در نگاه اول به این خودرو، میتوانید نشانههای یک خودروی آلفا را در آن ببینید. جلو پنجره سنتی خودرو در کنار چراغهای جدید و کشیده، تلاش دارند تا طراحی خودرو را مدرن کرده و در عین حال شاخصهای کلاسیک برند آلفا را حفظ کنند. فاکتوری که میتواند هویت اصلی این خودرو را حفظ کند. بدنه و فضای خارجی خودرو پر از خطوط منحنی و چین و شکنهای سیال است، اما در عین حال خودرو ظاهر عضلانی خود را حفظ کرده است.
جلو پنجره مثلثی شکل خودرو همان امضای همیشگی آلفارومئو در ساخت محصولاتش است. نمای روبهروی این خودرو نیز دارای خطوطی کشیده است که بر ظاهر اسپورت خودرو میافزاید. سقف خودرو از استایل خودروهای اسپورت بهره میبرد و با شیب ملایم به نمای انتهای خودرو میرسد.
سامانه قدرتی این خودرو نیز از همان نسخهایست که در مدل جولیای کوادریفوگلیو دیده میشود. با این وجود آلفاییها تلاش کردهاند در این خودرو قابلیتهای پرفورمنس را افزایش دهند. موتور توئین توربوی 2.9 لیتری V6 خودرو خروجی معادل 505 اسببخار دارد و کمتر از 3.9 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر میرسد.
فضای درونی و کابین آلفارومئو استلویو بسیار شبیه به نسخه خواهرش جولیا است. در مدل فول این نمایشگر سایز ۸٫۸ اینچ مجهز به سیستم صوتی بهره ببرید.
در کنار تمام این توصیفات آلفا اعلام کرده گزینه رانندگی در خودرو را متحول کرده و لذت رانندگی را به واسطه فرمانپذیری و هندلینگ بهتر افزایش داده است.
آنچه مسلم این استلویو بزرگترین رقیب پورشه ماکان محسوب میشود. ماکان آلمان ادعا میکند که بهترین و اسپورتترین خودروی سگمنت SUV های لوکس کامپکت است. به همین دلیل پورشه قصد دارد برای سال 2018 نیز فیسلیفت جدیدی از نسخههای خود را ارائه دهد. مطابق همه فیسلیفتهای پورشه شکل کلی چراغها ثابت باقی خواهند ماند ولی چیدمان گرافیکی آن تغییر خواهد کرد.
بزرگترین تغییر ماکان جدید کشیدگی چراغ ها روی درب عقب است که چراغهای خودرو را به هم وصل میکند.چنین طرحی قبلاً در پورشه پانامرا نسل جدید مشاهده شده و در 911 جدید نیز استفاده کرده است.
منبع: عصر ایران