کد خبر: ۴۹۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

آخرین مراحل رسیدگی به تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها/اختلاف درآمد و هزینه‌ها باید مشخص شود

رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلایل بررسی این تحقیق و تفحص و همچنین آخرین مراحل رسیدگی به این موضوع را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جبار کوچکی‌نژاد در مورد آخرین اقدامات انجام شده مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: مجلس معتقد است که دولت در بحث هدفمندی مبالغی را برداشت می‌کند و در عین حال دولت هم بر این نظر است که همین مبلغ ۴۶ هزار میلیارد تومانی که برای هدفمندی می‌پردازد، مقداری هم از بودجه خود صرف می‌کند.

وی افزود: این اختلافات بین دولت و مجلس باعث شد تا تعدادی از نمایندگان نامه‌ای را تهیه کرده و اقدام به تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها کنند.

نماینده مردم رشت همچنین بیان کرد: در واقع در این تحقیق و تفحص به دنبال این هستیم که این اختلافات را مشخص کنیم که مبالغی که به عنوان بلاعوض پرداخت شده در کجا هزینه شده است. به عنوان مثال چند هزار میلیارد تومان به صنعت دادند اما در طول این مدت شش یا هفت سال در عوض چه اقداماتی صورت گرفته و چه میزان در بخش تولید هزینه شده است.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ادامه بیان کرد: بررسی‌های ما در حال حاضر نشان می‌دهد که پول بلاعوضی به تولید داده نشده لذا باید این مبالغ و نحوه هزینه‌کرد آن به طور دقیق محاسبه شود. در واقع در بخش اشتغال هم چند هزار میلیارد تومان به وزارت کار پول داده شده، باید بررسی شود آیا به سمت اشتغالزایی رفته و یا در جای دیگری هزینه شده است؟ در حوزه بهداشت هم همین‌گونه است. چندین هزار میلیارد تومان پول داده شده است لذا باید بررسی شود که در جهت قانون یان مبالغ به درستی هزینه شده است یا خیر؟

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: در واقع یک بحث اختلاف سطح درآمد است، بحث دیگر نوع هزینه‌ها و مسئولان سازمان هدفمندی هم می‌گویند پولی را به ما می‌دهند و می‌گویند این پول را در این محل پرداخت کنند. باید مشخص شود این پول‌ها از کجا می‌آید.

وی یادآور شد: آیا شرکت نفت سهم خود را به سازمان هدفمندی پرداخت می‌کند؟ آیا شرکت آب یا برق هم سهم خود را پرداخت می‌کنند؟ مطمئنا اینگونه نیست بنابراین ما به دنبال این هستیم که میزان انحرافات از اجرای قانون در این زمینه را مشخص کنیم.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: مجلس باید در این مورد به طور جدی پیگیری‌های خود را انجام دهد البته نمونه‌هایی هم مشاهده کردیم که در جاهایی پرداخت انجام شده که نباید پرداخت می‌شده اما در حال حاضر نمی‌توانیم آمار دقیقی را تا نهایی شدن بررسی‌ها اعلام کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: به احتمال زیاد تا پایان زمستان گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به نتیجه برسد.

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین