کد خبر: ۴۹۷۸۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

هاآرتص: به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل هدیه ترامپ به ایرانی ها بود

وب سایت اسرائیلی هاآرتص، در مقاله ای به بررسی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در به رسمیت شناختن بیت المقدس، پرداخت و در تحلیلی جالب ادعا کرد که این اقدام و متعاقب آن محکومیت این اقدام از سوی مجمع عمومی هدیه ای بود که آمریکایی ها به ایران دادند.
آفتاب‌‌نیوز : وب سایت صهیونیستی هاآرتص، در مقاله ای به بررسی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، در به رسمیت شناختن بیت المقدس، پرداخت و در تحلیلی جالب ادعا کرد که این اقدام و متعاقب آن محکومیت این اقدام از سوی مجمع عمومی هدیه ای بود که آمریکایی ها به ایران دادند.

در این مقاله نوشته شده است: در 21 دسامبر، اکثریت اعضای مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کردند که حرکت ترامپ غیر قانونی بوده است و این رای شکستی بزرگ برای آمریکا و اسراییل به حساب می آمد و هیچ کس را به اندازه ایران خوشنود نساخت.

"مخالفت اتحادیه اروپا، روسیه و چین با ایالات متحده در رابطه با تحریم ها و ترس از نقض عمده در توافق هسته ای، بر رای دادن بر موقعیت بیت المقدس تأثیر گذار بود و منجر به این حرکت منفی می شود که هر گونه پیشنهاد جدید آمریكا علیه ایران می تواند با مخالفت بین المللی مواجه شود. فقط به این خاطر که ترامپ آنرا پیشنهاد کرده است و این یک خطر برای اسرائیل است.

در اواسط ماه ژانویه، ترامپ باید تصمیم بگیرد که آیا وی همچنان به لغو تحریم ها علیه ایران بر اساس شرایط معاهده هسته ای تاریخی بین ایران و قدرت های جهانی ادامه خواهد داد یا خیر.

براساس این توافق، ایران برنامه خود برای غنی سازی اورانیوم را محدود کرده است. ترامپ بارها و بارها از این پیمان به عنوان "بدترین معامله تاریخ آمریکا یاد کرده است"، و اسرائیل نیز ادعا کرده که این توافق می تواند ایران را ظرف چند سال صاحب زرادخانه هسته ای کند.

ترامپ در اعلامیه 6 دسامبر که بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت، ایالات متحده آمادگی خود را برای انتقال سفارت خود از تل آویو به بیت المقدس اعلام کرد. در حال حاضر هیچ کشوری در این شهر مقدس که اهمیت ویژه ای برای مسلمانان، مسیحیان و یهودیان دارد سفارت ندارد.

تصمیم ایالات متحده باعث ایجاد یک سری اعتراضات در سرزمین های اشغالی فلسطین و سراسر جهان شده است و در این مقطع نه تنها سودی برای ایالات متحده و اسراییل نداشته بلکه باعث انزوای جهانی آمریکا و خوشنودی ایران شده است.

منبع: نواندیش
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین