کد خبر: ۵۰۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

راهکارهایی شگفت انگیز برای لاغری پشت میز نشین‌ها

ماهیت برخی شغل‌ها به گونه‌ای است که فرد باید ساعت‌ها پشت میز بنشیند و این در صورت رعایت نکردن رژیم غذایی مناسب سبب چاقی و بیماری‌های مرگبار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نشستن بیش از حد می‌تواند سبب جمع شدن و افزایش میزان چربی در ناحیه دورکمر شود.
 
تجمع چربی در این ناحیه سبب ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی، حمله قلبی، سکته مغزی، دیابت، چاقی، سرطان روده و مشکل‌هایی از این دست می‌شود.
 
افراد در شغل هایی همچون مدیریت، برنامه نویس رایانه، منشی و رئیس دفتر، کارمند، محقق، اپراتور و پاسخگوی تلفن، خلبانی، پزشکی و سایر شغل‌هایی که نیاز به کار با رایانه و پشت میزنشینی برای ساعت‌های طولانی دارند دچار چاقی در ناحیه دور کمر می‌شوند.
 
سلول‌های چربی در اطراف کبد، پانکراس و کلیه قرار دارند و بر اثر نشستن بیش از اندازه تعداد آن‌ها زیاد و فرد دچار چاقی می‌شود، چاقی در ناحیه شکم حالتی متراکم دارد و بسیار سخت از بین می‌رود و نیاز به ورزش زیاد، تحرک بالا و رعایت رژیم غذایی ویژه دارد.
 
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت در طول روز بیشتر ایستاده کار کنند و اگر مجبور به نشستن پشت میز برای کار با رایانه یا نوشتن هستند پس از هر 2ساعت نیم ساعت راه بروند یا ایستاده کار کنند.
 
تمرین‌های ورزشی مختلفی برای حفظ سلامت افرادی که زیاد می‌نشینند و کارمندان وجود دارد و انجام منظم آن‌ها می‌تواند سبب سلامت و کاهش خطر‌های نشستن برای مدت زمان طولانی شود.
 
پژوهش درباره جمع شدن چربی در اطراف کمر به دلیل نشستن بیش از اندازه به وسیله دانشمندان دانشگاه لستر انگلستان انجام شده است.
 
نشستن بیش از اندازه همچنین سبب ترشح هورمون کورتیزول- استرس در بدن می‌شود که از جمله عارضه‌های جانبی ترشح این هورمون چاقی است.
 
چربی احشایی نوع خاصی از چربی در بدن است که در اطراف ارگان‌های مختلف بدن وجود دارد و برای حفظ سلامت بدن لازم است، اما تجمع سلول‌های چربی سفید ناشی از پرخوری یا کم تحرکی سبب افزایش بیش ازحد مولکول‌های چربی و چاقی موضعی در بدن افراد می‌شود.
 
کارشناسان میزان ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته را برای حفظ سلامت بدن مفید می‌دانند که شامل ورزش‌های هوازی، کششی، ورزش با توپ و وسایل ورزشی است.
 
محققان دانشگاه لستر این نتیجه‌ها را با اسکن بدن ۱۲۴ داوطلب که در آستانه ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی عروقی بوده اند به دست آورده اند، بیشتر این افراد دارای توده چربی در اطراف کمر و شکم خود بوده اند و به میزان کافی ورزش نمی‌کردند.
 
کارشناسان برای لاغر شدن و تناسب اندام توصیه می‌کنند افراد توجه ویژه‌ای کنترل استرس خود داشته باشند، بررسی‌ها نشان می‌دهند میزان استرس افراد در اوایل روز بیشتر است، به همین دلیل برای کاهش استرس ورزش درساعت‌های اولیه روز توصیه می‌شود.
 
با مصرف به اندازه کربوهیدرات ها، چربی، پروتئین و جای دادن میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی، در کنار مثبت اندیشی، یادگیری تکنیک تنفس عمیق، ورزش، نفس کشیدن دیافراگمی و پرهیز از خوردن بیش از اندازه شیرینی و مواد قندی می‌توانید از تناسب اندام خوبی برخوردار شوید.
 
منبع:Dailymail
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین