کد خبر: ۵۰۰۴۷۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
سرنوشت تلگرام و کسب و کارهای مجازی چه می‌شود؟

سردارآسودی: مردم تقاضا دارند تلگرام فیلتر باشد/نماینده مجلس: به‌دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ تلگرام هستم

سردار آسودی گفته است" در نماز‌های جمعه روز ۱۵ دی در سراسر کشور مردم تقاضا داشتند که روند فیلترینگ تلگرام باید ادامه پیدا کند." با این حال یک عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه دولت و مجموعه نظام به دنبال فیلترینگ کامل تلگرام نیستند، گفت که با توجه به وجود مشاغل در فضای مجازی بخصوص تلگرام و کسب درآمد باید در ادامه فیلترینگ تلگرام منافع تمامی مردم حفظ شود به همین دلیل به دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ هستم.
آفتاب‌‌نیوز :
 با بیان اینکه تمام شبکه‌ها، ماهواره‌ها، مجموعه فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و پول‌های آمریکایی‌ها در سال ۸۸ پای کار آورده شد، اما زورشان به مردم ایران نرسید، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی، چون متکی به آرای مردم است و مردم پشتیبان آن هستند، یک نظام قدرتمند است و به همین دلیل است که زور آمریکایی‌ها برای براندازی نظام ما هیچ‌گاه جواب نمی‌دهد.

 به گزارش آفتاب‌نیوز، سردار محمدعلی آسودی،  مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با  خبرگزاری میزان، با اشاره به اظهارات «نیکی هیلی» در جلسه جمعه شب شورای امنیت سازمان ملل متحد که گفته بود «در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) دنیا در حمایت از تظاهرات‌کنندگان ایران منفعل عمل کرد و این بار ساکت نخواهیم ماند»، اظهار کرد: برابر همه اسنادی که وجود دارد، آمریکایی‌ها و برخی کشور‌های اروپایی به همراه صهیونیست‌ها و بعضی از کشور‌های مرتجع منطقه مثل آل‌سعود، در سال ۸۸ تمام قد از فتنه و فتنه گران هم حمایت و هم دفاع کردند. بنابراین، این ادعا که خانم «هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل آن را مطرح کرده و گفته که آن‌ها در سال ۸۸ آنطور که باید و شاید از آن جریان (فتنه) حمایت نکرده‌اند، کاملاً دروغ و بی‌ربط است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: من مسئولان آمریکایی را آدم‌های کودنی می‌دانم. آن‌ها بر اثر این کودنی‌شان «فراموش‌کار» شده‌اند و دروغ می‌گویند. اگر آن‌ها ادبیات آلزایمری خود را کنار بگذارند و به آرشیو‌های خودشان مراجعه کنند، دروغ‌های خود را کاملا متوجه می‌شوند.

سردار آسودی در ادامه با بیان اینکه تمام شبکه‌ها، ماهواره‌ها، مجموعه فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و پول‌های آمریکایی‌ها در سال ۸۸ پای کار آورده شد، اما زورشان به مردم ایران نرسید، تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی، چون متکی به آرای مردم است و مردم پشتیبان آن هستند، یک نظام قدرتمند است و به همین دلیل است که زور آمریکایی‌ها برای براندازی نظام ما هیچ‌گاه جواب نمی‌دهد.  ما شاهد بودیم که در جلسه جمعه شب، چندین کشور به آمریکایی‌ها هشدار دادند که این شورا محل تبادل نظر در خصوص مباحث داخلی کشور‌ها نیست. اقدامات تروریستی افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق از جمله عرصه‌هایی هستند که شورای امنیت سازمان ملل باید به آن‌ها ورود کرده و آن‌ها را محکوم کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در قدیم‌الایام و قبل از انقلاب هم ما را آدم‌هایی وحشی می‌دانستند، گفت: بر همین اساس مستشاران آمریکایی حاضر در ایران در آن زمان، در فیش حقوقی خود، یک پاراگراف با عنوان «حق توحش» داشتند که اتفاقاً رقم بالایی هم بود. در زمان شاه که نوکر آمریکایی‌ها بود و بیشترین منافع را برای آن‌ها تأمین می‌کرد، مستشاران آمریکایی از ما حق توحش می‌گرفتند. معقتد بودند ایرانیان، انسان‌هایی وحشی هستند. آن‌ها نه با ایرانی‌ها و نه با اسلام خوب نیستند. این ماجرا هنوز ادامه دارد. در اواخر دولت اوباما خبرنگاری از او می‌پرسد «حالا که زمینه‌ای فراهم شده و مذاکراتی را با ایرانی‌ها در زمینه برجام داشته‌اید، اگر از شما برای رفتن به ایران دعوت کنند آماده هستید به این کشور بروید؟»، اوباما بلافاصله پاسخ می‌دهد «نه، من به هیچ عنوان آماده نیستم که در بین مردم بی‌تمدن بروم». الان هم می‌بینیم که ترامپ که او هم یک شارلاتان است، به ایرانیان توهین کرده و آن‌ها را «گرسنه» خطاب می‌کند. الحمدلله مردم در چند روز اخیر در سراسر کشور به میدان آمدند و با حضور پررنگ خودشان، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و وهابی‌ها را مأیوس کردند و از انقلاب و نظام و رهبری دفاع کردند. همه با هم فریاد زدند «ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم».

وی در ادامه با بیان اینکه معترضانی که ابتدا به خیابان‌ها آمدند معترضان واقعی بودند، اما دیدیم که از روز دوم، با هدایت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها این اعتراضات انحراف کشیده شد، گفت: معترضان در ابتدا حرف حق را می‌زدند. یا طلب خود را می‌خواستند یا علیه گرانی شعار می‌دادند. همه مسئولان باید حرف حق مردم را گوش دهند. جریان آشوب‌گری و فتنه سال ۹۶ برخلاف سال ۸۸، یک جریان «بی سر» بود و مشخص نبود که چه کسی در راس آن قرار داشت. این مشخص نبودن به سبب آن است که عمده اقدامات مربوط به این جریان در فضای مجازی و توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تصمیم‌سازی و طرح‌ریزی می‌شد. در این ماجرا «فضای مجازی» به عنوان عرصه‌ای برای آموزش اقدامات خرابکارانه نظیر تهیه و تولید مواد آتش‌زا و ویرانگر تبدیل شده بود. زمانی که مدیریت فضای مجازی در داخل کشور نباشد، آسیب‌ها و تهدیدات این فضا به میزان بسیار زیادی افزایش می‌یابد.

سردار آسودی با بیان اینکه در ماجرای اخیر، فیلترینگ «تلگرام» آبی بر آتش آشوب و اغتشاش ریخت، خاطرنشان کرد: در نماز‌های جمعه روز ۱۵ دی در سراسر کشور مردم تقاضا داشتند که روند فیلترینگ تلگرام باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما مخالف فضای مجازی نیستیم بلکه طرفدار آن فضای مجازی هستیم که کنترلش به دست دولت و نظام ما باشد، گفت: دولت باید با اندیشه و اقدام متناسب، بستری را فراهم کند تا نخبگان متخصص کشور یک شبکه اجتماعی بومی و کارآمد را طراحی کنند.

به‌دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ تلگرام هستم

در همین حال، یک عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با بیان اینکه دولت و مجموعه نظام به دنبال فیلترینگ کامل تلگرام نیستند، گفت که با توجه به وجود مشاغل در فضای مجازی بخصوص تلگرام و کسب درآمد باید در ادامه فیلترینگ تلگرام منافع تمامی مردم حفظ شود به همین دلیل به دلیل آرام شدن فضای کشور مخالف ادامه فیلترینگ هستم.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فیلترینگ تلگرام، گفت: هر کشوری برای حفظ امنیت مردم، کشور و تامین منافع و مصالح جامعه گاها اقدامات محدودکننده‌ای را انجام می‌دهد، اقداماتی که طبیعی است.

وی یادآور شد: بعد از حرکات و تجمعات اخیر و هدایت و سازماندهی آن از سوی برخی کانال‌های ضد انقلاب در فضای مجازی، بسته شدن تلگرام امری طبیعی در آن شرایط به حساب می‌آمد اما با آرام شدن فضای کشور طبیعتا باید دیگر فیلترینگ تلگرام برداشته شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از طریق فضای مجازی بخصوص تلگرام درآمد اقتصادی کسب کرده و وضعیت معیشتی‌شان را تامین می‌کنند، باید در ادامه فیلتر شدن تلگرام منافع جمعی مردم را در نظر گرفت و تصمیمات و اقداماتی را لحاظ کرد. البته بحث دولت و مجموعه نظام فیلتر کامل تلگرام نبوده و اکنون نیز با آرام شدن فضا در مورد موضوع تلگرام بحث و بررسی صورت می‌گیرد.

کاظمی ادامه داد: قبول داریم که با بسته شدن تلگرام بخشی از مردم متضرر می‌شوند اما این نکته نیز حائز اهمیت است که اولویت ما، تامین منافع و امنیت مردم است و این موضوع از هر چیز دیگری مهم‌تر است. با همین نگاه من نیز مخالف ادامه فیلترینگ تلگرام با آرام شدن فضا هستم و معتقدم باید فیلترینگ برداشته شود.

وی در پایان گفت که هنوز کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برای تصمیم‌گیری نسبت به برداشته شدن فیلتر تلگرام جلسه‌ای برگزار نکرده است. در مورد موضوع انتقال سرورهای تلگرام و اعمال فشار به مسئولان آن برای انجام چنین کاری نیز اطلاعات دقیقی ندارم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
1
27
مردم چنين حرفي نزدند
رضا رزمنده دفاع مقدس
|
Kazakhstan
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
12
سردار عزیز مستند حرفتان کجاست؟ آماری ارایه دهید تا مردم بدانند با استناد این نظر سنجی مردم خواستار فیلتر کردن تلگرام هستند.و گرنه دشمنان نظام هم مرتب از طرف مردم پیام میدهند و میگویند مردم فلان خواسته را دارند . آنها هم مدرک مستدلی ارایه نمی دهند. نظرتان را بفرمایید ولی بدون مدرک و نظر سنجی نظر مردم را ارایه ندهید مردم خود زبان گویا دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
9
منظور از مردم کیا هستن ؟.
آسوده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
7
مردم همانهایی هستند که از تلگرام استفاده می کنند و خیلی از آنها از طریق آن اشتغال دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
7
کدام مردم؟
تلگرام در ادارات هم کاربرد داره و کار انتقال اطلاعات رو آسون کرده.
علیرضا کاظمی از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
7
سردار منظورتان از مردم دقیقا چند درصد از آنها است؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
6
سردار گرامی همه مردم ایران که نماز جمعه نیامدند رای گیری هم نشد چون خودم بودم....
محمد راسخ نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
0
5
باید همه بپذیریم که اکنون سال 1396 است و 1296 نیست . به قول امروزیها سال 2018 است . تمام زندگی و تحصیل و تحقیق و تفریح و همه ی زندگی مردم با کامپیوتر و اینترنت مخلوط و ممزوج و درهم پیچیده و گره خورده است . ایجاد هرگونه کندی یا محدودیت در هرکدام از انها بسیاری از فعالیتهای ضروری و اجتناب ناپذیر و روزمره ی مردم را مختل و یا با مشکل مواجه میکتد . این ملت با این حجم از تلاش و فعالیت و دانش و غیره برای انجام بسیاری از امور لازم و مهم و ضروری خود بدانها نیاز دارد . یقین بدانید پاک کردن صورت مسئله اصلا چاره ی کار نیست و هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد . بلکه برعکس در سطحی فراگیرتر از حد تصور سوال ایجاد میکند و توجه همگان را به خود معطوف میدارد .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
0
0
من تا حالا نتونستم بفهمم
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
1
مردم تقاضا دارند تلگرام فیلتر باشد
یه جوک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین