کد خبر: ۵۰۱۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۸

ماسک معجزه‌گر برای درخشش پوست

یکی از ماسک‌های مورد علاقه من، ماسک غنی شده از زرد چوبه است. زرد چوبه سرشار از خواص مفید غذایی است، حال آیا شما می‌دانید که این ماده خوراکی می‌تواند به سلامت پوست شما کمک به سزایی کند؟
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از ماسک‌های مورد علاقه من، ماسک غنی شده از زردچوبه است. زردچوبه سرشار از خواص مفید غذایی است، حال آیا شما می‌دانید که این ماده خوراکی می‌تواند به سلامت پوست شما کمک به سزایی کند؟

به گزارش draxe، زردچوبه‌ها معمولا به دلیل رنگ زرد و نارنجی تیره‌ای که دارند در کشور هند با عنوان زعفران شناخته می‌شوند، و در طول تاریخ به عنوان یک ادویه محبوب و رنگ نساجی مورد استفاده بوده اند. زرد چوبه نه تنها مزایای شگفت انگیزی برای بدن دارد بلکه خواص بی نظیری را برای پوست ارائه می‌دهند. عروس‌های هندی، سال هاست که از زرد چوبه به عنوان اسکراب بدن و ماسک صورت استفاده می‌کنند تا بدن خود را پاک و آراسته کنند و از مزایایی که این ادویه شگفت انگیز برای درخشان کردن پوست ارائه می‌دهد، بهره می‌برند.

زرد چوبه، گیاهی فوق العاده ست که دارای خواص درمانی فراوانی می‌باشد، از این پس شما می‌توانید از آن به عنوان درمان گر خانگی برای آکنه، اگزما، پسوریازیس، خشکی پوست، چین و چروک‌ها، گودی و سیاهی‌های دور چشم نیز بهره ببرید. این ماده بی نظیر به دلیل دارا بودن میزان بالایی از آنتی اکسیدان‌ها باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود. 

چه خواصی زرد چوبه را تا این میزان محبوب می‌کند؟ زردچوبه به علت دارا بودن روغن فرار و رنگدانه‌های زرد که کورکمین نامیده می‌شوند، خواص ضد التهابی قابل توجهی را برای پوست ارائه می‌دهد. کورکمین یک ماده مغذی است که حاوی اثرات ضد التهابی می‌باشد و امروزه با بسیاری از دارو‌های موجود در بازار، قابل مقایسه هستند. تنها تفاوت اصلی آن با دیگر دارو‌ها، این است که کورکمین هیچ نشانه هایی از سمی بودن ندارد.

ماسک صورت زردچوبه یک عامل خالص عالی است که به سادگی با چند ماده خانگی دیگر ساخته می‌شود. با این حال مهم است که توجه داشته باشید، برخی از افراد واکنش‌های آلرژیک، پس از استفاده آن بر روی پوست خود نشان می‌دهند. من توصیه می‌کنم برای اولین بار، مقدار کمی از آن را بر روی پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیتی ندارید. پس از استفاده، برای پاک کردن آن بهتر است پوست خود را با کمی آب و صابون بشویید. در هنگام استفاده نیز احتیاط کنید که بر روی لباستان نریزد، زیرا ممکن است لکه‌های آن دیگر هرگز پاک نشوند.

استفاده از ماسک زرد چوبه، پوست شما را درخشان خواهد کرد!

زمان مورد نیاز: ۱۰ دقیقه
مواد مورد نیاز:
•۲ / ۱ قاشق چای خوری پودر زرد چوبه
• ۲ / ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب (ارگانیک) 
•۱ قاشق غذا خوری عسل خام، محلی
•۲ / ۱ قاشق چای خوری شیر یا ماست
•یک قطره لیمو یا آب لیمو تازه (اختیاری)

روش استفاده:
۱. در ابتدا، صورت و دستان خود را به خوبی بشویید.

۲. در کاسه‌ای کوچک و یا شیشه‌ای، زردچوبه، عسل، سپس سرکه سیب، شیر یا ماست را مخلوط نمایید. به خوبی مخلوط را ترکیب کنید و مراقب باشید که مخلوط چسبندگی خود را از دست ندهد. احتیاط، زیادی رقیق نشود.

۳. ماسک را با دقت بر روی پوست اعمال کنید و از تماس مخلوط در اطراف چشم‌ها اجتناب کنید.

۴.اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید.

۵. اگر مقداری از آن باقی مانده، می‌توانید آن را در ظرفی که دارای در پوش است بریزید و در یخچال نگه داری کنید.

۶. برای دریافت بهترین نتیجه، دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

منبع: فرادید
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین