کد خبر: ۴۹۸۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

ارسال رأی مثبت ایران به قطعنامه مربوط به میانمار

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که رای مثبت جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار امروز با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه سازمان ملل متحد ثبت گردید.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: با عنایت به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از حقوق همه مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان تحت ستم میانمار، رای مثبت جمهوری اسلامی ایران به قطعنامه مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار امروز با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه سازمان ملل ثبت گردید.

بهرام قاسمی با تکرار موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان آواره میانمار و محکومیت جنایات وحشیانه نیروهای نظامی علیه آنان، خاطر نشان کرد عدم شرکت کشورمان در رای گیری مربوط به نقض حقوق بشر در میانمار با عنایت به برخی ابعاد فنی و کارشناسی بوده است؛ اما با توجه به اهمیت ملاحظات سیاست خارجی جمهوری اسلامی و مبانی اصولی سیاست خارجی کشور، امروز با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه سازمان ملل متحد، رای مثبت جمهوری اسلامی ایران به این قطعنامه ثبت گردید.

قاسمی در توضیح این ملاحظات فنی و کارشناسی گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سه دهه اخیر مستمرا به روند سیاست زدگی و برخورد تبعیض آمیز مجمع عمومی ملل متحد اعتراض کرده و سیاست اصولی ایران مخالفت با طرح وضعیت های کشوری در کمیته سوم مجمع بوده است؛ لذا همواره بجز در قطعنامه های مربوط به فلسطین که طی دستور کار دیگری بحث می شود و ایران همواره به آنها رای مثبت داده است، به قطعنامه های مربوط به وضعیت حقوق بشر در کشورها رای منفی داده شده است. با این حال در قضیه میانمار با توجه به عمق جنایات، علیرغم رویه کشور علیه قطعنامه رای داده نشد و از شرکت در رای گیری خودداری شد ولی همزمان طی بیانیه ای ضمن محکومیت اقدامات دولت میانمار و حمایت قاطع از مسلمانان روهینگیا تاکید کرد که عدم مشارکت کشورمان در رای گیری صرفا منعکس کننده موضع ایران در قبال رویه مردود برخورد سیاسی با حقوق بشر است و ارتباطی با محتوای قطعنامه ندارد.

قاسمی تاکید کرد که به رغم این ملاحظات فنی و کارشناسی، نظر به اهمیت دفاع از حقوق مسلمانان میانمار بهتر بود ملاحظات کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر ملاحظات کارشناسی ترجیح داده می‌شد و لذا امروز با ارسال یادداشت رسمی به دبیرخانه سازمان ملل، رای مثبت جمهوری اسلامی ایران به این قطعنامه ضمن تاکید بر موضع اصولی کشور در مردود بودن روند سیاست زدگی در بررسی حقوق بشر ثبت و بدین شکل در جهت تصحیح موضع قبلی اقدام لازم و فوری به عمل آمد.
عصر ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
0
0
حالا میگه فرستاده . کیست که بداند نامه فرستاده شده یا نه ؟! ما هم گوشمان مخملی و هالو پشند !! این یکی دیگه سوتی بود هر جور بخواهی حساب کنی !!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین