کد خبر: ۴۹۹۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

حماس به اسرائیل هشدار داد

روزنامه الحیاه نوشت،به دنبال تشدید اقدامات اسرائیل علیه غزه، جنبش حماس در پیامی به رژیم صهیونیستی نسبت به عواقب خطرناک ادامه اوضاع موجود در غزه هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه الحیاة نوشت، یکی از رهبران فلسطین گفت، حماس اواسط ماه پیش از طریق واسطه‌های بین‌المللی پیامی به اسرائیل فرستاده و نسبت به تلاش‌ها جهت ناکام گذاشتن آشتی ملی فلسطین، ادامه محاصره غزه، تشدید اقدامات نظامی و میدانی و آغاز حملات جدید علیه این منطقه هشدار داده است.

حماس در پیام خود نسبت به انفجار اوضاع در غزه در صورت ادامه سیاست‌های اسرائیل به این رژیم هشدار داد.

این روزنامه نوشت، تعدادی از رهبران اسرائیل طی اظهارات و گزارش‌هایی به این پیام پاسخ دادند.  

همچنین قرار است، امروز(سه‌شنبه) کابینه اسرائیل در یک نشست ویژه، اوضاع غزه و ساخت دیواری که مانع از ساخت تونل توسط حماس شود را بررسی کند.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص اسرائیل نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به منظور حمایت از ارتش و سازمان اطلاعات اسرائیل با تاخیر در راه اندازی جنگی دیگر در غزه موافق هستند. آن دو گفته‌اند، نسبت به دستاوردهای اسرائیل در جنگ آتی در غزه اطمینان ندارند.

همچنین منابع فلسطینی به الحیاه گفتند، جنبش حماس برای احیای "انتفاضه قدس و هدایت آن به سمت پیشرفت و پایداری" کمیته‌ای متشکل از رهبران برجسته این جنبش تشکیل داد.

این روزنامه نوشت، کمیته مذکور به تقلید از "رهبری ملی متحد"، با هدف "تدوین برنامه‌های عملی برای تشکیل رهبری متحد انتفاضه و تشدید آن"، با گروه‌های فلسطینی به ویژه جنبش جهاد اسلامی و جبهه خلق برای آزادی فلسطین همکاری خواهد کرد.

"رهبری ملی متحد" در انتفاضه نخست در سال ۱۹۸۷ تشکیل و تا انعقاد توافق‌نامه اسلو در ۱۹۹۳ به کار خود ادامه داد.

به نوشته الحیاة، حماس با این اقدام به دنبال احیای طرح ملی فلسطین و لغو تصمیم ترامپ درباره قدس است.

پیشتر محافل امنیتی تل‌آویو نسبت به وجود آمادگی سازمان‌های فلسطینی درباره اسیران اسرائیلی و تحدیدهای حماس هشدار داده بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین