کد خبر: ۴۹۶۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

انتقاد علی لاريجانی از استانداردنبودن خودروها: کمر‌درد می‌گيريم

رئيس مجلس گفت که افزايش ايمني، شرط حمايت مجلس از خودروسازها است.
آفتاب‌‌نیوز :
علي لاريجاني در مراسم آغاز توليد دو محصول جديد ايران‌خودرو با اشاره به حمايت مجلس از صنايع خودروسازي، گفت: «آقايان مديران از نظر ملي، ديني و عقلي وظيفه دارند براي ايمني خودروها تلاش کنند و هر‌چه مي‌توانند ايمني را بالا ببرند. حتي صندلي‌هاي خودروهاي ايراني واقعا استانداردش درست نيست؛ گاهي کمردرد مي‌گيريم. کسي که مي‌خواهد براي زيارت با خودرو به مشهد برود، روي اين صندلي‌ها کمردرد مي‌گيرد و هزينه‌هايش اضافه مي‌شود». 

به گزارش آفتاب‌نیوز، لاريجاني گفت: «ما از خودروسازان مي‌خواهيم برنامه کيفي‌کردن خود را به ما ارائه کنند، اگر لازم باشد از صندوق توسعه وام پرداخت مي‌کنيم و در‌صورتي‌که نياز باشد، وام بلندمدت پرداخت مي‌کنيم».

لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه خصوصي‌سازي شرکت‌هاي خودروسازي موجب ايجاد رقابت واقعي و پيشرفت کار مي‌شود، گفت: «من نمي‌گويم وضع فعلي خيلي اشکال دارد اما اگر از اين حالت نيمچه خصوصي بيرون بياييد هم وضع کارگران و مهندسان بهتر مي‌شود و هم اينکه کار با پيشرفت بيشتري مواجه خواهد شد. ما هم قانون اصل ۴۴ را در مجلس تصويب کرديم اما متأسفانه اين قانون در مقام اجرا دچار سقط جنين شد و مباحثي که در زمينه «خصولتي» مطرح مي‌شود،‌ به‌خاطر اين رفتار نادرست است».

رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: «انتظار اين است وقتي قوه مجريه و مقننه در اين زمينه با هم هماهنگ هستند، شما (خودروسازان) برنامه خود را ارائه کنيد و اين شرکت‌ها به شيوه‌اي اداره شوند که رقابت وجود داشته باشد؛ البته بحث‌هايي مطرح مي‌شود که بانک‌ها حمايت نمي‌کنند اما اگر اصلاحات انجام بدهيد، بانک‌ها کمکتان خواهند کرد. اينجا مهم‌ترين شرکتي است که مي‌شود انتظار داشت تحرکي اتفاق بيفتد؛ بنابراين اگر تغييري در مسلکتان انجام دهيد، حمايت بانکي نيز محقق خواهد شد». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین