کد خبر: ۵۰۱۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
فاطمه هاشمی تشریح کرد:

رادیواکتیو در خون آیت‌الله هاشمی و خانواده‌اش چطور کشف شد؟

فاطمه هاشمی جزئیات تازه‌ای را از موضوع وجود مواد رادیواکتیو در بدن مرحوم هاشمی رفسنجانی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فاطمه هاشمی می‌گوید حوله‌ای که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را با آن به بیمارستان بردند نیز به رادیواکتیو آلوده بوده است. پیش از این فائزه هاشمی اعلام کرده بود که فاطمه، خواهرش و عفت مرعشی، مادرش نیز به مواد رادیواکتیو آلود هستند. فاطمه هاشمی می‌گوید چون جواب آزمایش‌ها را ندارند نمی‌توانند برای درمان به پزشک مراجعه کنند. 

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه مشروح گفت‌وگوی فاطمه هاشمی را می‌خوانید:

خواهر شما اعلام کرد که علاوه بر پدرتان در بدن شما و مادرتان هم وجود مواد رادیواکتیو گزارش شده است. شما این موضوع را از پزشکان شنیدید؟  

ما پزشکی را ندیده‌ایم. این گزارشی بود که شورای عالی امنیت ملی داد و چندین بار هم از آن‌ها خواستیم که حداقل برای معالجه اطلاعات به ما بدهند تا بتوانیم به متخصص مراجعه کنیم. برای آن یکسری آزمایش‌های خاصی هست که هر جایی آن را انجام نمی‌دهند و بیشتر هم مکان‌های امنیتی این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و به همین خاطر ما هیچ اقدامی انجام ندادیم. 

آیا در این باره به پزشکی مراجعه کرده‌اید؟

به پزشک مراجعه کنیم چه بگوییم؟ اولین چیزی که می‌خواهند جواب آزمایش است.

شورای عالی امنیت ملی وجود این مواد را در بدن شما و مادرتان چگونه تشخیص داد؟  

اول یک آزمایش ادرار از بابا داشتند. سوند بابا را که از بیمارستان برده بودند. آن‌طوری که خودشان گفتند، روی ادراری که در سوند بوده است آزمایشی انجام دادند. بعد از من خواستند که آزمایش ادرار مادرم را بگیرم و برایشان بفرستم و بعد از خود من خواستند. بعد هم ما را بردند در یک مرکز و با دستگاه اسکنی که بود برای رادیواکتیو اسکن کردند. البته شورای امنیت هم اول به خود ما این موضوع را نگفت. من از یک مسئول دولتی این ماجرا را فهمیدم که من و مادرم هم آلوده هستیم، ولی گفتند که چون مقدار آن کم است چیز مهمی نیست و کاری هم نمی‌شود کرد. چندین بار هم گفتیم که جواب را می‌خواهیم. یک جوابی بعد از مدت‌ها دادند که وقتی به چند پزشک نشان دادم گفتند این اعداد و رقم‌هایی که در این جواب گذاشته‌اند خیلی جور در نمی آید.

چطور شد که فقط شما و مادرتان آزمایش دادید و فقط شما را برای اسکن بردند؟

فقط از من و مادرم آزمایش گرفتند و ما را اسکن کردند. از ما سوال کردند که چه کسی بیشتر با حاج آقا ارتباط داشته است که گفتیم اول مادرم بعد پرسیدند که چه کسی رفت و آمد بیشتری داشته که گفتم من! البته من اسم یکی دو نفر دیگر از بچه‌ها را دادم ولی آن‌ها را برای آزمایش نبردند. جوابی هم به این سوال ندادند، حتی آن روزی که همه خانواده را جمع کردند و گفتند که علاوه بر ادرار، حوله بابا هم آلوده بوده است. گفتند این حوله‌ای است که به تنشان بوده و با آن ایشان را به بیمارستان آورده بودند. این موضوع را در آخرین جلسه‌ای که ما را جمع کردند، گزارش دادند.

برادرتان گفته که گویا دوباره پرونده باز شده است، اطلاعی در این باره دارید؟  

یک صحبتی شده است و نمی‌دانیم که شورای امنیت دوباره پیگیری آن را شروع کرده است یا نه. فقط آقای روحانی این پرونده را به شورای امنیت برگردانده است و نمی‌دانیم که چه اقدامی انجام داده‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین