کد خبر: ۵۰۰۳۱۲
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
اظهارات تامل‌برانگیز دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حوادث اخیر

محسن رضایی: حوادث اخیر با طراحی CIA و برادر زن صدام رخ داد/عربستان هم نماینده داشت/می‌خواستند کار نظام را تمام کنند!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه آشوب‌های اخیر دارای دو سابقه بود، گفت: چند ماه پیش در اربیل اتاق عملیاتی تشکیل شد که مسئولیت آن با مایک‌آندریا رئیس ویژه عملیات سازمان سیا بود که بر روی پرونده ایران کار می‌کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اغتشاشات اخیر نتیجه جلسات دشمنان نظام بود که می خواستند از طریق پروژه‌ای به نام «پروژه استراتژی همگرایی نتیجه بخش» به زعم خود کار نظام را تا بهمن تمام کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، محسن رضایی در نشست خبری پس از پایان جلسه این هفته مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در جلسه امروز به بررسی موضوع حوادث اخیر به ایران پرداختیم، اظهار کرد: درباره این موضوع که مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با حوادث اخیر چه مسئولیتی دارد صحبت شد. دبیرخانه شورای امنیت ملی گزارش خوبی برای اعضای جلسه قرائت کرد. قرار شد در کمیسیون امنیت و اقتصادی مجمع پیرامون نارضایتی‌ها و سواستفاده‌ایی که دشمنان از این مبحث می‌کنند، بحث شود و گزارشش به مجمع ارائه شود.

محسن رضایی: حوادث اخیر با طراحی CIA و برادر زن صدام رخ داد/عربستان هم نماینده داشت/می‌خواستند کار نظام را تا بهمن تمام کنند!

وی ادامه داد: روسای سه قوه مسئولیت دارند تا چه در بعد مسائل اقتصادی و چه در رابطه با موضوع دخالت و سوء استفاه خارجی‌ها چاره اندیشی کنند. نکته مهم این است که اولین بار نیست که دشمنان خارجی از تظاهرات مردم سوء استفاده می‌کنند.

رضایی با اشاره تقابل آمریکایی‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: تاسیس و ادامه حیات جمهوری اسلامی برای آمریکا گران تمام شده است. همواره به دنبال این هستند که به واسطه‌ای در داخل مرزها یا از طریق صدام و داعش‌ها در خارج مرزها علیه نظام توطئه کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ثمره صد سال تلاش مردم است. ثمره درسهایی است که مردم از وقایعی همچون ملی شدن صنعت نفت، مشروطه و ۱۵ خرداد گرفته‌اند. مردم به این نتیجه رسیدند که استقلال و آزادی می‌خواهند. صد سال مبارزه پشت شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی ایران است. صد سال نجابت و تجربه مردم باعث شد تا در ۲۲ بهمن به این نتیجه برسند که شعارشان استقلال و آزادی است.

رضایی سپس اضافه کرد: آنهایی که از نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب سیلی خورده‌اند، ۴۰ سال است که ناراحتیشان را با کارشکنی‌ها نشان می‌دهند. آن‌ها از سلطنت‌طلبان هستند تا منافقین، از صدامی‌ها، آمریکایی‌ها هستند تا عربستانی‌ها؛ طی این ۴۰ سال دور هم جمع شدند و توطئه کردند. در عراق صدام حسین، عربستان و آمریکا می‌نشستند و با اطلاعاتی که از منافقین و سلطنت طلبان می‌گرفتند به ایران حمله می‌کردند. سال ۵۹ در عراق جلسه‌ای بود و اویسی از سران نظام شاه هم در آن حضور داشت. برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران دو راه حل داشتند یکی کودتا و دیگر جنگ. آن‌ها گفتند که غیرت ما اجازه نمی‌دهد که شما وارد خاک ما شوید. بگذارید ما کودتا کنیم اگر شکست خورد شما کودتا کنید. کودتا کردند و در همان اول شکست خوردند. چند ماه بعد جنگ صدام علیه ایران آغاز شد.

وی در تبیین توطئه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: بعد از جنگ هم آرام ننشستند. بعد از دو دهه توطئه‌ها را شروع کردند. خود آمریکایی‌ها ما را تحریم کردند. مسئولین ما با حداکثر بردباری با آن‌ها مذاکره کردند و برجام با چند شرط که مقام معظم رهبری زیر آن نوشتند، در چارچوب نظام قبول شد؛ اما همان را هم زیر پا گذاشتند و الان آقای ترامپ به دنبال از بین بردن آن است.

رضایی در ارتباط با بررسی‌های انجام شده درباره علت وقوع حوادث اخیر ایران اظهار کرد: چند ماه پیش در اربیل جلسه‌ای توسط رئیس میز ایران در سی‌آی‌ای و رئیس دفتر پسر صدام و برادر زن صدام با نماینده‌ای از عربستانی‌ها و نماینده منافقین تشکیل شد. آن‌ها تاریخ عملیات را اواخر آذرماه در نظر گرفتند که با استفاده از فضای مجازی کارشان را شروع کنند و تا بهمن به زعم خود کار نظام را تمام کنند. اسم پروژه را استراتژی همگرایی نتیجه بخش گذاشتند.

وی ادامه داد: این هماهنگی‌ها انجام شد وفکر می‌کردند در مرحله اول شهرهای ایران را از کنترل نظام خارج می‌کنند. بعد از آن می‌خواستند اسلحه وارد کشور کنند که با به جای گذاشتن کشته‌ها بتوانند تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنند. از آن طرف هم منافقین وارد کشور شوند و با کمک خواستن از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها، امنیت کشور ما را به هم بزنند.

رضایی خاطر نشان کرد: البته حادثه از دو سه سال پیش شروع شده بود. از زمانی که مسئول امنیتی عراق در جلسات منافقین در پاریس شرکت کرده بود و زمانی که سلطنت طلبان نیز به آن‌ها ملحق شدند. تعبیر آن‌ها این بود که مردم از نظام خسته شده‌اند و می‌خواهند براندازی کنند. آن‌ها می‌خواستند با سوار بر موجی که محوریتش با سلطنت طلبان، منافقین و آمریکایی‌ها بود جمهوری اسلامی ایران را از بین ببرند یا حداقل با تحریم‌ها ایران را در فشار اقتصادی بیشتر قرار دهند.

وی با اشاره به اجماع میان همه جناح‌های سیاسی کشور در مقابله با حوادث اخیر اظهار کرد: در اولین قدم یک اجماع خوب سیاسی در کشور فراهم شد و امید آن‌ها ناامید شد. فکر می‌کردند اصلاح‌طلب و اصولگرا به هم حمله می‌کنند و سه قوه هر کدام به یک سو می‌روند. الحمدالله وحدت در همه سطوح میان مسئولین ایجاد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین راستا افزود: نکته بعدی این بود که فکر می‌کردند اگر به مردم بگویند نترسید و بانک‌ها را آتش بزنید و خسارت وارد کنید مردم بیشتر به خیابان‌ها می‌آیند اما خود مردمی که اعتراض داشتند به دنبال این هستند که حق و حقوق خود را از راه‌های قانونی دنبال کنند. بنابراین به آن‌ها نپیوستند.

وی با بیان اینکه میان سلطنت طلبان و منافقان اختلاف ایجاد شده است، گفت: عامل بعدی شکست پروژه دشمنان ایجاد اختلاف بین سلطنت طلبان و منافقین بود. از روز دوم به بعد منافقان دیدند که شعار برای سلطنت طلبان به نسبت آن‌ها افزایش یافته. بنابراین سعی کردند ازطریق فضای مجازی و ایجاد خشونت بیشتر راهپیمایی ۹ دی را مورد هدف قرار دهند. این موضوع هم نگرفت و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی کشور ما سرکرده‌های آن‌ها را دستگیر کردند که به زودی توضیحات لازم را به مردم می‌دهند و دستگیر شده‌ها را برای توضیح وضعیت به تلویزیون می‌آورند.

در بخش دیگری از این نشست خبری رضایی یادآور شد که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز بر ضرورت استمرار وحدت میان مسئولان تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید به مشکلات مردم به صورت واقعی رسیدگی شود. مردم صف خود را از ضد انقلاب‌ها جدا کرده‌اند. مسئولین هم باید به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با نقش رسانه‌ها در بازتاب حوادث اخیر و خواست مردمی نیز گفت: صداوسیما و سایر رسانه‌ها بازوی پرتوان ملت هستند و باید درصحنه حضور فعال داشته باشند. باید اطلاعات را در اختیار مردم قراردهند. در این جنگ رسانه‌ای باید از همه ابزارها برای ایجاد امنیت ملت ایران استفاده کنیم.

وی افزود: باید به مردم اطلاع رسانی شود که آمریکایی‌ها فکر می‌کنند بعید است جمهوری اسلامی ایران ساقط شود پس هدف نهایی آن‌ها این است که با افزایش کشته‌های ایرانی و ایجاد تحریم‌های جدید ایران را تحت فشار قرار دهند.

رضایی در واکنش به جلسه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: دولت محترم باید شکایت بسیار جدی به همراه اسناد و مدارک خسارت‌ها و تخریب‌هایی که علیه ایران انجام شده را علیه آمریکا و کشورهایی که در این امر دخالت کردند به سازمان ملل ارائه کند.

وی خاطر نشان کرد: از این به بعد رفتار ما با آمریکایی‌ها تغییر خواهد کرد. اجازه نمی‌دهیم که آمریکایی‌ها در کشور ما دخالت کنند. ما به آمریکایی‌ها ثابت می‌کنیم که باید به این دخالت‌ها پایان دهند. ۴۰ سال است که جلوی پیشرفت کشور ما را گرفته‌اند و با دشمنانمان از صدام حسین تا سلطنت طلبان و منافقان هم پیمان شدند. اگر پای عقب نکشند، مطمئن باشند که عواقب بعدی منتظر آن‌ها است. آمریکایی‌ها می‌دانند ما این توانایی را داریم که با آن‌ها مقابله کنیم لذا زودتر آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها خسارتهای مردم ما را بپردازند.

در ادامه این نشست خبری رضایی خطاب به مسئولین کشور گفت: اساس انقلاب، دولت و مجلس ما مردم هستند. مدت‌ها است که بین مردم و مسئولین فاصله زیاد می‌شود. این درحالی است که مسئولین کشور را خود مردم انتخاب کرده‌اند. اینکه در اتاق‌های دربسته برای مردم دلسوزی کنند، کافی نیست. باید با مردم، کارشناسان، دانشگاهی‌ها، صنعتی‌ها و کشاورزان صحبت کنند.

وی افزود: قوای سه گانه باید در بین مردم حضور بیشتری داشته باشند. رئیس‌جمهور و رئیس مجلس مسئولانه بودجه را در تلویزیون برای مردم تحلیل کنند و رسانه‌ها از کارشناسان بخواهند در مورد موضوعاتی این چنینی صحبت کنند.

رضایی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر چگونگی مقابله با آمریکا گفت: وقتی با مسئولان مربوطه به این نتیجه برسیم که کاری برای بازدارندگی دخالت آمریکا باید انجام دهیم، حتما انجام خواهیم داد. روی روش‌هایش باید فکر کنیم. بحث من این است که آمریکایی‌ها دست از دخالت بکشند. نباید به دخالتشان ادامه دهند. در انتخابات گذشته آمریکایی‌ها گفتند که روسیه از طریق فضای مجازی دخالتهایی کرده است و حتی داماد ترامپ را برای این موضوع از کاخ سفید بیرون کردند. حالا آن‌ها ۴۰ سال است که با اسلحه فضای مجازی و پول مقابل مردم ایران ایستاده‌اند. توصیه ما به آن‌ها این است که از این کار دست بکشند.

وی همچنین یادآور شد که مجمع تشخیص مصلحت نظام بر بودجه سا ل۹۷ نظارت جدی خواهد کرد و هر زمان که مغایرتی وجود داشته باشد آن را برای اصلاح به شورای نگهبان اعلام می‌کند.

رضایی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری درباره اظهارنظر یکی از فرماندهان سپاه مبنی بر دخالت محمود احمدی‌نژاد در حوادث اخیر کشور اظهار کرد: خود مسئولین امنیتی و اطلاعاتی کشور بعد از اینکه گزارش‌ها را دریافت کردند باید به مردم گزارش دهند. من در این رابطه اطلاعات جدیدی ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
49
همه میدانند پای کی وسطه شما خودتو اذیت نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
سناریو قشنگی بود...
حق الناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
55
لطفا منطقی باشید اقای رضایی واقعیت جا معه را درک کنید
و ا...بیرون بیایید و کمی بین مردم زندگی کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
23
حق است با پست هایی که دارید پیشگیری کنید نه گزارش
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
44
هنوز منتظریم اسناد دریافت پول سران فتنه 88 رو انتشار بدید،از خواب بیدار شید... نگذارید...که اون وقت دودش به چشم همه مون میره
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
39
کمی هم خستگی مردم از فشار زیاد از حد دلواپسان و پاشیدن بذر نا امیدی را باور کنید و در خارج دنبالش نگردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
51
مردم در فلاکت زندگی میکنند . کی میخواین بفهمین؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
آفرین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
16
بابا. تو دیگه. کی هستی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
4
46
بابا. تو دیگه. کی هستی...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
31
لطفا احمدی نژاد هم به لیست تون اضافه کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
12
نه کار ایناست ، نه کار اونهاست محسن
از اینو اون نیست، از ماست که بر ماست
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
11
این ادم فکر کنم ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
44
آقا تو رو خدا ...نگيد براي مردم. به شعور مردم توهين نكنيد آقاي اقتصاد دان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
38
توهم توطئه و متعاقب آن پاک کردن صورت مساله !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
13
منتظری میگفت اشتباه ما این بود که سرنوش جنگ را دادیم دست یه ادم مثل محسن رضایی.چ
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
16
واقعا این آقا هشت سال جنگ فرمانده بوده...مایه اینقدر تحلیل ضعیف....
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
14
باباواقعیت وصداقت چیزخوبیه همه مشکل داریم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
9
این حرفا چیه برادر محسن!!!!؟؟؟
از شما بعیده!!!!
شما که آدم روشن فکری هستی چرا ازین حرفای مدل .....................
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
21
چرا بازنشست نمیشی؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
بازنشستگی فقط برای من و شماست.
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
13
یک فکری بکنید به جای این جور حرف زدن..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
19
جناب رضایی، شما تو بامزگی داری رو دست احمدی نژاد بلند میشه. همینطور ادامه بدی به زودی از اون جلو میزنی.
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
1
15
آقاي سردار و بعدا دكتر اقتصاد دان نظريه پرداز و مجددا ! .................با شعور مخاطب بازي نكن...!
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
2
16
با همین تحلیلها بود که جنگ اینقدر طول کشید!
عای
|
United States of America
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
2
16
چه تحلیل و استدلال .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
1
7
آقاي .......!!!!
مینا
|
United States of America
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
1
13
خسته نباشی آقای رضائی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
1
19
این اقا هم همیشه تحلیلهایی میکند خیلی عجیبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
1
12
واقعیت اینه که دشمنانان ما از سوء مدیریت ما دارند استفاده می کنند
ناشناس
|
Azerbaijan
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
1
15
آدم در می‌مونه از این همه استدلال و فصاحت و بلاغت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
4
آقای رضایی .......................
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
1
11
یک همچنین کسی یکی از تصمیم گیرندگان بزرگ در صحنه جنگ هشت ساله بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
1
10
ایشان دیپلم چیه ؟
یک روستایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
3
ایشان دیپلم بیکاری وناامیدی داررند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
4
توهم توهم توهم. حاج محسن کلا نظرم نسبت بهش برگشت!
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
5
0
احسن آقای رضائی،نظریه ایی که داده بودی عالی بود.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
یا ایشان خواب هستند و دچار توهم شده اند یا کسانیکه این حرفها را خواب و توهم میدانند......................
ارش
|
Netherlands
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
پس شما فکر می کنید ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
2
اقا محسن نمیخواهی بازنشت بشی .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
3
شما غرق در رفاه هستید به همین دلیل است که نمی توانید فقر و نداری را در ک کنید.شما آنقدر از جامعه شناسی کشور خودت خبر نداری دچار خود شیفتگی وتوهمات 40سال قبل شده اید.غافل از اینکه هم اکنون مردم به درجه ای از شعور سیاسی رسیدهاند که به سادگی همه چیز را تجزیه و تحلیل درست می کنند. پس خودت را بروز کن تا از مردم عقب نیفتی.سکوت همیشه نشانه رضایت نیست.
رحيم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
يراي خودم متاسفم كه شما فرمانده من بوديد شمايي كه نمي دانستيد در چه مقطعي بايد جنگ را تمام كرد. حالا هم ....
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
از این همه ........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
حاج محسنحرفای عجیب و غریب نزن
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
1
ازخنده روده بر شدم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
3
دانشمند همه فن حریف فقط برادر زن صدام را خوب گفتی!!!!!خدایا این نخبه را از این مردم نگیر.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
چرا به حقیقت تن نمی دید چرا دشمنان را دست کم می گیرید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین