کد خبر: ۴۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد

ساخت صندلی ارگونومیک برای جراحان+عکس

جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفق به طراحی و ساخت صندلی ارگونومیک برای کمک به پزشکان جراح شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌رضا چوبینه، مدیرگروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره اظهار کرد: صندلی ارگونومیک جراح، یک راه‌حل اصلاحی است که به همت تیم تحقیقاتی این گروه طراحی و تولید شده است.

وی با اشاره به مشکلات ارگونومیک در میان جراحان، گفت: از مهمترین مشکلات ارگونومیک در میان جراحان، وضعیت بدنی نامناسب و ایستادن طولانی مدت حین عمل جراحی است که ریسک ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی و خستگی را در آنها بالا می‌برد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ویژگی‌های این صندلی به تامین و حفظ وضعیت طبیعی بدن در حین جراحی‌های طولانی مدت اشاره و خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های این صندلی، طراحی متناسب با اصول ارگونومی و بر اساس ابعاد "آنتروپومتریک" بدن جراحان، حمایت از وزن بدن و جلوگیری موثر از خستگی مفرط در جراحی‌های طولانی‌مدت است.

ساخت صندلی ارگونومیک برای جراحان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

چوبینه با اشاره به قابلیت استفاده از این صندلی در جراحی به روش باز و لاپاراسکوپی، گفت: قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی برای ایجاد زاویه مناسب در مفاصل لگن و زانو و همچنین ساپورت زانویی تعبیه شده این صندلی، به حفظ وضعیت مناسب جراح کمک می‌کند.

مدیرگروه ارگونومی دانشکده بهداشت شیراز اضافه کرد: قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه نشیمن‌گاه و زاویه‌ زیرپایی بدون دخالت دست، از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مدل زینی این صندلی که باعث راحتی نشیمن‌گاه، حفظ شکل طبیعی ستون فقرات و کاهش فشار بر دیسک‌های بین مهره‌ای می‌شود، از امتیازات دیگر این صندلی است.

به‌گفته‌ چوبینه، این صندلی با همکاری محسن رازقی رییس دانشکده توانبخشی، علی قنبری، عبدالکریم رحمانیان اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ادیبه عبدی دانشجوی ارگونومی طراحی شده و به مرحله تولید انبوه رسیده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین