کد خبر: ۵۰۲۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

بدنِ ما فست‌فود را همچون یک "عفونت خطرناک" می‌بیند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد سیستم ایمنی بدن انسان به فست‌فودها واکنشی همچون مقابله با عفونت باکتریایی نشان می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : مطالعه انجام گرفته روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد سیستم ایمنی بدن با رژیم غذایی حاوی فست‌فودها که با عنوان رژیم غذایی غربی شناخته می‌شود همچون عفونت باکتریایی برخورد می‌کند.

پزشکان آلمانی مشاهده کردند در موش‌هایی که از برنامه غذایی مشابه با رژیم غذایی غربی که سرشار از چربی‌ها، قند و نمک است، تغذیه شده‌اند تعداد سلول‌های ایمنی در خونشان افزایش پیدا کرده‌ است.

به گفته متخصصان آلمانی، رژیم غذایی ناسالم به افزایش غیرمنتظره تعداد سلول‌های ایمنی در خون موش‌ها منجر می‌شود. این گلبول‌های سفید متخصصان را متوجه ژن‌هایی کرد که حاوی سلول پروژنیتور است و با رژیم غذایی موش‌ها فعال می‌شود.

متخصصان معتقدند زمانیکه بدن به رژیم غذایی حاوی فست‌فودها واکنش نشان می‌دهد بازگشت به رژیم غذایی سالم برای بازگرداندن و جبران کامل تغییرات ایجاد شده کافی نیست و مشکلاتی را متوجه سلامت فرد می‌کند.

به گزارش ساینس الرت، به گفته متخصصان در واقع زمانیکه موش‌ها پس از گذشت یک ماه به رژیم غذایی سالم خود بازگشتند التهاب از بین رفت اما برنامه‌ریزی مجدد ژن‌ها که موش‌ها را در برابر حملات آتی حساس می‌کند از بین نمی‌رود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین