کد خبر: ۵۰۲۵۲۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
سوءاستفاده از بودجه و اموال شهرداری و مردم برای امور شخصی

مسئولان سابق شهرداری، حتی اگر در دادگاه سروته قضیه را هم بیاورند با افکار عمومی چه می‌کنند؟ مسئولان قضائی چه خواهند کرد؟

محمدعلی نجفی چند ماه پس از تصدی مسئولیت شهرداری تهران، گزارشی مفصل و ٥٠٠ صفحه‌ای از وجوه گوناگون امور شهری ارایه کرده است؛ از درآمدها و هزینه‌ها، سیاست‌های جذب نیروی انسانی و نظام پرداخت و دستمزد، نحوه واگذاری طرح‌های عمرانی و قراردادها و بالاخره اقدامات مجرمانه و سوءاستفاده از بودجه و اموال شهرداری و مردم و صرف آن در امور شخصی.
آفتاب‌‌نیوز :
طبيعي است كه ارايه چنين گزارشي نافي رعايت و حفظ آبروي افراد نيست؛ چون لزوما نامي از كسي برده نشده است. هر چند اگر هم نامي ذكر مي‌شد، ايرادي نداشت؛ زيرا گزارش‌دهنده را در موقعيت مسئولانه‌تري قرار مي‌دهد و اينكه اعتماد بيشتري به گزارش و ادعاهاي خود دارد. طبعا دستگاه قضائي مجبور بود كه رسيدگي سريع‌تري در اين مورد بكند؛ ولي در هر حال متخلفان بايد بدانند كه اگر در دادگاه بتوانند اتهامات را به نحوي لاپوشاني كنند و سر و ته قضيه را هم آورند، در عرصه عمومي قادر به انجام اين كار نخواهند بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، مسأله مهمتر اين است كه اين رفتار نوعي اثر پيشگيرانه نيز دارد. همه مدیران حساب كار خود را خواهند كرد كه اقدامات آنان دير يا زود به عرصه افكار عمومي كشيده خواهد شد. از اين رو تحت تأثير دستورات خلافِ قانونِ مقاماتِ بالادستِ خود تن به انجام امور خلاف نخواهند داد. متأسفانه بايد گفت همين رفتارها و رويكردهاي اول و دوم بوده كه موجب شده كشور به چنين وضعي دچار شود كه به راحتي نتواند از تله فساد خارج شود. نمونه آن همين املاك نجومي بود كه اگر افشاگري رسانه‌اي نمي‌شد، به‌ طور قطع و يقين قضيه به جايي نمي‌رسيد، هر چند هنوز هم به جاي مورد انتظار نرسيده است.

هنگامي كه مشكلات شهرداري را در گزارش آقاي نجفي مي‌خوانيم، متوجه مي‌شويم كه اين شهر بر اساس معيارهاي اقتصادي ورشكسته محسوب مي‌شود. هنگامي كه سه برابر بودجه امسال آن بدهي داشته باشد و همزمان نيز در دوره انتخابات ٢٠‌درصد به كاركنان استخدامي خود اضافه كند! و حدود ٦٥٠ملك را به صورت سليقه‌اي در اختيار اشخاص و نهادها قرار دهد و قراردادهاي كاملا صوري ميلياردي بسته شود و هزينه‌هايش صرف انتخابات شود، طبيعي است كه اين اقدامات بايد به عرصه عمومي كشيده شود. اميدواريم كه اين رويه از يك‌سو مانع تكرار اين اتفاقات شود و از سوي ديگر به پاسخگويي سياسي و اداري و قضائي افرادي منجر شود كه اين وضع را ايجاد كرده‌اند.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۶
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
3
جناب نجفی شهر تهران اصلان مشکلی ندارد خودتان را زیاد به زحمت نیندازید گزارش 500 صفحه چیزی نیست که دنبال تمام سوراخ سنبه را بگردید ببینید می تونید 500 صفحه دیگه هم اضافه کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
2
4
با اين وصف قاليباف بايد تا ابد در زندان باشد
بندری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
2
معلوم شد کسانی که شعار 4درصدی می دادند از همه وضعشان خراب تر بوده و همیشه همینطور است کسانی که بیشتر داد می زنند آی دزد خودشان....احمدی نژاد هم آمده بود که دزد بگیرد حالا معلوم شده خودش و اطرافیانش چه ها که نکرده اند. تازه حکومت هنوز به این تیجه نرسیده که همه چیز را برملا کند چون نمی تواند جواب آن حمایتهای بی حساب خود را از او بدهد.
کیان
|
United States of America
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
5
این آقای موبور چهار درصدی رو محاکمه کنید تا همه حساب کار خود را بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
چهار درصدی هائی که سنگ نود و شش در صد را به سینه می زنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
3
ايشان با چه رويي مي خواست رئيس جمهور شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین