کد خبر: ۴۹۶۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

در جلسه کمیسیون شوراها چه گذشت؟

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از حضور پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: دکتر پیوندی گزارشی را از مجموعه اقداماتی که در رابطه با زلزله انجام شده و مشکلات و محدودیت‌هایی که داشتند ارائه داد. نمایندگان نیز سوالات خود را درخصوص مشکلاتی که در آن مناطق وجود داشت و مواردی را در رابطه با آموزش و توانمندی نیروها و امداد و نجات مطرح کردند. ایشان نیز قرار شد با پشتیبانی که از بودجه این سازمان در لایحه پیشنهادی بودجه 97 شده، این موارد را مدنظر قرار دهد.

وی با اشاره به جلسه امروز روسای کمیسیون‌ها با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: بحث بعدی که در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت، بودجه بود. در جلسه امروز روسا، کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس نیز در رابطه با اشکالاتی که نمایندگان در رابطه با بودجه به صورت کل یا کلیات دارند بحث شد. کمیسیون‌ها باید تقسیم کار مناسبی داشته باشند؛ چراکه تنها 15 روز وقت دارند که به مطالب و موارد لایحه بودجه رسیدگی کنند و سپس آن را به کمیسیون تلفیق بفرستند.

میرزایی نکو بیان کرد: بحث بعدی نیز در رابطه با راهبرد مدیریتی برای کمیسیون مدیریت شهری بود. برای مدیریت شهری طرحی را نمایندگان با حدود 150ماده آماده کردند. برای مدیریت شهری به دنبال الگو بودیم و بحث اصلی در رابطه با این بود که شهردار توسط مردم انتخاب شود و یا به همین شیوه کنونی توسط شورای شهر انتخاب شود و یا بینابین این دو مورد. قرار بر این شد که پیشنهادات کامل‌تر شود و مورد بررسی قرار گیرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین