کد خبر: ۵۰۱۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
چینی‌ها نمی‌خواهند کره‌شمالی نابود شود چرا که آمریکا با چین هم‌مرز می‌شود

عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا: اکنون وقت بمباران کره شمالی فراسیده است

ادعای دیگری که مانع از حمله آمریکا به تاسیسات کره شمالی شده آن است که آن کشور زرادخانه‌هایی با چندین هزار بمب در اختیار دارد. با این حال احتمالا و به احتمال زیاد تعداد کل تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی کم‌تر از آن مقدار است و اغلب آن تاسیسات بسیار کوچک هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «ادوارد لوتواک» مورخ امریکایی و از اعضای سابق شورای امنیت ملی امریکا در دولت ریگان در یادداشتی ادر نشریه «فارین پالسی» می‌نویسد: «هیچ چیزی در مورد مذاکرات این هفته میان کره شمالی و کره جنوبی و نتایج احمالی آن نمی‌دانیم.»

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه این یادداشت آمده است: همان‌طور که در جلسات قبلی اتفاق افتاده بود مذاکرات نتیجه‌بخش نخواهند بود و کره‌شمالی مسیر خود را در راستای ساخت و تجهیز تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های قاره‌پیمایش ادامه خواهد داد، همان‌گونه که پیشتر در اکتبر ۲۰۰۶، مه ۲۰۰۹، فوربه ۲۰۱۳، ژانویه ۲۰۱۶، سپتامبر ۲۰۱۶ و سپتامبر ۲۰۱۷ آزمایش‌های خود را انجام داده بود. هر آزمایش کره‌شمالی بهترین فرصت را برای آمریکا فراهم می‌سازد تا در نهایت تصمیم بگیرد که همان کاری را در قبال کره شمالی انجام دهد که اسرائیل با تاسیسات هسته‌ای عراق در سال ۱۹۸۲ و در سال ۲۰۰۷ میلادی با زرادخانه سوریه انجام داد یعنی استفاده از تسلیحات متعارف هدفمند برای امحای تسلیحات کشتار جمعی.»

عضو پیشین شورای امنیت ملی آمریکا: اکنون وقت بمباران کره شمالی فراسیده است

نویسنده افزوده است: خوشبختانه اکنون این فرصت برای دولت امریکا فراهم شده که نباید آن را نادیده گرفت. مطمئنا دلایلی برای عدم این کار در نظر گرفته‌شده است اما استدلال‌ها ضعیف هستند. یک اشتباه برای خودداری از اقدام علیه کره‌شمالی ترس از انتقام‌گیری مستقیم آن رژیم است. آژانس‌های اطلاعاتی امریکا مدعی شده‌اند که کره شمالی در حال حاضر دارای موشک‌های بالستیک با کلاهک هسته‌ای است. به نظرم این ادعا تا حد زیادی اغراق‌آمیز است و اگر هم امکان‌پذیر باشد در آینده خواهد بود. درست است که کره شمالی می‌تواند با استفاده از زرادخانه موشکی خود سئول پایتخت کره جنوبی و اطراف آن را هدف خمله قرار دهد؛ جایی که ۲۰ میلیون جمعیت زندگی می‌کنند اما این در حالیست که کره جنوبی پناهگاه‌های مستحکمی را تدارک دیده است و در سالیان اخیر کره جنوبی سامانه‌های رهگیری چون گنبدآهنین را از اسرائیل و سامانه‌های مشابهی را از امریکا وارد کرده است که می‌توانند تا ۹۵ درصد موشک‌های شلیک شده کره شمالی به سوی ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها را خنثی کنند.

ادعای دیگری که مانع از حمله آمریکا به تاسیسات کره شمالی شده آن است که آن کشور زرادخانه‌هایی با چندین هزار بمب در اختیار دارد. با این حال احتمالا و به احتمال زیاد تعداد کل تاسیسات هسته‌ای کره‌شمالی کم‌تر از آن مقدار است و اغلب آن تاسیسات بسیار کوچک هستند. در نتیجه، هیچ دلیل منطقی‌ای نمی‌تواند این موضوع را مطرح کند که نابود کردن ان تاسیسات نیازمند هزاران حمله هوایی است. متاسفانه این نخستین باری نیست که برنامه نظامی ارتش امریکا غیر‌منطقی است. نیروی هوایی امریکا معمولا حمله یک‌باره را رد می‌کند و اصرار بر انهدام سنگرهای دفاعی دشمن دارد». 

این مقام سابق شورای امنیت ملی امریکا در ادامه اشاره می‌کند شاید تنها دلیل موجه برای تردید درباره حمله به کره شمالی عامل «چین» باشد. او می‌افزاید: «اما این بدان خاطر نیست که پکن ممکن است علیه امریکا وارد عمل شود. این بدان معناست چین از زمان قدیم تاکنون محافظ کره شمالی بوده است. بله، چینی‌ها نمی‌خواهند کره شمالی نابود شود چرا که در آن صورت امریکا با چین هم‌مرز می‌شود و نیروهایش در مرز با چین مستقر می‌شوند. با این حال، حمایت «شی جین پینگ» از تحریم‌های اقتصادی علیه پیونگ یانگ و محاصره آن کشور از نظر واردات نفت می‌تواند وضعیت را به ضرر کره شمالی تغییر دهد. 

واقعیت آن است که به نظر می‌رسد مقام‌های نظامی آمریکا اکنون حمله نظامی پیشگیرانه علیه کره شمالی را به عنوان یک گزینه کارآمد کنار گذاشته‌اند. با این حال، امریکایی‌ها باید بدانند که تعلل در انهدام زرادخانه‌های کره‌شمالی می‌تواند سبب شود تا آن کشور به موشک‌های با کلاهک هسته‌ای با برد بالا دست یابد. درست است که هندوستان و پاکستان تسلیحات هسته‌ای دارند و هیچ یک عواقب فاجعه‌آمیزی نداشته‌اند. کشورهای مذکور برخلاف کره‌شمالی در تولید اسکناس‌های جعلی و یا قاچاق مواد مخدر از طریق سفارتخانه‌های‌شان نقش ندارند. کره شمالی و تهدید متوجه از جانب آن کشور متفاوت است و امریکا باید پیش از آن که  دیر شود این موضوع را درک کند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
2
0
سطح رابطه کره جنوبی و شمالی انقدر در حال پیشرفت و افزایش
است که پیش بینی پیشرفت رابطه ایران و امریکا را تحت تاثیر
خواهد گذاشت ..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین