کد خبر: ۵۰۱۴۷۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
مطهری توصیه کرد که نگاه به معترضان سال ۸۸ تغییر کند

علی مطهری: معترضان سال ۸۸ برانداز نبودند/هاشمی مصلح اجتماعی بود/ولایت فقیه به معنای تعطیلی عقل نیست/مردم حس می‌کنند همه در حال دزدی هستند و می‌گویند ما هم باید دست به کار شویم/سپاه نباید در سیاست وارد شود/آستان قدس باید مالیات بدهد

کسی در سال 88 جرات نمی‌کرد بگوید اعتراض را باید به رسمیت بشناسیم اما امروز اصولگرایان هم این موضوع را می‌گویند./اگر اجازه اعتراض ندهیم به تخریب ختم می‌شود./مسئولان با جوانان و دانشجویان ارتباط خوبی ندارند./ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان موقت بودند ولی اکنون به کارتل اقتصادی تبدیل شدند. همه نهادها باید مالیات بدهند، معنی ندارد بگوییم آستان قدس معاف است.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه عدم حضور معترضان سال 88 در این تظاهرات اخیر دلیل بر این است که اتهامات برانداز برای آنها علی مطهری: معترضان سال ۸۸ برانداز نبودند/هاشمی مصلح اجتماعی بود/ولایت فقیه به معنای تعطیلی عقل نیست/مردم حس می‌کنند همه در حال دزدی هستند و می‌گویند ما هم باید دست به کار شویم/سپاه نباید در سیاست وارد شود/آستان قدس باید مالیات بدهدغلط است، عنوان کرد: اگر اینها برانداز بودند بهترین فرصت بود اما کسی وارد نشد. باید دوستان نگاه خود را به معترضان 88 تغییر دهند.

به گزارش آفتاب‌نیوز،علی مطهری صبح امروز در کنگره حزب همبستگی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود، گفت:  وجود حزب مزایا و عیبی دارد که البته مزایای آن می‌چربد.هر حزبی یک اتاق فکر برای کشور است. حزب می‌تواند کادر برای حکومت تربیت کند. جلوگیری از ورود افراد فرصت طلب و حراف به صحنه قدرت با تحزب ممکن است. آگاهی بخشی به مردم و تسهیل کار مردم در انتخابات با حزب ممکن  است.

 نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: حزب پرستی و از بین رفتن استقلال فکری اعضای حزب از معایب حزب است. همچنین تعصب حزبی هم مانعی در راه استقلال است.

مطهری با بیان اینکه امام معتقد بودند چون حزب ،بخشی از جامعه را تحت تاثیر می‌دهد حزب روحانیون نباید تشکیل شود، تصریح کرد: امام در ابتدا با تشکیل حزب جمهوری اسلامی مخالف بود اما با اصرار مرحوم هاشمی و شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد.

وی با اشاره به سالگرد درگذشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در مورد آقای هاشمی باید گفت ایشان مصلح اجتماعی بودند. شهید مطهری می‌گوید مصلح واقعی با کاستی جامعه مبارزه می‌کند اگرچه از محبوبیت او کم شود. سوار موج جامعه نمی‌شود‌.

نایب رییس دوم مجلس افزود: ما این حالت را مخصوصا در سالهای آخر عمر ایشان می‌دیدیم و در جایی که جامعه راه انحرافی می‌رفت، ایشان ایستاد، آگاهی‌بخشی کرد و در نهایت پیروز شد و صحنه جامعه را تغییر داد و جریان حاکم را در سال 92 کنار زد.

مطهری با بیان اینکه برداشت درست از ولایت فقیه مهم است، ابراز داشت: ولایت فقیه به معنای تعطیلی عقل نیست. یکی فکر کند بقیه عمل کنند معنی ولایت فقیه نیست. همه باید فکر کنند. در جاهایی نظر ولی فقیه متبع است. آیت الله هاشمی رفسنجانی آنجایی که احساس می‌کرد خطایی رخ می‌دهد حرف خود را می‌زد.

وی اضافه کرد: در برخی از مقاطع بعد از انقلاب شهید مطهری در مواردی نظر امام را تغییر داده است.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه تصور ما از ولایت فقیه درست نیست، عنوان کرد: در روز ورود امام به ایران اعلام شده بود که بناست مادر رضایی‌ها از کشته‌شدگان مجاهدین به عنوان نماینده خانوده شهدا پیامی بخواند. شهید مطهری گفت این موضوع به صلاح نیست زیرا مجاهدین از نام امام استفاده می‌کنند لذا در کمیته استقبال از امام با پاریس تماس گرفته شد. امام قبول نمی‌کردند. حرف آقای ناطق‌نوری، عسگراولادی و کروبی را حاج احمد قبول نمی‌کردند. شهید مطهری خود گوشی را به دست گرفت و به حاج احمد آقای خمینی گفت مواظب باش بیت امام مثل بیت شهید بروجردی نشود، اگر این کار را کردید من با شما کاری ندارم.

مطهری یادآور شد: بعد از 10 دقیقه تماس گرفتند و گفتند امام قبول کردند و هرچه مطهری می‌گوید عمل کنید. معلوم نیست خود امام قبول کرده بود یا نه. ممکن است نظر اطرافیان ایشان باشد.

وی با ذکر خاطره ای دیگر بیان کرد: زمانی امام حکم مرحوم لاهوتی را نوشت، شهید مطهری نزد امام رفت و گفت لاهوتی به مجاهدین سوق دارد، پس امام حکمشان را پس می‌گیرد و می‌پرسد چه کسی صالح است. ایشان مرحوم مهدوی کنی را معرفی می‌کند. مرحدم مهدوی کنی هم می‌گوید من حکم خود را با دست خط شهید مطهری و امضای امام دارم.

این استاد الهیات دانشگاه تهران با بیان اینکه باید نگاه به ولایت فقیه را اصلاح کنیم، گفت: اگر در جایی خطایی می‌بینیم، باید وارد شویم. نامه آیت‌الله هاشمی به رهبری در سال 88 نیز از همین رو است.

مطهری در ادامه به تحولات و ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از حوادث اخیر، مجلس و دولت نباید منفعل شود. اگر لازم است بنزین گران شود، بشود. اینطور نباشد بعد چند تظاهرات عقب‌نشینی کنند. مصلحت جامعه اقتضا می‌کند بنزین گران شود و یارانه برخی قطع شود.

وی افزود: دیدیم در عربستان بنزین گران شد. البته امتیازاتی در نظر گرفتند. امروز فضای خوبی در مجلس و دولت حاکم نیست. انفعالی عمل می‌کنند. ممکن است عده‌ای بگویند با دوتا تظاهرات می‌توان نظر حکومت را تغییر داد.

نایب رییس دوم مجلس با بیان اینکه ریشه حوادث، جنگ قدرت بین افراد است، تصریح کرد: اگر به ایام انتخابات توجه کنید می‌بینید ریشه آنجاست. رفتار قالیباف و روحانی و به صورت کمتر رییسی، تاثیر خود را در جامعه  گذاشت. اینکه بگویند فلان پول را کجا بردی؟ و خانه را از کجا آوردی؟ نتیجه‌اش این می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از اختلاس‌هایی که گفتند، معوقاتی است که وجود دارد، مردم حس می‌کنند همه در حال دزدی هستند و می‌گویند ما هم باید دست به کار شویم.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به تفاوت‌های سال 88 و 96 خاطرنشان کرد:  کسی در سال 88 جرات نمی‌کرد بگوید اعتراض را باید به رسمیت بشناسیم اما امروز اصولگرایان هم این موضوع را می‌گویند.

مطهری با بیان اینکه اعتراض به معنی مخالفت با ولی فقیه نیست، ابراز داشت: ما از شعار مردم و توهین مردم به مقامات نباید بترسیم. اگر اجازه اعتراض ندهیم به تخریب ختم می‌شود. باید این کار اصلاح شود که یک گام به جلو گذاشتیم. مسئولان ما با جوانان و دانشجویان ارتباط خوبی ندارند. می‌بینم پاسخ دادن به جوانان چه مقدار موثر است اما متاسفانه ارتباط کم است.

وی با تاکید بر اینکه ما جوانان را به انقلابی و غیر انقلابی و ارزشی و غیر ارزشی تقسیم نکنیم، ابراز داشت: امام همان جوانان مشروب‌خور را به تظاهرات علیه شاه کشاند و بعدا اینها به جبهه جنگ رفتند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه عدم حضور معترضان سال 88 در این تظاهرات اخیر دلیل بر این است که اتهامات برانداز برای آنها غلط است، عنوان کرد: اگر اینها برانداز بودند بهترین فرصت بود اما کسی وارد نشد. باید دوستان نگاه خود را به معترضان 88 تغییر دهند.

مطهری به برخی از مواضع و نظریات امام و شهید مطهری اشاره کرد و یادآور شد: امام معتقد بود روحانی پست اجرایی نگیرند. اینکه روحانی را مسئول نان مردم کنیم، درست نیست. روحانی باید به کار اصلی خود بپردازد. البته مرحوم هاشمی با آن مخالف بود.به طور کلی شهید مطهری معتقد بود روحانی دولتی نشود و در کنار مردم باشد. نظامیان از سیاست و اقتصاد باید خارج شوند. امام به شدت در این مورد هشدار می‌داد.

وی ادامه داد: یک بار زمان امام، فرمانده سپاه در رابطه با اتفاقات مجلس حرف زد. امام با عصبانیت گفت به سپاه چه که در مجلس چه می‌گذرد؟ سپاه نباید در سیاست وارد شود. مصلحت خود نظامیان نیست. متاسفانه برخی نظامیان هم وارد سیاست می‌شوند. عملکرد حزب دارندکه  به صلاح کشور نیست.

این عضو هیات رییسه مجلس درخصوص نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان بیان کرد: این نهادها موقت بودند ولی اکنون به کارتل اقتصادی تبدیل شدند. همه نهادها باید مالیات بدهند، معنی ندارد بگوییم آستان قدس معاف است.

مطهری تاکید کرد: تفرقه دلیل از بین رفتن حکومت‌های اسلامی مثل عثمانی است و بعد اسرائیل را تاسیس کردند که نتیجه تفرقه بین مسلمانان بود که عرب و ترک و عثمانی را به جان هم انداختند و ماهی خود را آب گل آلود گرفتند. امروز هم باید وحدت خود را حفظ کنیم.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
علی اصغر رضائی
|
United States of America
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
4
19
همین راهپیمایی های اعتراضی بود که شما می توانید حالا بهتر انتقاد و سخن بگویید بله جانم...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
1
25
شیر مادرت حلالت مرد خدا
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
10
2
پس چرا حسن روحانی کاندید شده ورییس جمهور شد وهمچنین هاشمی وخاتمی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
1
17
آقا حرف دل مردم را میزنید ولی کو گوش شنوا
امام خیلی چیزها گفته‌اند که هنوز بعد چهل سال به ان عمل نمی شود باید به همه گفته ها عمل شود نه گزینش شده وهر چه را بخواهند عمل کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
1
11
روح مطهری شاد
مرغ حق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
8
تاریخ مصرف خیلی چیزها تمام شده
من جمله « حرف های قشنگ »
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
6
6
1400 منتظریم بیایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
1
15
در بین تمام نمایندگان تنها مردی که وظایف نمایندگی خود را درست انجام میدهد جناب مطهری است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
14
1
مطهری از سیاست عقب است.
یحیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
1
7
حرف های آقای مطهری صحیح است . او هیچوقت موج سواری نمی کند . از یک طرف از آزادیهای اجتماعی و توجه به جوانان حرف می زند و به گفته های خود ایمان دارد واز طرفی به شدت با بی حجابی رایج در جامعه مخالفت می کند .
او دوستدار واقعی انقلاب و ولایت فقیه است ‌.
او مصالح مردم و نظام و کشور را در نظر می گیرد . او برای عوامفریبی و بدست آوردن دل جوانان و کسب محبوبیت سخن نمی گوید .
کاش ده نفر مثل مطهری داشتیم .
اباصلت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
0
10
سلام و درود بر مطهری و فرزند خلفش. انشاءالله که هرچه زودتر متحجرین سرعقل بیاین ....
karim
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
2
10
احسن بر تو مرد خدا فرزند خلف شهید مطهری درسته درسته درسته
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
1
9
سلام و درود به روح پر فتوح شهید مطهری که چنین فرزند دلاوری را تحویل جامعه و انقلاب اسلامی داد شیر مادرت حلالت باد
در جواب آن کار بر که میگود این راهپیمایها و اعتراضها بوده که آقای مطهری جرعت پیدا کرده که این چنین حرف بزند باید گفت آقای علی مطهری همیشه شجاعانه مواردی که به صلاه جامعه بوده با سراحت بیان کرده اند و مورد تازه نیست
زنده باد علی مطهری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
9
زنده باد بزرگ مرد مجلس، دکتر علی مطهری عزیز که همیشه حرف حق میزنه و بسیار شجاع و عادل است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
16
مردم حس نمیکنند که همه در حال دزدی هستند , مردم ایمان دارند که همه در حال دزدی هستند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین