کد خبر: ۵۰۰۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

جریان عرضه دلار در بازار/ عبور از کانال ۴۴۰۰ تومانی

در حالی دلار امروز را در شیب افزایشی آغاز کرد و به کانال ۴۵۰۰ تومان وارد شد که صرافی بانک‌ها به عنوان کانال اصلی عرضه ارز از سوی بانک مرکزی نیز دلار را گران توزیع کرده بودند.
آفتاب‌‌نیوز : روند رشد قیمت دلار در بازار آزاد که در روزهای اخیر نسبت به قبل تسریع شده بود، امروز-دوشنبه- بازار با رکورد جدیدی همراه شد و قیمت بیش از ۴۴۰۰ تومان را برای دلار رقم زد. این ارز صبح امروز حدود ۴۳۶۰ تومان بود ولی بعد از اعلام قیمت بانک مرکزی در صرافی‌ها نرخ متناسب با آن رشد کرد.

بررسی میدانی صرافی بانک‌ها و قیمت‌های اعلام شده در برد آنها نشان از افزایش قیمت دارد. صرافی یکی از بانک‌ها دلار را ۴۳۷۵ تومان اعلام کرد و به هر دو قشر صراف و مسافران (تا ۵۰۰۰ دلار با داشتن کارت ملی و پاسپورت) عرضه می‌کند. صرافی دیگری قیمت دلار را ۴۳۷۹ تومان اعلام کرده و برای مسافران هم به دلیل کمبود منابع عرضه ندارد، اما در یکی دیگر از صرافی‌ها دلار ۴۳۹۷ تومان قیمت گذاری شده است و بازهم تنها برای سهمیه صرافی‌ها اقدام می‌کند.

به هر حال دلاری که صرافی‌ها از صرافی‌ بانک‌ها دریافت می‌کنند در نهایت با اختلاف قیمت ۱۰ تا ۱۵ تومان بالاتر به مشتری در بازار عرضه می‌کنند که با تغییر تقاضا می‌تواند قیمت‌های بالاتری به همراه داشته باشد. صراف‌ها نیز درباره افزایش قیمت دلار که امروز تا ۴۴۱۲ تومان هم پیش رفته عنوان می کنند که اعلام قیمت پایه بالا از سوی بانک مرکزی خود تاثیر گذار بوده و به دنبال آن افزایش تقاضا روند رو به رشد دیگری را رقم می‌زند.

تغییرات قیمت دلار در شرایطی رقم می‌خورد که رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش پایداری قیمت دلار در ۴۲۰۰ تومان را هم تائید نکرده و منطقی ندانسته بود. سیف تاکید داشت که نرخ ۴۲۰۰ تومانی باید تعدیل شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین