کد خبر: ۵۰۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

تحصیل کرده‌ها نگران از نحوه بکارگیری بدون ضابطه نیرو در دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآینده بکارگیری، جذب و استخدام نیرو حتی شرکتی در دستگاههای دولتی باید تابع قانون و ضوابط باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود مومن نسب افزود: در صورتی که موردی خلاف قوانین در رابطه با استخدام و بکارگیری نیرو در دانشگاه یا دستگاهی اتفاق افتاده به دستگاه‌های نظارتی گزارش داده شود تا بررسی و پیگیری شود.

وی بیان کرد: نظارت بر استخدام و بکارگیری نیرو و تبدیل وضعیت نیروهای دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها در دستور کار ما قرار دارد اما باید مستند باشد. در صورتی که تخلف و خلاف قانونی صورت گرفت دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بعضی از دستگاه‌ها و ادارات استان، اقدامات خلاف قانون صورت می گیرد که از افراد بی سواد و سطح پایین، ناتوان بکارگیری و استفاده می‌شود و افراد تحصیلکرده جا می مانند که این مساله موجب یاس و نا امیدی افراد تحصیل‌کرده شده است.

مومن نسب تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی بواسطه جذب و بکارگیری نیروهای فاقد تخصص و دارای توانایی و معلومات پایین در آینده بعلت جذب نشدن نیروهای توانمند و متخصص در پاسخگویی به مردم با مشکل جدی مواجه می شوند.

وی ادامه داد: دستگاههای دولتی در بکارگیری و استخدام نیرو قوانین را رعایت کنند.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خیلی افراد درس خواندند و تحصیل کرده اند اما هم اکنون نگران از وضعیت بکارگیری بدون ضابطه نیرو در دستگاههای هستند و می گویند که برخی دستگاه‌ها به بهانه خدماتی، شرکتی افراد دارای مدرک دیپلم و زیر دیپلم را جذب و بکارگیری می کنند. باید فرآینده بکارگیری و جذب و استخدام نیرو حتی شرکتی در دستگاههای دولتی تابع قانون و ضوابط باشد.

وی بیان کرد: دست یاری به سمت رسانه ها برای گزارش تخلفات دستگاههای دولتی در زمینه بکارگیری نیرو بدون ضابطه دراز می کنیم و انتظار همکاری داریم.

مدیرکل بازرسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: موارد لازم در خصوص بکارگیری نیرو در دستگاههای دولتی در جلسات مختلف مطرح شد که بعضی موارد نتیجه بخش بود و برخی موارد هنوز نتیجه‌ای نداشت که امیدواریم با حضور مدیریت ارشد جدید استان بطور جدی پیگیری شود.
ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین