کد خبر: ۵۰۲۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

آشپزی به سبک یونانی چطور سلامت شما را تضمین می کند؟

این نکته ثابت شده که پیروری از این رژیم غذایی می ‌تواند به شما هم کمک کنند که بسیار سریع تر از آنچه تصور می کنید، به اهداف تناسب اندام تان برسید.
آفتاب‌‌نیوز :
رژیم لاغری یونانی، یکی از موثرترین رژیم‌های سلامتی و در واقع از قدیمی ‌ترین آن‌ هاست. آشپزی یونانی علاوه بر کاهش وزن، به نکات مهمی برای حفظ سلامت کلی نیز اشاره شده است:

انتخاب مواد غیر فرآوری شده و سالم: از اجزای غذایی فصل که در محل زندگی ‌تان تولید شده ‌اند،‌ استفاده کنید. به بازارهای محلی بروید و انواع اجزای غذایی تازه فصل را که ارگانیک هستند، بخرید.

ساده نگه داشتن ترکیب غذاها: قانون تعادل و سادگی در آشپزی یونانی اهمیت زیادی دارد. پس در این آشپزی علاوه بر این که باید غذاهای فرآوری شده را کاملا فراموش کنید، بدانید که هر غذا باید ترکیبی ساده داشته باشد. در آشپزی یونانی اجزای غذایی به میزان متعادل و به ‌سادگی مصرف می ‌شوند و سهم بیش ‌از حدی به هیچ ‌کدامشان داده نمی ‌شود.

مصرف دسرها به میزان کم: افلاطون معتقد بود که غذا باید رایحه ‌های ساده داشته باشد و حتی شیرینی ‌ها هم باید سادگی ‌شان را حفظ کنند. بنابراین نیازی به کیک‌ ها و شیرینی ‌ها یا بستنی‌ های کارخانه‌ای که فهرست اجزایی دور و دراز دارند، نیست. با این‌حال در رژیم غذایی یونانی جایی برای دسر شیرین وجود دارد، به شرطی که از صفر تا صد آن را خودتان تهیه کنید. این دسر را می‌ توان با ترکیب میوه‌ های تازه فصل، ماست و عسل، مغزهای خوراکی و دارچین تهیه کرد.

شروع همیشگی غذا با خوردن سالاد: یونانی ها به طور سنتی مصرف سالاد را دوست داشته اند و معتقدند سالاد برای تحریک اشتها قبل از شروع غذای اصلی مفید است پس می تواند از پرخوری جلوگیری کند. سس های سالاد نیز شامل ترکیباتی از روغن زیتون، سرکه، سبزی، آب لیمو، نمک و عسل است. در واقع هیچ کدام از بطری های سس در آشپزی یونانی و هنگام سرو سالاد جایگاهی ندارند.

تمرکز بر روی غذا خوردن: پس از اینکه زمانی را صرف پختن غذا کردید، باید توجه خود را منحصرا به غذا معطوف کنيد. توجه به غذایی که می ‌خورید، و تمرکز بر غذایی که روبروی شما قرار دارد به افزایش اشتها و لذت بردن از زمان غذا خوردن کمک می‌ کند.

انتخاب گیاهان معطر: انتخاب این گیاهان راهی موثر برای اضافه کردن عطر و طعم به غذا بدون روی آوردن به خوراکی های پرکالری است. اين گياهان را می‌توان به گوشت قرمز، گوشت ماهی و ماکیانی که قرار است برشته یا کباب شوند، افزود.

مصرف همیشگی سبزیجات: سبزی های برگ دار و تیره جایگاه اساسی در آشپزی یونانی دارند. حتی یونانی ها حجم بسیار بالایی از سبزی های خود رو و کوهی را که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند، انتخاب می کنند و با افزودن روغن‌ زيتون و عصاره ليمو آنها را مي ‌خورند.

آوای سلامت 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین