کد خبر: ۵۰۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کسانی که به خیابان آمدند، مردم ایران هستند

صداوسیما با عملکردی که داشته نتوانست نقش موثری در آرام کردن هیجانات مردم داشته باشد/ در ابتدای اعتراضات عده‌‌ای که با دولت مشکل داشتند قند در دلشان آب شد

رییس سنی مجلس دهم با تاکید بر ضرورت به رسمیت شناختن حق برگزاری آزادانه تجمعات، بر ضرورت صدور مجوز برای تجمعات و تضمین امنیت آن تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : عبدالرضا هاشم‌زایی با اشاره به ناآرامی‌ها و اعتراض‌های اخیر در برخی از شهرهای بزرگ و کوچک کشور اعلام کرد: اصل ۲۷ قانون اساسی تظاهرات غیرمسلحانه را آزاد دانسته است اما اجازه برگزاری تظاهرات به راحتی صادر نمی شود بنابراین مردم نتوانستند در دوره‌هایی خواسته‌های به‌حق خود را مطرح کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، وی با اشاره به مشکل بیکاری و دغدغه مردم در این زمینه یادآور شد: در جریان برگزاری تجمع‌های اعتراضی اخیر شاهد بودیم شهرهای دور افتاده‌ هم به دلیل مشکلات تظاهرات اعتراضی داشتند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که اعتراض‌های اخیر با سرویس‌های جاسوسی یا تکفیری مرتبط بوده‌اند، گفت: این کسانی که به خیابان آمدند، مردم ایران هستند که ناراضی‌اند و ریشه این نارضایتی و اعتراض اهمیت ندادن به نظر مردم و بی‌توجهی به اصل ۲۷ قانون اساسی در برگزاری آزادانه تجمعات مسالمت‌آمیز و بدون سلاح است. اگر در چند روز اخیر مشکل امنیتی به وجود آمده به این خاطر بوده که برخورد با مردم صحیح نبوده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم انقلاب و نظام را دوست دارند اما وقتی بیکاری و مشکل معیشت دارند باید جایی آن را مطرح کنند.

او ادامه داد: باید بیش از این به مردم اهمیت بدهیم، در برابر مردم خاضع باشیم و مجوز برگزاری تجمع به آنها بدهیم و امنیت برپایی این تجمع‌ها را تضمین کنیم. در این صورت شکی نیست که ناامنی اتفاق نمی‌افتد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: قطعاً نمی‌شود بگوییم که در میان ۸۰ میلیون ایرانی، هیچ مخالفی وجود ندارند ولی تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد اگر در این تجمع‌های اعتراضی، حمله‌ای به بانک یا آسیبی به اموال عمومی اتفاق افتاده، به دلیل این بوده که برخوردی مناسبی با تجمع‌کنندگان صورت نگرفته و اگر تجمع‌کنندگان به راحتی به خیابان بیایند و ما آنها را تحریک نکنیم، آنها به اموال عمومی صدمه‌ای نمی‌زنند و برانداز هم نیستند.

رییس سنی مجلس دهم در ادامه در واکنش به برخی شائبه‌ها درمورد تحریک معترضان از جانب مخالفان دولت، تصریح کرد: در ابتدای تظاهرات اخیر شاید عده‌ای راضی بودند که فشاری به دولت روحانی وارد شود و با دولت مشکل داشتند؛ حتی قند در دلشان آب شده بود ولی اصولاً خواسته ملت، تنها معیشت نیست؛ بلکه مسائل سیاسی مثل آزادی بیان هم برای مردم اهمیت دارد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس با انتقاد نسبت به عملکرد صداوسیما، گفت: رادیو و تلویزیون می‌توانند در ادامه و یا خاموش کردن تظاهرات نقش داشته باشند. زمانی که مردم احساس کنند صداوسیما بلندگوی یک جناح سیاسی نیست، این اثرگذاری از طرف صداوسیما اتفاق می‌افتد اما در حال حاضر با عملکردی که صداوسیما داشته، نمی‌تواند نقش موثری در آرام کردن هیجانات مردم داشته باشد.

او با تاکید بر ضرورت ارائه توضیحات شفاف از سوی مسئولان دولتی به مردم، خاطرنشان کرد: نباید به همه معترضان انگ بزنیم که از خارج دستور می‌گیرند.

هاشم‌زایی در پایان تصریح کرد: وقتی محدودیت‌هایی برای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید و تلویزیون یک‌طرفه جلو می‌رود، مردم هم اعتماد نمی‌کنند و این سلب اعتماد مردم خطرناک است. اگر اقدامات دولت و حاکمیت برای مردم شفاف باشد، مردم هم قانع خواهند شد؛ زیرا انقلاب را دوست دارند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین