کد خبر: ۵۰۱۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
"اگر در سوریه و غزه نمی‌جنگیدیم، مجبور بودیم در تهران بجنگیم"

رئیس دفتر رهبری: می‌گویند این انقلاب پدر ما را درآورده است/انقلاب آب در لانه موش ریخته/روحانیت از قشر محروم جامعه هستند/امامان جمعه می‌توانند به‌کل کشور خط بدهند/واکنش به اعتراض‌های اخیر

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکا در 40 سال گذشته با تحریک اطرافیان، راه انداختن جنگ، کودتای نوژه و فتنه‌های متعدد یک‌لحظه از دشمنی با ما دست برنداشته و آشکارا با این نظام مقدس دشمنی دارد./ بیداری اسلامی در حال رشد است/اکثر کسانی که در اعتراضات حضور داشتند، مشکل اقتصادی داشتند
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اظهار داشت: ائمه جمعه همواره در صف اهداف دشمن بوده‌اند و هستند و برای ائمه جمعه چه افتخاری بیش از اینکه شخصیت‌های بزرگی نظیر آیت‌الله دستغیب، شهید مدنی و شهید صدوقی جزء آن‌ها بوده‌اند.

وی افزود: آمریکا در چهل سال گذشته با تحریک اطرافیان، به راه انداختن جنگ، کودتای نوژه و فتنه‌های متعدد یک‌لحظه از دشمنی با ما دست برنداشته و به‌طور عریان با این نظام مقدس دشمنی دارد.

گلپایگانی ادامه داد: باید مراقب نفوذ دشمن بود چون از هر طرف بتوانند نفوذ می‌کنند هرچند آمریکایی‌ها سرشان امروز به سنگ خورده است.

محمدی گلپایگانی با اشاره به حوادث اخیر گفت: این‌ها در فتنه اخیر پیروزی را برای خود مسلم می‌دانستند و این کشورهای احمقی که به این‌ها کمک می‌کردند، برای خود برنامه‌هایی داشتند.

وی ادامه داد: ائمه جمعه، افسران بلندپایه خط اول مقابله با آشوبگران و منافقین هستند. این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی آب در لانه موش ریخته است و بیداری اسلامی در کشورهای مظلوم در حال رشد است.

گلپایگانی تأکید کرد: اکثر کسانی که در اعتراضات حضور داشتند، مشکل اقتصادی داشتند اما در این میان اقلیتی سوار بر موج شد که بنابر فرمایش رهبری حسابشان از مردم جداست.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به «شعار نه غزه نه لبنان» که در حوادث اخیر سر داده شد، گفت: اگر ما در سوریه و غزه نمی‌جنگیدیم، مجبور بودیم در خیابان‌های تهران بجنگیم.

گلپایگانی خطاب به امامان جمعه ادامه داد: شما به‌عنوان امامان جمعه در هر نقطه‌ای که قرار دارید، لشکر فرهنگی عظیمی هستید که می‌توانید به‌کل کشور خط بدهید و مردم را به صلاح، درستی و تقوا راهنمایی و دعوت کنید.

وی تصریح کرد: آقایان محترم! خودتان را دست‌کم نگیرید؛ آن‌قدری که دشمنان ما را اذیت می‌کند، آن‌ها به‌مراتب بیشتر از ما زجر می‌کشند و می‌گویند این انقلاب پدر ما را درآورده است.

گلپایگانی تأکید کرد: طبقه روحانیت و ائمه جمعه از قشر محروم جامعه هستند؛ دفترشان مرکز مراجعه بی‌نوایان است و هرروز با مشکلات مردم مواجه‌اند.

وی خطاب به حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری اظهار داشت: آن زمانی که این ارزش فراموش‌شده اسلام و تشیع یعنی نماز جمعه آغاز شد، چیزی نبود اما امروز به آقای حاج علی‌اکبری می‌گویم که اسب زین شده‌ای در اختیار شما قرار دارد.

گلپایگانی تصریح کرد: پیش از انقلاب وقتی در قم به نماز جمعه می‌رفتیم، تعداد مردها گاهی با 10 نفر هم نمی‌رسید و در بقیه شهرها هم اصلاً نماز جمعه برگزار نمی‌شد. محتوای خطبه‌های نماز جمعه باید کاملاً پرمحتوا باشد و باید بر معلومات کسی که به نماز جمعه آمده است اضافه کند که وظیفه در اختیار گذاشتن اطلاعات و معلومات به ائمه جمعه به عهده شورای سیاستگذاری است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شما ائمه جمعه سپاهیان امام زمان و افسران عالی‌رتبه رهبری هستید و رهبری برای تک‌تک شما دعا می‌کند و قدر خود را بدانید.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین