کد خبر: ۵۰۱۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰

۳ مقام قدرتمند افغانی به زندان محکوم شدند

دادستانی کل افغانستان اعلام کرده که دادگاهی معاون وزیر حج و اوقاف، یک عضو شورای ولایتی بلخ و رئیس حج و اوقاف کابل را به زندان محکوم کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
جمشید رسولی گفت که دادگاه ابتدایی/بدوی جرایم سنگین روز چهارشنبه (۲۰ جدی/دی) داعی‌الحق عابد معاون وزیر حج و اوقاف و آصف مهمند عضو شورای ولایتی بلخ را به پنج سال و دو ماه و عبدالرحمان احمدزی را به سه سال حبس تنفیذی محکوم کرد.

آقای رسولی گفت که جرایم آنها "تزویر اسناد، استفاده از اسناد تزویری و سوءاستفاده از صلاحیت" اعلام شده، در حالی که هیچ یک از این سه مقام دولتی بازداشت نشده و عملاً به کارهای دولتی خود ادامه می‌دهند.

اگرچه سخنگوی دادستانی تاکید کرد که حکم دادگاه در مورد آنها "با تمام آثار و پیامدهای آن" اجرا خواهد شد، اما به این پرسش که آیا با صدور این حکم این مقام‌ها "مخلوع" شمرده می‌شوند و باید زندانی شوند، پاسخ صریحی نداد.

اما یک مقام دادگاه جرایم سنگین به بی‌بی‌سی گفت که این مقام‌ها پس از صدور حکم تنفیذی دادگاه دیگر مقامات دولتی نیستند و "باید راهی زندان شوند".

این مقام دادگاه افزود که اگرچه خود آقایان عابد و مهمند در جلسه دادگاه حضور نداشتند، اما وکیلان آنها "با تمام قوت از موضع موکلان خود دفاع کردند." او گفت که آقای احمدزی خودش در جلسه حضور داشت.

او همچنین گفت که دادستان پرونده اسناد موثقی به دست داشت که آنها امضای اشرف غنی رئیس جمهوری و عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهوری را جعل کرده بودند تا براساس آن بیش از هفت هزار مترمربع زمین در بلخ در اختیار آقای مهمند قرار گیرد.

تا حال موضع آقایان عابد و احمدزی درباره این حکم دادگاه و جرایمی که علیه آنها اعلام شده، مشخص نیست، اما آقای مهمند این حکم را "دسیسه‌ای" علیه خود عنوان کرد.

این در حالی است که دو روز پیش نیز این دادگاه دو معاون پیشین وزیر داخله را به جرم "سوءاستفاه از صلاحیت" به ۳۶ و ۱۸ ماه زندان محکوم کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین