کد خبر: ۵۰۱۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

پیگیری‌های معاون سفیر ایران در لندن در خصوص تانکر سانچی

ماندانا منصوریان معاون سفیر ایران در لندن که مسئولیت پیگیری مباحث سازمان بین المللی دریانوردی را برعهده دارد روز گذشته(چهارشنبه) برای بار دوم به منظور ترغیب این سازمان به افزایش تلاش‌های بین‌المللی جهت مهار آتش گرفتن تانکر سانچی با دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی و مدیر بخش حفاظت محیط زیست دریایی آیمو ملاقات کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن تشکر از "کی تاک لیم" دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی بواسطه توجه و همدردی ایشان با دولت، خانواده و اقوام خدمه تانکر سانچی و اعلام آمادگی آیمو برای ارائه کمک‌های فنی در این سانحه، ضرورت اقدامات موثر و هر چه سریعتر برای اطفای حریق و جستجو و نجات خدمه تانکر سانحه دیده Sanchi را مورد تاکید قرار داد.

 در پی این ملاقات مسئولین ارشد آیمو با تمام مراجع دیپلماتیک کشورهای ساحلی چین ارتباط گرفته و درخواست ارایه کمکهای بین‌المللی برای مهار سریعتر آتش تانکر شدند.

به گزارش ایسنا،در تماس و ارتباط های دیگری که نمایندگی ایران در آیمو با نمایندگان چین و پاناما برقرار کرد اولویت ایران جهت نجات خدمه که ۳۰ نفر آنها اتباع ایرانی و ۲ نفر بنگلادشی  هستند بطور جدی به طرف چینی گوشزد شد. طرف چینی در این جلسه قول مساعد داد که مقامات این کشور تمامی تلاش خود را برای مهار فوری تر آتش‌سوزی به عمل خواهند آورد تا هر چه سریعتر امکان رسیدگی به وضعیت خدمه فراهم شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین