کد خبر: ۴۹۸۱۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

روایت سخنگوی شورای نگهبان از ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸

سخنگوی شورای نگهبان حضور موثر مردم در صحنه را یکی از عوامل خنثی سازی فتنه 88 و حماسه 9دی دانست و گفت: مردم در آن زمان احساس کردند نظامی که براساس اعتقادات آنان شکل گرفته، در خطر افتاده است.
آفتاب‌‌نیوز : عباسعلی کدخدایی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که با حضور دانشجویان، اساتید، مسئولان شهرستان و ... در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شد تا نظام سیاسی جدیدی در کشور رقم بزند، اظهار کرد: هرجا نظام در خطر باشد، مردم در صحنه هستند ولی اینکه بگوییم انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی است، کفایت نمی کند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه 9 دی همانند جنگ تحمیلی با ایثار و همدلی و هوشیاری ملت ایران به منصه ظهور رسید، بیان کرد: مردم ایران در 9 دی خود جوش و بدون هیچ هماهنگی سیاسی و اداری این حماسه را خلق کردند و با بهره گیری از درس عاشورا در مقابل تهدیدها و تجاوزهای دشمن ایستادند.

وی با بیان اینکه برای حفظ انقلاب اسلامی باید فرهنگ انقلابی را در جامعه تقویت شود و از انحراف جلوگیری کرد، اظهار کرد: امروز وظیفه ما حفظ انقلاب اسلامی با تقویت فرهنگ انقلابی است و این مهم با درس گرفتن از فرهنگ عاشورا است و انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی محقق می شود.

کدخدایی با بیان اینکه برای رفع مشکلات باید به موضوعاتی همچون غلبه فرهنگ بر سیاست توجه کرد، گفت: انسجام و پیوستگی بین دستگاه‌های فرهنگی، عدم فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی با هدف هدایت جامعه و تقویت تعالیم دینی در مدارس و دانشگاه ها در تقویت زیرساخت های بخش فرهنگی و توسعه جامعه موثر است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه دشمن در تمامی دوران ها به دنبال دستیابی به اهداف نامشروع و توطئه های خود است، گفت: دشمن در تمامی دوران ها به ویژه فتنه 88 سعی داشت تا ناامیدی را در بین مردم ایجاد و به اعتبار انقلاب خدشه وارد کند ولی مشارکت مردم و هوشیاری آنان تاکنون اهداف دشمن را خنثی نموده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات 88 افرادی مدعی تقلب بودند، اما به اثبات رسید که هیچ تقلبی صورت نگرفت، افزود: شورای نگهبان به دنبال شفاف سازی است و به همین دلیل به آنان گفتیم که باز شماری و بررسی اسناد صورت می گیرد اما حاضر نشدند نتیجه انتخابات را بپذیرند.

وی با تأکید بر اینکه فتنه حق مردم را ضایع می‌کرد و رأی مردم را نادیده می گرفت، گفت: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی موجب خنثی سازی توطئه های دشمن شدند و امروز باید آگاه باشیم که در چه راهی حرکت می‌کنیم و باید قدر نظام را بدانیم.

وی هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی تکامل و دست یابی به جایگاه روشن بوده است، گفت: آنچه انقلاب اسلامی را به یک انقلاب فرهنگی بدل نموده روحانیان، نخبگان، مساجد، عاشورا به عنوان مکتب انسان ساز و ... است و اگر زیربنا فرهنگی نباشد، استقلال کشور از بین می رود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین