کد خبر: ۵۰۱۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

قرارداد ۷۰ میلیون دلاری یک شرکت آمریکایی برای یافتن هواپیمای مفقود شده مالزی

دولت مالزی امروز چهارشنبه دهم ژانویه (۲۰ دی) قراردادی را با یک شرکت آمریکایی برای پیدا کردن هواپیمای خطوط هواپیمایی مالزی امضا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت Ocean Infinity که در زمینه اکتشافات دریایی فعالیت دارد، در صورت پیدا کردن هواپیمایی که یافتن آن مدتهاست به معما تبدیل شده، تا سقف ۷۰ میلیون دلار به عنوان حق الزحمه دریافت می‌کند.

این پول در صورتی پرداخت می‌شود که پیمانکار بتواند حداکثر تا سه ماه از زمان شروع عملیات جستجو، هواپیمای مفقود شده ام اچ ۳۷۰ را در جنوب اقیانوس هند پیدا کند.

وزارت راه و ترابری مالزی تاکید کرده است که این شرکت آمریکایی که قرار است جستجوی جدیدی را آغاز کند، فقط در صورت یافتن هواپیما پول دریافت می‌کند.

قرار شده عملیات جستجوی یک هفته دیگر ( ۱۷ ژانویه) آغاز شود.

پرواز هواپیمایی مالزی که در مارس ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) با ۲۳۹ سرنشین از کوآلالامپور عازم پکن بود، ساعتی پس از ترک فرودگاه ناپدید شد و تلاش‌های حدود ۳۰ کشور دنیا برای یافتن بقایا یا ردی از این بوئینگ ۷۷۷ تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

ناپدید شدن این هواپیما به یکی از عجایب صنعت هواپیمایی تبدیل شده است.

حدود یک سال پیش استرالیا، چین و مالزی در تلاشی ناموفق و با صرف حدود ۱۵۷ میلیون دلار به عملیات جستجوی خود پایان دادند.

پس از ۵۲ روز جستجو در سطح دریا، جستجوگران منطقه‌ای به وسعت ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع در زیر دریا را کاوش کردند و چیزی پیدا نکردند.

در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی البته قطعاتی در اقیانوس هند و سواحل شرقی افریقا به ساحل آمد که تصور می‌شد مربوط به هواپیمای گمشده باشد.

در تحقیقات روزهای اولیه ناپدید شدن این هواپیما مشخص شد که پرواز MH370 هنگامی که ارتباطش با برج مراقبت و رادارهای زمینی قطع شد، ناگهان به سمت غرب چرخید.

کارشناسان می‌گویند که این نوع چرخش ناگهانی "بسیار نادر" است و تنها دلیلی که ممکن است خلبانان چنین چرخشی انجام دهند. چنین حرکتی زمانی صورت می‌گیرد که هواپیما دچار مشکل جدی شده باشد و خلبان بخواهند تغییر مسیر دهند و هواپیما را در خشکی فرود بیاورد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین