کد خبر: ۵۰۲۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۰

دیدار هوگو چاوز و بشار اسد

آفتاب‌‌نیوز :  خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر می‌افزاید: چاوز با گسترش روابط خود با دشمنان آمریکا مانند ایران، کوبا، سوریه و کره شمالی به دنبال افزایش نفوذ ونزوئلا در صحنه مناسبات بین‌المللی است.
 سفر چاوز به سوریه در حالی انجام می‌گیرد که در طی جنگ خاورمیانه آمریکا و اسرائیل به شدت سوریه را به حمایت از حزب‌الله متهم کرده و در پی انزوای سیاسی این کشور بودند.

 همچنین بسیاری از مقامات واشنگتن معتقدند که باید بین سوریه و متحدانش از جمله ایران شکاف ایجاد شود و پیشنهاد مذاکره آمریکا و سوریه را مطرح می‌کردند.
پیشنهادی که چندان مورد توجه رهبران آمریکا قرار نگرفته است و به این ترتیب برخلاف خواست آمریکا برای انزوای سوریه، این کشور همچنان به تحکیم روابط خود با جبهه کشورهای مخالف آمریکا ادامه می‌دهد. 

هوگو چاوز، رهبری موج جدید احیای چپگرایی در آمریکای لاتین را برعهده دارد که تا حدی موجب عقب راندن اصلاحات بازار آزاد در دهه 90 شده است. 

هفته گشته در پی توقیف محموله یک کشتی آمریکایی توسط ونزوئلا، تنش بین واشنگتن و کاراکاس شدت گرفت. سفارت آمریکا مدعی است که توقیف محموله این کشتی برخلاف موافقت‌نامه‌های دیپلماتیک است. 

چاوز روز یکشنبه برای سفری سه روزه با هدف تقویت روابط تجاری به مالزی رفته بود. او در کوالالامپور از تاجران مالزیایی خواست که در بخش‌های انرژی، مخابرات، ساخت و ساز و صنایع غذایی ونزوئلا سرمایه‌گذاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین