کد خبر: ۴۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۴

زمزمه‌های بحران در تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز :
وی مقصر عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را مجلس می‌داند و می‌گوید: طرح افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری به 200 هزار تومان از ناحیه دولت نبوده و این موضع در کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد و به تصویب رسیده است. در این میان بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نادیده گرفته شده‌اند، بنابراین دولت در این امر مقصر نبوده است. 

مددی همچنین از دولت خواسته که با تخصیص اعتبار، این سازمان را از تنگنا نجات دهد. او معتقد است که برای افزایش حقوق بازنشستگان به 650 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

پاسخ نمایندگان
ولی‌الله رعیت عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اما در گفت‌و‌گو با خبرنگار آفتاب اظهارات رئیس سازمان تامین اجتماعی را نادرست می‌داند و می‌‌گوید: دولت هیچ وظیفه ای در تخصیص بودجه به سازمان تامین اجتماعی ندارد. این سازمان باید با استفاده از منابع مالی خود افزایش حقوق بازنشستگان را پرداخت کند. 

وی با اشاره به اینکه مجلس به درستی افزایش حقوق بازنشستگان را به 200 هزارتومان تصویب کرد، می‌افزاید: مجلس با درک شرایط کلیه بازنشستگان چنین تصمیمی اتخاذ کرد. در واقع مجلس بیشتر به واسطه کمک به بازنشستگان لشکری و کشوری این طرح را به تصویب رساند. 

رعیت ادامه می‌دهد: از گذشته میزان حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به بازنشستگان لشکری و کشوری بالاتر بوده است. در واقع به دلیل منابع مالی جداگانه، تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان خود را مستقل از دولت پرداخت کرده است. 

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف بازنشستگان تامین اجتماعی چه خواهد بود، می‌گوید: در صورت برطرف نشدن این مشکل موضوع باید به شورایعالی کار ارجاع داده شود تا آنها در این‌باره تصمیم‌گیری کنند. 

از سوی دیگر رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از مددی می‌گوید: ادعای رئیس سازمان تامین اجتماعی نادرست است. چون با 350 میلیارد تومان اعتبار می‌توان حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به 200 هزار تومان افزایش داد.
عبدالرضا مصری معتقد است: طرح افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به 200 هزار تومان با کمک 150 میلیارد تومانی دولت و 200 میلیارد تومان اعتبار خود سازمان قابل اجرا است و نیازی به تامین اعتبار بیشتر نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین