کد خبر: ۵۰۱۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰

با هفت فنجان قهوه خود را بیمه کنید!

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد، افرادی که در روز ۷ فنجان قهوه می‌نوشند، به میزان قابل توجهی خطر مرگ زود هنگام را کاهش می‌دهند. به طور کلی مصرف قهوه به میزان مناسب، برای سلامتی مفید است.
آفتاب‌‌نیوز :
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد، افرادی که در روز ۷ فنجان قهوه می‌نوشند، به میزان قابل توجهی خطر مرگ زود هنگام را کاهش می‌دهند. به طور کلی مصرف قهوه به میزان مناسب، برای سلامتی مفید است.
 
به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از تلگراف، بررسی‌ها که بر روی ۲۰۰ تحقیق و حتی بیشتر انجام شده است، نشان می‌دهند که این ماده خوراکی " بیشتر از اینکه برای سلامتی خطری ایجاد کند، بسیار مفید‌تر است "، در این مطالعات بیان شده است افرادی که قهوه را بیش از میزان مناسب مصرف می‌کنند، از مزایای این ماده بیشتر بهره می‌برند تا مضراتش.

تحقیقات دانشگاه ساوت همپتون ادینبورگ بیان می‌کند که میل کردن سه یا چهار فنجان قهوه در روز، میزان بسیار مطلوبی است؛ که در نهایت احتمال مرگ در افرادی که این مقدار روزانه را مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌شوند، ۱۷ درصد کاهش می‌یابد.

اما گفتنی است کسانی که روزانه ۷ فنجان قهوه می‌نوشند، ۱۰ برابر شانس خود را برای زندگی دراز مدت و سالم افزایش می‌دهند.

نوشیدن قهوه می‌تواند ارتباط نزدیکی با برخی سرطان‌ها داشته باشد و حتی خطر ابتلا به برخی از آن‌ها نظیر سرطان پروستات، آندومتر، سرطان پوست و سرطان کبد را به میزان به سزایی کاهش دهد.

مصرف این ماده به صورت روزانه حتی برای برخی بیماری‌ها نظیر دیابت، سنگ کلیه، نقرس و برخی از مشکلات کبدی مفید است.

این مطالعه نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های پارکینسون، افسردگی و بیماری‌های آلزایمر کمک به سزایی می‌کند.

نویسندگان این تحقیقات بیان می‌کنند ترکیبات مضر مرتبط با این نوشیدنی دیگر " به طور عمده نادیده گرفته می‌شوند "، تا زمانی که مضرات عوامل دیگری مانند استعمال دخانیات در صدر توجهات قرار دارند.

قهوه به هیچ عنوان برای سلامتی زنان باردار مفید نیست، و حتی در صورت مصرف آن در دوران بارداری احتمال زایمان زودرس به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. به این معنی که مصرف آن در دوران حاملگی معمولا با کاهش زاد همراه است.

همچنین محققان بیان می‌کنند که " قهوه، یکی از نوشیدنی هایی است که در سراسر دنیا طرفداران فراوانی دارد. "

" به طور کلی مصرف قهوه به میزان معمول در روز، بسیار مناسب است. در نتیجه می‌توان بیان داشت که مصرف روزانه سه تا چهار فنجان قهوه می‌تواند بسیار مفیدتر از مضرات احتمالی آن باشد. "

در مطالعات بیان شده بودند که قهوه می‌تواند عملکرد کبد را بهبود ببخشد، التهابات را کاهش دهد و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت کند.
 
منبع: فرادید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین