کد خبر: ۴۹۸۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

زارعی: اسرائیل پس از 70 سال رای نیمی از کشورها را هم ندارد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: رای مثبت 128 کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص قدس نشان داد که رژیم صهیونیستی پس از 70 سال نتوانست حتی نیمی از کشورهای عضو سازمان ملل را با خود همراه سازد.
آفتاب‌‌نیوز : سعدالله زارعی با اشاره به رای مثبت 128 عضو مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص بیت‌المقدس در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: این رای بالای مجمع عمومی سازمان ملل به طرح مصر در خصوص فلسطین غیرمنتظره نبود.

وی ادامه داد: در گذشته هم عمده کشورها از آرمان فلسطین و قدس دفاع می‌کردند. اگر به عدد 128 نگاه کنیم می‌بینیم به عدد 120 عضو کشورهای غیرمتعهد نزدیک است بنابراین رای مثبت این کشورها به بیت‌المقدس طبیعی بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه اگر 128 کشور از 200 کشور عضو در سازمان ملل در مخالفت الحاق قدس به رژیم صهیونیستی بیانگر حمایت دنیا از فلسطین است، افزود: آرای بالا در مخالفت الحاق قدس به اسرائیل سطح غیرمشروع بودن سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی از نظر جامعه بین‌الملل و این که در آینده چه وضعیتی خواهد داشت را می‌رساند.

زارعی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی سال 1948 مستقر شد و امروز از حدود 70 سال از استقرار این رژیم می‌گذرد. 70 سال یعنی سه نسل از فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی گذشته است. بعد از سه نسل هنوز تعداد آرای مخالف سیاست‌های اسرائیل در بین کشورهای جهان حدود 130 عضو در برابر کمتر از 70 عضو است یعنی هنوز اسرائیلی‌ها نتوانسته‌اند حتی بر نیمی از کشورهای جهان به موقعیتی باثبات دست یابند.

زارعی با بیان اینکه فلسطینی‌ها با آرای مثبت که مجمع عمومی سازمان ملل به طرح قدس داد می‌توانند امید داشته باشند که انتفاضه جواب داده است، افزود: فلسطینی‌ها در راس انتفاضه شهدای زیادی دادند و امروز می‌توانند شاهد نتیجه آن باشند و امید داشته باشند که پرونده فلسطین به نفع آنها به پایان برسد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین