک ادعائی که امروز به نمایش گذاشته شد، مثل مدارک جعلی و ساختگی است که آمریکا در گذشته در مناسبت های دیگر نیز ارائه کرده است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی افزود: دولت آمریکا برای تعقیب اهداف مخرب خود در منطقه، در صدد فریب مستمر افکار عمومی جهان است به نحوی که رئیس‌جمهوری آمریکا بلافاصله چند ساعت پس از اصابت موشک به ریاض، حتی قبل از طرح چنین اتهامی توسط عربستان، ایران را در این رابطه متهم کرد. همچنین در ماه گذشته سفیر آمریکا در سازمان ملل خواستار اقدام بین المللی علیه ایران در خصوص حمله موشکی مذکور گردید.

نماینده ایران ادامه داد: در حالی که ایران موشکی به یمن ارسال نکرده، این جار و جنجال‌ها فقط برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه، شامل حمایت افسار گسیخته و ظالمانه از رژیم صهیونیستی است. تصادفی نیست که این اتهامات سفیر آمریکا در سازمان ملل، درست دو روز پس از ادعای نامبرده در مصاحبه با سی ان ان صورت می‌گیرد که وی طی آن مدعی شد جنگ مشترک ما و متحدان منطقه ای مان علیه ایران بسیار مهم تر از مصائب فلسطینیان و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است.

خوشرو یادآور شد: این اتهامات همچنین با هدف سرپوش نهادن بر جنایات جنگی عربستان سعودی در یمن با مشارکت و حمایت همه جانبه آمریکا مطرح می شود. بعلاوه، این اقدامات در پی انحراف توجه جامعه جهانی و منطقه از تجاوز نافرجام علیه مردم مظلوم یمن است که تاکنون به کشتار بیش از ده هزار نفر غیرنظامی، آوارگی بیش از سه میلیون نفر، نابودی زیرساخت های یمن و سیستم بهداشتی آن منجر شده و همانگونه که سازمان ملل هشدار داده، این کشور را در آستانه بزرگترین قحطی و گرسنگی جهان طی دهه های اخیر قرار داد ه است.

منبع: ایرنا

وی تصریح کرد: ایران ضمن تأکید بر حق مردم یمن در دفاع مشروع از خود علیه تجاوز، مجدداً اعلام می نماید بحران یمن به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد. جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری ارائه طرح صلح‌اش به دبیرکل سازمان ملل در سال 2015 برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن، مجدداً آمادگی خود را برای هرگونه کمک جهت تحقق این هدف اعلام می دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین