کد خبر: ۴۹۶۰۷۰
تعداد نظرات: ۴۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
"مجلس عصاره فضائل ملت نیست، عصاره فضائل شورای نگهبان است"

التهاب شدید در مجلس پس از نطق یک نماینده اصلاح‌طلب/عصبانیت نمایندگان اصولگرا/درگیری فیزیکی/صادقی چه گفته بود؟

پس از نطق محمود صادقی نماینده مردم تهران،‌ جلسه علنی مجلس دقایقی ملتهب شد و تا مرز درگیری فیزیکی بین نمایندگان نیز پیش رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود صادقی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ابرچالش بزرگ کشور که بر  سایر چالش‌های کشور سایه انداخته و بسترساز و کانون این چالش‌ها مبدل شده، چالش در نظام کلان تدبیر  و مدیریت کشور است.

به گزارش آفتاب‌نیوز، این عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس ادامه داد: دستگاه‌های مستقر حاصل از این نظام تدبیر موجب استقرار یک نظام اقتصادی رفاقتی و سفارشی شده است که وابسته به درآمدهای بادآورده نفتی است و موجب رویش یک اقتصاد رانتی انگلیِ فسادزا و ظهور یک طبقه تازه به دوران رسیدهِ قلدر و باجگیر شده است. توزیع نامناسب اعتبارات در بودجه‌های سالانه منجر به عدم توازن در طبقات اجتماعی شده است. سال به سال با بودجه‌های سالانه کشور شکاف فقر و غنا تشدید می‌شود. در بودجه سال ۹۷ اگر چه قدم‌هایی برای شفافیت برداشته شده است اما کماکان ساز و کارهای مبهم و غیرشفاف در بودجه وجود دارد.



وی افزود: متاسفانه تکالیف مختلفی که برای شفافیت در ادوار گذشته مجلس ایجاد شده است از سوی دستگاه‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود. ماده ۵۰ قانون احکام دائمی برنامه توسعه دولت را مکلف می‌کند بستر الکترونیکی معاملات و بانک‌های اطلاعاتی به‌روز شده و تجمیع شده را ایجاد کند. ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به ایجاد سامانه ثبت و اعلام عمومی پرداخت‌های بخش عمومی می‌کند و فازهای شبکه ملی اطلاعات تکمیل شود. قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران مصوب مجلس نهم کماکان در انتظار آیین‌نامه‌ای به سر می‌برد که قوه قضاییه مکلف بود ظرف شش ماه آن را تدوین کند که هنوز خبری نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تکلیف مقرر در اصل ۵۳ قانون اساسی از سوی دستگاه‌های مختلف نادیده گرفته می‌شود. دستگاه قضا آیا به دیوان محاسبات یک صورت حساب داده‌؟ چرا در برابر دیوان محاسبات به تکلیف خود عمل نمی‌کند؟  

صادقی گفت: بعضی همکاران می گویند «فایده ندارد» اگر به فاسدها دست بزنیم کارها می‌خوابد. دچار «تله فساد» شده‌ایم. فساد، فساد می‌آورد همانند «تله فقر» که فقر، فقر می‌آورد. چرا اراده جدی در این مجلس برای برخورد با مفسدان وجود ندارد؟ چرا با مفسدان همکاری می‌کنیم و از افشای نام بدهکاران کلان هراس داریم؟

وی مدعی شد: آیا نمایندگان اطلاع دارند که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌های معوقه به نظام بانکی در دست چه کسانی گردش می‌کند؟ نام‌شان افشاء نشود، ما نمایندگان که باید اطلاع داشته باشیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خواستار شروع «شفافیت» از مجلس شد و افزود: آیا مجلس عصاره فضائل ملت است؟ ما عصاره فضائل شورای نگهبان هستیم. بیاییم شفافیت را از مجلس آغاز کنیم. نظام مالی مجلس، غیرشفاف است. چرا اجازه نمی‌دهند بودجه سالانه مجلس به طور شفاف حسابرسی شود؟ آیا نمایندگان مجلس در جریان حسابرسی‌های سالانه بودجه‌ای مجلس هستید؟ چرا گزارش شفافی از حسابرسی‌های سالانه مجلس ارائه نمی‌شود؟ حسابرس‌های دیوان محاسبات هر سال بودجه مجلس را حسابرسی می‌کنند ۴۰ – ۵۰ ایراد می‌گیرند ولی رییس دیوان محاسبات همه آنها را خط می‌زند.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید تاکید کرد: اگر دنبال مبارزه با فساد هستیم، از خودمان شروع کنیم. باید اراده و عزم جدی در همه نهادهای کشور اعم از قوه مقننه، قضاییه و مجریه برای مقابله با فساد صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ممکن است خیلی‌ها براساس خیراندیشی و مصلحت‌اندیشی اقداماتی انجام دهند مثلا رد صلاحیت‌های شورای نگهبان اغلب با مصلحت‌اندیشی و خیراندیشی توام است اما این مسئله مانع حضور نمایندگان شجاعی که شجاعت مقابله با مفسدان را دارند، شده است.

به گزارش ایسنا، نقوی‌حسینی در اخطاری مستند به اصل ۷۹ قانون اساسی با اشاره به نطق محمود صادقی که در آن گفته بود مجلس عصاره فضائل ملت نیست بلکه عصاره فضائل شورای نگهبان است، گفت: اینقدر مجلس را تضعیف نکنید، بگذارید نمایندگان اظهارنظر کنند و حرف‌شان را بزنند. مردم مذاکرات صحن علنی را گوش می‌کنند. مطالبی مطرح می‌شود، چه قضاوتی خواهند کرد.

وی افزود: من نماینده مردم هستم و مجلس عصاره فضائل ملت ایران است. اگر کسی گفته مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است یعنی نمایندگان منتخب ملت نیستند.

علی مطهری که اداره جلسه را بر عهده داشت، اجازه ادامه صحبت را به نقوی حسینی نداد و گفت که پیش از این ادیانی در اخطاری این موضوع را مطرح کرده است.

نقوی‌حسینی که خواستار ادامه صحبت خود بود با عصبانیت به سمت جایگاه هیات رییسه رفت و با فریادهای اعتراضی درخواست ادامه صحبت خود را داشت که رییس جلسه از وی خواست روی صندلی خود مستقر شود.

در ادامه مطهری گفت: آنچه آقای صادقی در نطقش بیان کرد موضوعی است که تک تک نمایندگان می‌توانند درباره آن تذکر دهند و ما باید پنج شش جلسه علنی به آن اختصاص دهیم. آقای ادیانی این موضوع را مطرح کرد و ما به ایشان جواب دادیم.

نقوی‌حسینی همچنان با فریادهای خود به تصمیم رییس جلسه اعتراض کرد و جمعی از نمایندگان نیز اطراف وی تجمع کردند.

در این میان برخی نمایندگان سعی داشتند نقوی‌حسینی را به سمت صندلی‌اش هدایت کنند که اکبر ترکی نماینده فریدن برخی از این افراد از جمله محمدرضا تابش و محمدعلی وکیلی را به عقب هل داد.

در نهایت پس از آرام شدن فضا محمدرضا تابش که به نقوی حسینی پرخاش کرده بود با وی روبوسی کرد.

روایت خبرگزاری اصولگرا از تنش در مجلس

خبرگزاری تسنیم نیز با انتشار روایتی از تنش امروز در مجلس نوشته است: نایب رئیس دوم مجلس گفت: اینکه نمایندگان عصاره فضائل افراد صالح و متقی در شورای نگهبان باشند توهین نیست،‌ البته تلویحا گفته آقای صادقی توهین تلقی می‌شود.

علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 26 آذر) قوه مقننه پس از نطق محمود صادقی در تهران در مجلس که اعلام کرد نمایندگان عصاره فضائل شورای نگهبان هستند با استناد به ماده 79 آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد.

وی با طرح این سوال که یک نماینده بیاید و بگوید که مجلس عصاره شورای نگهبان است یعنی چه؟ ادامه داد: آیا این صحبت آقای صادقی منطق حقوقی دارد؟

نماینده مردم قائمشهر در مجلس تصریح کرد: اگر نماینده‌ای خود را عصاره فضائل شورای نگهبان بداند، سوال اینجاست آیا حضورش در مجلس مشروع است و حقی برای دادن رای دارد؟

ادیانی‌راد با بیان اینکه نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند و قبول کرده‌اند که نماینده مردم هستند اظهار داشت: اینگونه ادبیات نه به نفع گوینده است و نه به نفع شنونده و برای جامعه و برای تک تک نمایندگان هزینه ایجاد می‌کند.آیا ما حق داریم از یک جایگاه رسمی واژگان غیرمتعارف نسبت به شورای نگهبان به کار ببریم؟شورای نگهبان و تمامی نهادها در کشورمان در چارچوب قانون وظایف و اختیارات خود را انجام می‌دهند و شاید اشکالی هم در این راه وجود داشته باشد که نافی آن اشکالات نیستیم. نباید نمایندگان به‌گونه‌ای صحبت کنند که خوراکی برای افرادی که اراده باطل دارند ایجاد شود. از آقای صادقی که سبقه روحانیت دارند و ابن‌الشهید و حقوق‌دان نیز هستند استدعا دارم که به گونه‌ای برخورد نکند که برای کشور هزینه ایجاد شود.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: البته اینکه نمایندگان عصاره فضائل افراد صالح و متقی در شورای نگهبان باشند توهین نیست،‌ البته تلویحا گفته آقای صادقی توهین تلقی می‌شود و تذکر شما وارد بود.

خبرگزاری اصولگرای فارس نیز نوشته است: مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خود شاهد تشنج و درگیری شد. پس از آنکه محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان‌دستور خود عبارت امام راحل مبنی بر اینکه «مجلس عصاره فضائل ملت است» را به «مجلس عصاره فضائل شورای نگهبان است» تغییر داد، نمایندگان خواهان ارائه تذکر ماده 79 آئین نامه شدند. پس از آنکه علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر نسبت به اظهارات صادقی در نطق خود طی تذکری اعتراض کرد، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین هم خواهان ارائه تذکر دیگری نسبت به نطق عضو فراکسیون امید بود اما علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت پاسخ داد که نمی‌شود تذکر دهید چراکه آقای ادیانی به نمایندگی از همه نمایندگان معترض تذکر داد.

نقوی حسینی که نسبت به ممانعت علی مطهری از تذکرش معترض بود به جلوی تریبون هیأت رئیسه رفت و اعتراض خود را بیان کرد که چند تن از نمایندگان همچون محمدرضا فولادگر، قاسم احمدی لاشکی، احمد امیرآبادی، عبدالغفور ایران‌نژاد، جبار کوچکی‌نژاد، سید جواد ابطحی و حسین مقصودی به سمت وی رفتند و سعی کردند که وی را از ادامه اعتراض خود به نحوه اداره مجلس باز دارند. پس از آنکه نقوی حسینی به صندلی خود بازگشت محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید از روی صندلی خود برخواست و به سمت وی رفت و با به کارگیری لفظی رکیک از وی پرسید «آیا تو عصاره فضائل ملت هستی؟».در این لحظه محمد علی وکیلی عضو هیأت رئیسه مجلس نیز از پشت تریبون هیأت رئیسه برخواست و به سمت نماینده ورامین رفت و سخنانی خطاب به وی گفت. اکبر ترکی نماینده فریدون‌شهر مانع از نزدیک‌تر شدن بیشتر وی به صندلی نقوی حسینی و تشدید تنش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۴
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
39
سلام
بیراه هم نگفته.ادب وحتی نحوه اعتراض وبیان نظرات متاسفانه با اخلاق اسلامی خیلی فاصله دارد
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
2
58
صد در صد اقای صادقی صحیح فرمودند در هیچ یک از انتخابات مردم نتونستند افراد دلخواه خودشون رو انتخاب کنن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
3
19
افرادى مثل نقوى حسينى تمام افتخارشان اين است كه .....
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
15
پاچه خواری تاکجا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
50
3
اگر مجلس عصاره شورای نگهبان بود امثال آقای صادقی (که جز تهمت زدن) کار دیگری بلد نیستند در این مجلس جایی نداشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۲
دور بعد توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شود. با یک گل هم بهار نمی شود. مجلس 100 تا صادقی می خواهد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
آقای صادقی چیزی جز حیقت نگفته ، مجلس باید جایگاه خواست واقعی ملت باشد ....
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
6
11
تا زمانيكه مردم ما به سطحي از دموكراسي نرسيده اند، داشتن مجلس و شورا و ... نه تنها هيچ سودي ندارد بلكه بسيار مضر هم خواهد بود. دليل حرفم هم اينه كه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
16
راست گفته ديگه.
مصطفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
17
1
واقع تأسف داره تو اين اوضاع كشور بحث تو مجلس چيه!!!خدايااااا خودت به داد ما برس.....
hajipour
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
15
خبر سیار عالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
27
ایول صادقی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
33
آقای صادقی حرفاش درست و منطقی هست حالا که یکی پیدا شده حرف راست میگه باید تحملش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
24
هزاران بابك زنجاني وجود دارند كه در امنيت كامل بسر مي برند
كوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
1
32
میدانید چرا آقای صادقی زبان گویا و صریح دارد؟
چون دستش پاك است!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
30
حرف حساب جواب ندارد همه دم از عدالت میزند پس چرا اینهنمه اختلاص همه از خود ومجلس از خود شروع کند اگر در هر دوره 20 نماینده مستقل مردمی و شجاع در مجلس حضور داشتند (مثل صادقی)مملکت به از این بود ......
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
26
اقای صادقی یک حقیقت اشکار را گفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
22
چرا بودجه این همه سازمان و نهادهایی که هیچ کجا هم پاسخگو نیستند و نتیجه کارشان هم منفی بوده را خرج مشکلات بیکاری و بهداشت و پیشرفت اقتصادی کشاورزی و صنعت و رفاه همه مردم ( به جای یک گروه کوچک خاص ) نمیکنند و کارهای محوله به این سازمانها را به وزارتخانه های مربوطه با همین کارمندان فعلی بدهند که هم از موازی کاری دوری کنند هم ابزار ضدیت و مقابله با خواست اکثریت مردم را از این گروه اقلیت بگیرند تا کشور به یک ثبات رای و پایداری در تصمیم گیری و اجرای امور برسد ؟.
مجید محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
19
با دورد . جناب نقوی شما که برای حرف یک نماینده اصلاح طلب اینگونه برافروخته می شوی ، چرا برای مردم پیشوا و ورامین کاری نکردید ؟ مترو شه ما کو...!!!؟ حتما مردم پیشوا اگر اعتراض کنند شما با همین ادبیات جواب خواهید داد. چرا شما ........................!!!!!؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
26
چرا مردم نباید از غارت ایران مطلع. باشند. اقای. نماینده. مردم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
26
آقای صادقی درست و منطقی گفته کمی فکر کنید چرا انقدر آشفته می شوید
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
9
نسل اولیها حتما به خاطر دارند و خوب میدانند امام امت رحمت ا...علیه به چند نفری از رجال این نظام اعتمادی عجیب و باورنکردنی داشت . میتوان از افرادی مثل معلم شهید ایت ا...مطهری - مرحوم شهید بهشتی - مرحوم ایت ا...طالقانی - مرحوم ایت ا...هاشمی رفسنجانی و مرحوم مهندس بازرگان نام برد . اعتماد ان بزرگوار به این اقایان تا حدی بود که حتی گاهی در مورد مسئله ای نظری متفاوت با نظر امام امت ابراز میکردند وهیچ واکنشی از هیچ کس متوجه ایشان نمیشد . مثلا در چند مورد خاص (البته بسیار مهم) مرحوم مهندس بازرگان به امام نامه مینوشتند و نظر شخصی خود را مطرح میکردند . و هیچ مشکلی پیش نمی امد . یکی از این نامه ها در باره ی برنامه های اقتصادی دولت بعد از خودش بود . ایشان در همان زمان به امام نوشت که به اینها (دولتمردان) بفرمایید از اجرای این برنامه صرف نظر کنند . چون اجرای ان شکاف بین مستضعف و مستکبر را روز به روز زیادتر میکند . و جالب است که خود حضرت امام چیزی به مرحوم بازرگان نگفت ! اما همان روز هم طرفداران ان برنامه هرچه دل تنگشان خواست نثار مرحوم بازرگان نمودند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
27
درود بجناب محمود صادقی ،یکی از معدود نمایندگان اگاه و رکگوی مجلس ، انتخاب مردم وقتی معنی درست پیدا میکنه که از طریق سیستم حزبی و رقابت ازاد و قانونی احزاب و با حضور رسانه های ازاد شکل بگیردهزینه به ملت هم ندارد و تنها روش تجربه شده و پاسخ گرفته جهان پیشرفته است .
سایه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
9
صد درود به شرف محمود صادقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
10
صادقی درود به شرفت درود به شرفت درود به شرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
6
دمش گرم
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
9
آفرین بر صادقی نماینده واقعی مردم.مردم نماینده پاچه خوار نمی خواهند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
8
حرفهای اقای صادقی روی منطق واستدلال هست وخدا کند همه نمایندگان مثل اقای صادقی باشد نماینده مجلس باید بتواند ازحق مردم دفاع کند .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
9
درود بر آقای صادقی . ایشون از معدود نمایندگانی هستند که در خیلی از مواقع به حق گفته و از حقوق مردم دفاع کرده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
10
درود خدا بر صادقی که حرف دل مردم را زد تا کی باید با مفسدان مدارا کرد و به مفسدان اجازه داد که حاشیه امن برای خودشان ایجاد کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
9
در دور ایندهء مجلس اگر اقای صادقی رد صلاحیت نشود ! حتما من و خانوادم اه به ایشان هم رأی میدهیم ؛ در این دورهء فعلی فقط به جناب اقای دکتر علی مطهری تک رأی دادیم وانشاء الله در انتخابات دورهء اینده به جناب دکتر محمود صادقی هم رأی میدهیم ! درود برشجاعت مدرس گونهء اقای صادقی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
8
اینطور بنظر می آید که جناب آقای محمود صادقی و امثال ایشان، از جمله انسانهایی هستند که این احساس را دارند که همواره در محضر پروردگار یگانه هستند، پس نه ظلم و فساد می کنند و نه زیر بار ظلم و فساد می روند و بنابراین مردی و مردانگی و جوانمردی را که خداوند متعال تام و کمال به ایشان عطا فرموده، همواره زنده و پایدار نگاه میدارند.
ان شاءالله همواره مؤید و موفق و در پناه حق باشند. الهی آمین
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
7
کسانی که به این اقا اعتراض کردن یجورایی خودشون شفافیت ندارن
سعیدطهمورثی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
4
دربین مطالب اظهار شده همه فکوس نمودندبه عصاره ملت وشورای نکهبان (این رافهمیدیم یعنی نماینده محترم دربیان ادله وطولانی شدن مبحث بجای عصاره ملت عصاره شورای نگهبان گفته شدکه جای اصلاح توسط نماینده محترم دارد)سایرمطالب تحت الشعاع قرار گرفته واصل موضوع تذکرنماینده مورد پیگیری قرارنگرفته نمایندگان محترم آنقدرکه به واژه وواژگان که درجای خوداهمیت نیزداردبایدبه مفهوم ودرک موضوع ومحتوای نذکرنیزبهابدهندو درصددهمفکری وتعامل برای رفع آن برآیندوقوای سه گانه راموظف به برخوردبا آن مجاب نمایندمثل بحث فسادوتله فسادکه الان مثل داعش وطالبان وخیلی ازافراط گری های خودخواهانه وازنوع جدیددرحال رسوخ کردن درنظام اقتصادی وخیلی ازمبادی مهم تصمیم گیری های مسئولان کشورودرنهایت درقوت ، رفاه وامنیت مردم وملت ایران تاثیرگذاراست
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
7
حیف که نمایندگان شجاعی مثل جناب صادقی در مجلس به تعداد انگشتان یک دست هم نیستند اما تا بخواهید نماینده پاچه خوار زیاد داریم .اگر ی... انوقت معلوم میشد افرادی مثل نقوی حسینی عصاره چیست.
شاهین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
6
درود بر شرق جناب صادقی
کیانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
6
درود بر شهامت و صداقت و صراحت بیان آقای صادقی. حرف درست و بحا حتی نسیمی هم باشه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
4
0
عصبانیت نقوی حسینی از محمود صادقی نبوده
از اینکه علی مطهری اجازه اعتراض نداده بوده
باید تحمل ها را بالا برد
جمشید
|
United States of America
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
6
درود بر اقای صادقی که جرعت حقیقت گویی را دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
7
90 درصد از نمایندگان را مردم از سر ناچاری انتخاب کرده اند.
.....
همت زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
0
6
با سلام
من با نظر آقای صادقی کاملا موافقم
آقایانی که ادعا دارند بیایند ارایه بدهند چه کارعایی برای مردم کرده اند اگر واقعا نماینده مردم هستند
کسی نماینده واقعی من است که اگر دستگاهی حق من را ضایع کرد و من مراجعه کردم تا حصول نتیجه پیگیری کند .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
6
کاملن با آقای صادقی موافقم و معتقدم ......
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
0
3
خداوند اول به آقای صادقی سلامتی جسمی و روحی بدهد بعد این عزیز را برای مردم محروم جامعه نگهدارد وکسانیکه به ایشان رای دادند مایه مباهات است ما امثال چنین نمایندگانی برای آینده مجلس نیاز داریم شورای محترم نگهبان باید در گزینش خود دقت نظر بیشتری کند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
با سلام
مملکت ادم جسور و با سواد میخواد.
اگه الان چهارتا حرف میتونیم بزنیم برا اینه که یه شجاع مثل احمدی نژاد راه رو باز کرد. البته بماند که سال اخر چه کارها که نکردند علیه وی.
همیشه یه ضرب المثلی هست که میگه حرف رو صاحب حرف برمیداره.
اقای صادقی به شخص خاصی نگفت اما ادمایی که این مدلی هستن خب سریعا به خودشون میگیرن.
درود به شرف انسانهایی که حداقل زیر بار همه چی بخاطر پست و پول نمیرن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین