کد خبر: ۵۰۰۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

طلب مزدی کارگران معدن طلای زرشوران از پیمانکار سابق

۱۴۰ نفر از کارگران معدن طلای زرشوران تکاب، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند؛ این کارگران در استخدام پیمانکارند و گفته می‌شود که پیمانکار پیشین هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌است.
آفتاب‌‌نیوز :
۱۴۰ نفر از کارگران معدن طلای زرشوران تکاب، همچنان بابت معوقات مزدی طلبکارند؛ این کارگران در استخدام پیمانکارند و گفته می‌شود که پیمانکار پیشین هنوز با آنها تسویه حساب نکرده‌است.

کارگران مورد نظر تا پایان مهر ماه سال جاری در استخدام شرکت پیمانکاری «گسترش راه معدن شهسوار» بودند و آنطور که خود می‌گویند از مهر ماه سال جاری، پیگیر این مطالبات هستند، مطالباتی که بین ۴ تا ۵ میلیون تومان ارزش دارد و شامل حق سنوات، حق مرخصی، اضافه کاری وعیدی و پاداش سال جاری است.

در ادامه همین پیگیری، شکایتی نیز از علیه پیمانکار در اداره کار شهرستان تکاب مطرح و احکامی به نفع کارگران صادر شده است؛ اما به دلیل اعتراضی که پیمانکار انجام داده‌است؛ اجرای این احکام با مشکل مواجه روبروست.

ظاهرا بعد از اینکه در مرداد ماه امسال، فعالیت استخراجی معدن متوقف می‌شود؛ کارفرمای اصلی اقدام به تعویض پیمانکار می‌کند و در حال حاضر شرکت «آهن آجین» به عنوان پیمانکار موقت سرپرستی ۱۰۵ کارگر را برعهده دارد.

برپایه این اظهارات کارگران یادشده درحال حاضر زیر نظر پیمانکار جدید به‌‌‌ همان حرفه سابق اشتغال دارند  و تا این لحظه برای دریافت مطالباتشان مشکلی نداشته‌اند.
 
به پرونده ۱۰۵کارگر زرشوران رسیدگی شده است

در این زمینه روابط عمومی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان تکاب با تایید بدهی پیمانکار سابق به  کارگران معدن طلای زرشوران، گفت: تاکنون ۱۳۰نفر از کارگران شکایت کرده‌اند که برای ۱۰۵ نفر از آنها احکامی صادر شده است.

روابط عمومی اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان تکاب با بیان اینکه تاپایان ماه جاری احکام ۳۰ کارگر باقی مانده نیز صادر خواهد شد افزود: مطالبات این کارگران از پیمانکار پیشین معدن زرشوران «شرکت گسترش راه معدن» است که از مهر ماه از سوی کارفرمای اصلی(شرکت گسترش معادن وصنایع معدنی طلای زرشوران ) لغو شده است.

بر اساس توضیحات روابط عمومی اداره کار تکاب مطالبات این کارگران مربوط ۲۹ ماه سنوات کار، عیدی سال وسه ماه اضافه کاری سال ۹۶ می‌شود.

در عین حال اداره روابط عمومی اداره کار تکاب با بیان اینکه  این اداره خارج از نوبت به پرونده‌ای کارگران زرشوران رسیدگی کرده  است افزود: در صورتی که شرکت گسترش راه معدن در اجرای احکام تصادره تمکین نکند پروندهای این کارگران برای اجرا به مراجع قضایی فرستاده خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کار تکاب، تا نهایی شدن وضعیت پرداخت مطالبات کارگران معدن زرشوران، شرکت گشترش راه معدن حق خروج تجهیزات معدنی خودرا از معدن ندارد.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۱۳۰ کارگر با پیمانکار جدید مشغول کارند که ۱۰۵ نفراز آن‌ها از کارگران پیمانکار قبلی بودند که به این شرکت منتقل شده‌اند مابقی ۲۵ کارگر هم از کارگرانی هستند که سال‌ها پیش در این معدن مشغول کار بودند که به نوعی ترک کار شده بودند.

طبق توضیحات روابط عمومی اداره کار تکاب قرار داد استخراج شرکت «آهن آجین» در معدن طلای زرشوران موقتی است وتاپایان بهمن ماه این قرار داد خاتمه می‌یابد.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین